Tack för snabba svar och bra jobbat Per!
 
Jag kan slänga upp en skärmbild från en Samsung Galaxy S7 Edge i morgon om ni vill.
 
Ja, tack, gärna.
 
Per Eskilsson skrev:
Vi överväger också byta fonten från arial till mobilens standardfont (också det är en jätteliten ändring) för att se om det kan påverka läsbarheten positivt.
Nu har vi ändrat typsnittet till det som är standard i din mobil. Om du har en iPhone ser du San Fransisco medan om du har en Android ser du Roboto., båda typsnittet är sans-serifer och väldigt lika Arial (som vi hade tidigare) men känns lite elegantare och snyggare (enligt mig).

Är osäker på vilket typsnitt som Win10-telefonerna rendrerar men skulle tro att det också är Roboto alternativt Arial.
 
richardtenggren skrev:
Har dock sett en bugg, när man har bokmärkt "bevakat" så hamnar man där, men den där indikatorlinjen hamnar på den senaste besökta fliken. Hoppas det framgår hur jag menar ;).
Nu funkar markeringen så att man ser vad man klickat på.

Men om man klickar på t ex Bevakat när man står på Senaste så flyttas Bevakat till samma position som Bevakat vilket är lite förvirrande om man inte är riktigt vaken.

Ska se om vi kan låta de första 4 tabbarna inte flytta position så att det blir lättare att förstå att man klickat eftersom man ibland inte läser utan bara "tittar". Finns ett ord för detta men kommer inte på det nu.
 
Och här kommer bilden.
Skärmdump av diskussionstråd om typsnitt på mobil, med text och användarkommentarer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Tack, och så här ser samma inlägg ut i iphone 7.
Skärmbild av diskussionsforum på mobilen visar inlägg om typsnittsändring från Arial till mobilstandard.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det ser exakt lidant ut i din Samsung S7 som i min iPhone 7. Det enda som skiljer sig åt är typsnittet, att du ser Roboto men jag San Fransisco, båda ser bra ut.

Önskar bara att man kunde se 2-3 tecken till i ordet Bevakat utan att scrolla, ska testa med att dividera med 4,6 istället för 4,5.
 
Gunnar_A skrev:
Är det bara jag som inte ser någon skillnad på textstorleken?
Gunnar, Ser du någon skillnad nu när vi ändrat typsnittet?
 
richardtenggren
Skärmdump av en diskussionstråd på ett byggforum med kommentarer om typsnittsändringar i mobilt gränssnitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tycker det känns lite utdraget nu, var nog bättre igår. Föredrar nog också som du säger att tabbarna inte flyttar sig kanske? :)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
richardtenggren
Skärmdump av en foruminlägg med diskussion om ändring av typsnitt på en webbplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Glömde scrolla tillbaka listen :)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Och så ser det ut i en Lumia 650
Skärmbild av ett foruminlägg på en Lumia 650 med en öppen diskussionstråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
richardtenggren skrev:
Tycker det känns lite utdraget nu, var nog bättre igår. Föredrar nog också som du säger att tabbarna inte flyttar sig kanske? :)
Det kommer ytterligare några småförbättringar imogon bitti men jag har inte hundra koll på hur mycket vi hann med till slut, men det är bra att det går framåt. :)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Jag kan bekräfta att ett av förstoringsglasen är borta i min win10 mobil. Så nu ser det ut som det ska
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Bra att det funkar nu. Och nu flyttar sig inte tabbarna lika mycket när man klickat på dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.