Nej, det finns 80W, motsvarar ungefär en 125W kvicksilver.
Alla elgrosister har ett antal olika armaturer, så det borde inte vara några problem att handla av vilken lokal elektriker som helst.
 
Kolla på Malmergs, jag köpte mina 230v spottar där.
Istället för orignal värmeskydd(såkallade pottor) så använd dej av den typen av flexibelt rör i metall som används vid spisfläkts montering, det blir mycket billigare. använd metall folie i toppen av röret.
Jag har haft mina 34st spottar i två år, och använder dom dagligen i minst 5 timmar per dag, med 70-85% effekt och jag har inte behövt byta lampa en enda gång.
Räkna sen med att värmen som lampan skapar,sparas ju in i minskade uppvärmingskostnader ;D
 
Erik_D skrev:
Sverre: Ang industri, jag försöker att hålla mig till industimarknaden jag oxå, e så innerligt trött på
privatpersons jobb. Finns en annan tråd i samma forumämne här som förklarar varför man inte vill jobba åt privatpersoner ;)
Har hört flera hantverkare uttrycka den åsikten. Förstår dig faktiskt. Privatpersoner är oftast inte professionella köpare och därför också ofta mer krävande och mindre lönsamma.

mvh
David
 
David: Dels det du sa. Sen brukar det överlag vara så in i helvete omständigt att göra nånting hos privatpersoner. Dels jobbar dom juh normalt på vardagar när man ska in i huset, sen har dom dålig koll på vad dom egentligen vill göra. När väl räkningen sen kommer bestrids det till höger och vänster. För att inte tala om alla femtielva prydnadsfigurer, aggresiva hundar överfulla centraler där folk kopplat hej vilt innan m.m m.m.

Skulle man sen råka dra ner den där oerhört gamla vasen som stog framme i bokhyllan just precis där man ska fram med kabeln så blir det hejdundrande liv och man ska vara innerligt glad om man överhuvudtaget får ut vad grejerna som man satt dit kostade.

Ni kanske hör att man blivit lite luttrad ;)

Nä fram för industrikunderna, dom vet vad dom vill ha.
 
sent om sides så hoppade jag in..... om man nu skall till och ha spottar, vilka skall man då ha??

samt glödisar vilka håller längst?
 
RilleRock
Humle skrev:
sent om sides så hoppade jag in..... om man nu skall till och ha spottar, vilka skall man då ha??

samt glödisar vilka håller längst?
Personligen gillar jag Luminance 12V.
Samt 35W ljuskälla.
Var skall du ha dem?
Fasta eller vridbara?
Sen finns det även olika graders spridning på ljuskällorna om du tex vill "punkta" ngt.
 
RilleRock
Erik_D skrev:
David: Dels det du sa. Sen brukar det överlag vara så in i helvete omständigt att göra nånting hos privatpersoner. Dels jobbar dom juh normalt på vardagar när man ska in i huset, sen har dom dålig koll på vad dom egentligen vill göra. När väl räkningen sen kommer bestrids det till höger och vänster. För att inte tala om alla femtielva prydnadsfigurer, aggresiva hundar överfulla centraler där folk kopplat hej vilt innan m.m m.m.

Skulle man sen råka dra ner den där oerhört gamla vasen som stog framme i bokhyllan just precis där man ska fram med kabeln så blir det hejdundrande liv och man ska vara innerligt glad om man överhuvudtaget får ut vad grejerna som man satt dit kostade.

Ni kanske hör att man blivit lite luttrad ;)

Nä fram för industrikunderna, dom vet vad dom vill ha.
Den satt som picken i greta ;D
Som tur är så jobbar man mest åt storbyggshållen.
Men det händer att ngn husare slinker imellan har dock bara positiva erfarenheter av dem!
Kankse beror på mig? 8)
 
Dessa förbannade spottar man ska sätta upp överallt... suck....
 
RilleRock
Kinslayer skrev:
Dessa förbannade spottar man ska sätta upp överallt... suck....
De e väl härligt? ;D
Kommer montera enb hl del på villan nu snart ävn utomhus :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.