Bara att gömma fläktröret kvar :p
 
Nedrans, finn fem fel. Får se om du hittar de andra :D
 
Näfan riktigt snyggt :)
Hur gjorde du med diskhon, bara silikon eller?
 
Diskhon sitter skruvad underifrån med 4st små plugg och skruv, och limmad med Sikaflex.
 
  • Gilla
Blwrgrl
  • Laddar…
Magnus_Andersson skrev:
Nedrans, finn fem fel. Får se om du hittar de andra :D
Golvlister, sen kanske dölja uttaget för micron ?:)
 
Riktigt bra jobbat! (y)

Hur vibrerade du skivan och blev det några ytporer i betongen, i så fall löste epoxin det?
 
Jag vibrerade med borrhammaren, ganska ordentligt, länge och mycket. Den slår ju ganska så bra, och det kom upp en hel del luft, men lik förbaskat blev det små porer överallt. Inte precis i ytan, utan det såg perfekt slätt ut det som varit mot formen, men när jag slipade bort betonghuden så var där porer på 1-2 mm under där, nästan över hela skivan.
Jag blandade slipdammet från slipningen i första epoxi-omgången. Det fyllde ut en hel del, men lite porer syns ändå.

Betonbänk med utsågade öppningar och synliga porer efter slipning, i ett verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Betongskiva på arbetsbänk i verkstad med synliga porer och en hårfin spricka, omgivet av verktyg och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Slipad betongskiva med utsågat hål och flertalet småporer synliga under ytan i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyfärdig betongskiva med små porer och en hårfin spricka på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det blev väldigt tunt gods runt hällen, och skivan sprack där när vi lyfte den på plats. Som tur är blev det en hårfin spricka som inte syns om man inte vet om det, och det blev nog tätt med epoxi.
 
  • Gilla
pjodden
  • Laddar…
Golvlister förresten, det trodde jag var standard bland hemmafixare att spara något år eller så 😜
 
  • Gilla
Blwrgrl och 5 till
  • Laddar…
M
Bänkskivan ser väldigt fin ut!

Ungefär hur mycket kostade det att göra den? Material och specialverktyg ex. sliputrustning för betong som man ju normalt inte har.
 
Slipskivorna var inte dyra, tex här:
https://m.aliexpress.com/item/32705714063.html

Passar på polermaskin, men helst skall man ha våtslipmaskin, som jag inte har. De finare skivorna funkar inte att köra torrt.

Betong + armering 4-500
Hyllplan till formar byggmax + reglar mindre än 1000:-
Pigment ett par hundringar
Slippapper, silikon, mm, ett par hundringar
Biltema epoxi ett par hundringar
Plexiglasskivor till att malla för hällen o diskhon, några hundringar

Gissar på 2500-3000kr ungefär för alla tre skivorna.
Inte så dyrt, men jäkla massa tid och arbete. Skulle nog inte göra om det.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Magnus_Andersson skrev:
Nedrans, finn fem fel. Får se om du hittar de andra :D
klockorna är inte synkade, ojordade kontakter, fel dimension avloppsrör och golvvärmen fungerar ej.. nära? Snyggt jobbat med köket
 
Jättefint!
Vad är det för bänkskåp under mikron? Fint att det är upphöjt. Är det diskmaskin ?
 
HMX skrev:
Jättefint!
Vad är det för bänkskåp under mikron? Fint att det är upphöjt. Är det diskmaskin ?
Japp, diskmaskin upphöjd 20cm. Jättestor skillnad, man slipper böja sig så mycket :)
 
Coolt! Är det en låda nedanför? Behövde du förstärka lådan för att bära maskinens vikt?
 
Klart godkänt att få skryta vitt å brett om 👍🏼 betongen ser ju ut som marmor!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.