3-packet med Proovebrytare har iaf tidigare fungerar med RFXtrx433. Det är mina standardpluggar här hemma, mycket eftersom de också har egen strömknapp.
 
316097
Jag frågade när jag var på Kjell och de sa att de skulle fungera, jag har dock inte hunnit prova.
 
Emmet skrev:
Någon som testat dessa ([länk]) grymt billiga brytare med rfxtrx och vet om de fungerar?
De funkar fint men du får addera dem manuellt då de är av den gamla typen med vred i bak och inte självlärande.
 
Förlåt! Det är dessa (Proovebrytare med knapp) som jag refererade till ovan, ej Luxorparts.
 
Hur många här laddar upp sina väderdata till någon extern sida? Jag har gjort så för att kunna se mina värden utanför mitt hemmanät (jag har av säkerhetsskäl låst så att jag inte kan komma åt Domoticz utifrån). En annan anledning var för att jag ville ha kvar en backup av alla värdena ifall Domoticz skulle krascha.

Hur min konfiguration är kan ni kolla i det första inlägget på denna tråd men det är primärt en Oregon Scientific WMR86 som jag laddar upp värden från.

Jag har sett att det finns flera sådana här väder API:er men de flesta verkade vilja ha betalt så jag gjorde ett eget API för ett antal år sedan som nu har varit uppe och snurrat men som jag aldrig släppt officiellt. Jag gjorde ett litet windowsprogram som är installerad på mitt hemmanät och som skickar förfrågningar till Domoticz via JSON vars värden jag sedan laddar upp till mitt väderAPI. Är detta intressant av någon annan att använda? I så fall skulle jag kunna öppna upp för fler...
 
  • Gilla
Letalis
  • Laddar…
L-Bror
Skickar bara till temperatur.nu. Övriga enheter i Domoticz systemet har jag bara för eget behov.
Har en härlig mix av 1-Wire och 433 prylar.
Systemet kommer jag åt med hjälp av VPN vid behov.
 
L-Bror skrev:
Skickar bara till temperatur.nu. Övriga enheter i Domoticz systemet har jag bara för eget behov.
Har en härlig mix av 1-Wire och 433 prylar.
Systemet kommer jag åt med hjälp av VPN vid behov.
Jag skickar också till temperatur.nu.

Även jag kommer åt systemet via VPN (mobilen), men även via SSH (jobbdatorn).
 
Bybon skrev:
De funkar fint men du får addera dem manuellt då de är av den gamla typen med vred i bak och inte självlärande.
Vad lägger du in dem under? Får inte mina att fungera, dock helt ny på detta.
 
Nu har Classe extrapris på Nexas gamla modell, 149kr för tre styck med fjärrkontroll. Inte för att jag vet vad jag skall ha fjärrkontrollen till, men ändå...
 
Grannens rörelsedeckare dyker upp helt oönskat på vår Vera hemma och triggar larm när vi är borta. Att folk kör den hör 433-skiten som enda system är ett mysterium.
 
Karl_Pedal skrev:
Grannens rörelsedeckare dyker upp helt oönskat på vår Vera hemma och triggar larm när vi är borta. Att folk kör den hör 433-skiten som enda system är ett mysterium.
Du bör kunna ställa in din Vera att inte lägga till enheter automatiskt alternativt ta bort grannens enheter och markera att de inte ska läggas till automatiskt fortsättningsvis. Så har jag gjort med grannens lampor.
 
Sant. Jag utnyttjade dock mitt vredesutbrott till att fasa ut resterande 433-komponenter för gott.
 
  • Gilla
AndreasBj
  • Laddar…
pacman42 skrev:
Jag skickar också till temperatur.nu.

Även jag kommer åt systemet via VPN (mobilen), men även via SSH (jobbdatorn).
Ok, smart att används VPN mot den!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.