För mycket gräs gissar jag ;)
 
Verkar vara mer än ett hus som har den takkonstruktionen, då det i bakgrunden ser likadant ut.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jonatan79 skrev:
För mycket gräs gissar jag ;)
Aha! Gräs + arkitekt = sneda hus :rolleyes:
 
Martin_B
Hela kvarteret ser ut på det sättet, alla hus har likadana tak. Jag räknar till 25 hus lite snabbt i Google Earth.
Så det var ju inget enstaka "misstag", utan ser ut att ha varit meningen att det skulle bli så.
Alla hus har "sadeltak-sidan" mot gatan till.

Ser väldigt speciellt ut när man tittar på gatvy måste jag säga.

Gatvy: https://www.google.com/maps/@59.054...4!1sFGOhGl5gNv7oinyR13NxLw!2e0!7i13312!8i6656

Ortho: https://www.google.com/maps/@59.0554636,15.879619,309m/data=!3m1!1e3
 
Proportionerna stör mig något helt otroligt, inget för mig.
 
KnockOnWood skrev:
Aha! Gräs + arkitekt = sneda hus :rolleyes:
En person med hjälm och exalterat ansiktsuttryck med texten "LOOKS FINE TO ME
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
michfris och 4 till
  • Laddar…
Men vad var motivet (förutom gräset då)?
Det blir kanske aningens mer yta med ståhöjd, men... :p

Som sagt var, varför?
 
Det är nog bortglömt varför! Den s.k arkitekten lär inte blivit långlivad i branschen med den modellen iaf, huga!
 
  • Gilla
HeleneP
  • Laddar…
MrPlow
yonna skrev:
Synd - har redan försvunnit från hemnet.
Ja, himla synd att man inte tar för vana att lägga in bilder!
 
Martin_B
tompaah7503 skrev:
Har också besökt sådant objekt som var till salu. Taket skadat så att vatten rann in i huset och hade frostsprängt delar av fasaden. Bjälklag på bottenvåningen som sviktade så man inte vågade gå på dem. Hela källaren tokfuktig, full med mögel. Huset helt fullt med bråte. I denna röra hade en 80-årig tant levt tills hon hamnade på hemmet. Ligger ofta stor personlig tragik bakom dessa "trasiga" hus som man garvar lite lätt åt på internet. :(
Ja, så är det ju tyvärr. Var samma sak med huset som jag besökte, att ägaren hade bott där tills den blivit gammalt och antingen hamnat på hemmet eller avlidit. Sedan hade huset dessutom vandaliserats efter det hade stått tomt ett tag, därav såg det ut som ett totalt bombnedslag.

Hus i sådant skick är inte värt att försöka rädda. Enklast och säkrast att bara riva, inte minst med tanke på all mögel. Såvida inte huset är extremt speciellt eller av annan anledning betingar stort värde så som det står.
 
Martin_B
Skulle precis stänga ner fliken med mäklarsidan, så såg jag följande:

"Vi har skalat bort tilläggstjänster såsom flyttstädning, flyttkartonger, flyttkärror, försäljning av försäkringar m.m. Istället koncentrerar vi oss på det vi ska – fastighetsförmedling."

Tror inte han vill städa överhuvudtaget, oavsett ersättning :D
 
harry73
Jag misstänker att det är det endaste sättet att få jobb som mäklare i avfolkningsområden. För skulle jag sälja ett hus för 200 000, skulle jag inte anlita en mäklare för 50 000, kanske 20 000
 
harry73
Martin_B
harry73 skrev:
Det finns ett hus till salu 2 km från rucklet:
[länk]
Den har en mindre tomt och ligger inte lika fint i skogen (=man har grannar), men i mycket bättre skick och bara 100 tkr dyrare, så då får man en uppfattning om hur mycket man kan lägga på en renovering
En städning av rucklet i fråga är nog inte värt många kronor då alltså :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.