Nilfisk multi 20t 1400w bra sug i den
 
Det blev till slut en Nilfisk Alto Aero 26-2L.
priset 2494 kr på Proffsmagasinet. Den verkar so far uppfylla mina önskemål.
elverktygsanslutning, 3,5 m slang, variabel hastighet ( kör man på lågvarv så blir även ljudet lågt.), diverse munstycken medföljer. Stålrör .
Att ungefär samma maskin säljs under ett antal andra tillverkares namn får jag anta är positivt för kvaliteten.
 
  • Gilla
gasto
  • Laddar…
Vad tror man om denna då?
http://m.clasohlson.com/se/Torr--och-våtsugare-Cocraft-PRO-Edition-WS30-A/40-9908

Vet att det är clas ohlsson, men den verkar ju vettig på specen, dessutom 5 års garanti. Jag tänker köpa nåt att ha i huvudsak i snickarbon, kopplad till en cyklonavskiljare. Men vill också kunna använda den på andra ställen, därför vill jag helst inte ha en spånsug.

Har tittat på en bosch gas 20, som blir kring 1000lappen dyrare. Detta enbart för färgmatchningen ��
 
gasto skrev:
Nilfisk multi 20t 1400w bra sug i den
Japp, mycket nöjd med min!
 
frav skrev:
Jag har också funderat på en WD 6P Premium. Men har hejdat mig p.g.a. av de små hjulen & den 2,2m korta slangen.
Blev en Kärcher WD 6P Premium idag. Verkar hyggligt okej OOB. Men det återstår att utforska framöver vid kommande användning. Kontorsstolshjulen känns lite tveksamma vid användande utomhus, men inomhus kan de säkert fungera på slätare golv. Hur som så är den troligen effektivare än min gamla "Alto Aero 400 WAP Technology (61157)".
 
Äger en Kärcher WD6 Premium sedan en tid. Hunnit fyllt upp några påsar innehållande allt möjligt (träspån, gips, betong, skruvar, grus, jord etc.) Är mycket nöjd än så länge. Suger riktigt bra. Bra filter. Dock finns det några nackdelar

- Kort sugslang. Bara 2,2 meter. Rätt irriterat om man vill borra i taket tex. Finns att köpa 3,5 (eller 3,0?) på ebay. Men så billigt var det inte..
- Kontorshjulen. Ostadig vid ojämn underlag.
- hård och osmidig el-sladd. Går att byta mot en mjukare och rörligare.

Annars en bra dammsugare för pengarna!
 
Hej, verkar som många här rekommenderar WD5/6 eller Nilfisk i 2000-3000kr klassen.
Har precis skrotat en gammal 400:- maskin och även om jag tycker den var helt värdelös och vill ha något bättre så känns 2000-3000 lite overkill för mig.
Så funderar på om det är någon mening att försöka hitta något för runt 1000kr med fjärrautomatik eller blir jag bara besviken?
De jag funderar på är WD3P eller Julas 20liters maskin för 799:- eller en liten bubblare i form av Einhell TH-VC 1930 SA 30 l som bygghemma har drive på just nu.
Vad tror ni om Einhellen? Kärcher verkar ju vara ett kännt märke, men ni verkar lite tveksamma på maskinerna under 5-6 serien så Einhellen kanske blir bättre?
http://www.bygghemma.se/kok-och-bad...ammsugare-einhell-th-vc-1930-sa-30-l/p-553460
 
e3henri skrev:
Hej, verkar som många här rekommenderar WD5/6 eller Nilfisk i 2000-3000kr klassen.
Har precis skrotat en gammal 400:- maskin och även om jag tycker den var helt värdelös och vill ha något bättre så känns 2000-3000 lite overkill för mig.
Så funderar på om det är någon mening att försöka hitta något för runt 1000kr med fjärrautomatik eller blir jag bara besviken?
De jag funderar på är WD3P eller Julas 20liters maskin för 799:- eller en liten bubblare i form av Einhell TH-VC 1930 SA 30 l som bygghemma har drive på just nu.
Vad tror ni om Einhellen? Kärcher verkar ju vara ett kännt märke, men ni verkar lite tveksamma på maskinerna under 5-6 serien så Einhellen kanske blir bättre?
[länk]
Inväntar en Nilfisk AERO 21-01 PC Våt- och torrdammsugare
http://www.proffsmagasinet.se/byggt.../nilfisk-aero-21-01-pc-vat-och-torrdammsugare

När jag la beställningen var det 56% rabatt och leverans i slutet av januari, nu är det "bara" 33% och leverans 1-3 dagar, men fortfarande samma pris...
 
VideX skrev:
Inväntar en Nilfisk AERO 21-01 PC Våt- och torrdammsugare
[länk]

När jag la beställningen var det 56% rabatt och leverans i slutet av januari, nu är det "bara" 33% och leverans 1-3 dagar, men fortfarande samma pris...
Fast den där kostar ju 1250 och saknar eluttag så den löser inte riktigt min einhellfråga....
 
Tack ska kolla upp 26-21an, klart intressant
 
knipo skrev:
Har du hunnit testa din Einhell ordentlig? Eller är det någon annan som har en uppfattning om den är något att ha?
Jag såg att BoList har kampanj på den nu igen, och jag behöver en grovdammsugare.
[länk]

Det är ju inte några enorma summor det handlar om, men är den värdelös så sparar jag pengarna till någon annan.
Jag skall röja i källaren och skulle då gärna vilja ha en sugare till det. Det är en källare med putsade/betongväggar där putsen/betongen delvis smular och ramlar ner på grund av fukt. Vore bra om den klarar att suga upp det plus massa annat bös som finns i en mögig källare.
Återrapportering på vilken dammsugare det blev.
Jag hittade en ensam övergiven grovis på ett varuhus. Den var lite tilltryckt på behållaren och det saknades något tillbehör, men jag behövde en billig dammsugare som skulle hjälpa mig och kanske bara skulle överleva ett litet tag.
Vet ej nypriset på den, men prutade till mig den för 300kr. Hade inga större förväntningar, men var nöjd om den höll för ett mindre projekt. Det blev en Vacmaster 1530 någonting. 1500watt.
https://www.toolmart.com.au/vmvq1530swdc.html

Den har gjort sitt jobb och lite till, och den lever ännu. Har sugit massor med betongdamm och gammal löst putssläpp. Glatt glufsar den i sig det mesta som kommer i dess väg såsom betongklumpar, spik, glasskärvor, slipdamm och annat bös. Den var faktiskt bättre än jag väntade mig. Sedan skall jag i ärlighetens namn säga att jag inte har någon större erfarenhet av grovdammsugare, men den duger för mig än så länge.
Får se hur länge den håller. Men för 300kr är jag mer än nöjd!
Skall bara försöka hitta påsar som passar.
 
"Skall bara försöka hitta påsar som passar."
- Det är väl detta som är gisslet om man tar klivet utanför Alto eller Kärcher.
Tex Bosch har säkert passande påsar även om 7 år, men de finns inte på hyllan hos min lokala handlare utan måste beställas .
 
Då får jag väl lösa det med lite pyssel o fantasi. Annars utan påsar.
Är bara hålet ok kan man nog lösa det.
För de pengarna kan jag leva med det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.