Anledningen till att vi inte valt att infoga citatet som standard när man klickar på "Svara" (under ett inlägg) i dagens mobilsajt är att vi inte vill att trådarna fylls av långa citat.

Men nu när du skriver så kom jag på att vi skulle försöka testa infoga ett superkort "citat-länk" på max en rad (eller på samma rad som något annat) som typ ser ut så här "Svar till breakman" eller bara "svarikon + breakman".

Har för mig att både twitter och disquss gör så.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Det har diskuterats tidigare, men en återkoppling användare till användare på ett hjälpsamt svar, skulle inte vara så dumt. Lite som Stackexchange med uppröstning av bra svar/rätt svar eller t.ex. Apple discussions med två nivåer; "hjälpsamt svar" resp. "rätt svar". De senare hamnar alltid inlänkade i början av tråden med avvikande grafiska element, men finns då samtidigt i den linjära flödet. Risken är i och för sig att "rätt svar" och kan vara fel svar rent objektivt.

I princip borde "gilla"-funktionen ersättas av ovanstående. Gilla är bara för självbekräftelse. 😎
 
BirgitS
Per Eskilsson skrev:
Anledningen till att vi inte valt att infoga citatet som standard när man klickar på "Svara" (under ett inlägg) i dagens mobilsajt är att vi inte vill att trådarna fylls av långa citat.

Men nu när du skriver så kom jag på att vi skulle försöka testa infoga ett superkort "citat-länk" på max en rad (eller på samma rad som något annat) som typ ser ut så här "Svar till breakman" eller bara "svarikon + breakman".

Har för mig att både twitter och disquss gör så.
Sweclockers kör med att om man trycker på Svara på ett visst inlägg så kommer svaret att börja med:
@namn:
där namn alltså är personen som skrev inlägget man svarar på. Lätt att förstå och tar just inget utrymme.
 
Ja, som många använder citatfunktionen idag så citeras ibland en hel radda med bilder också, och det skapar enormt mycket ballast i trådarna.
 
BirgitS
Hur vore det om man i citat automatiskt tog bort bilder?
 
Just den varianten (inte visa bilder i citat) tror jag inte vi har prövat men vi har testat lite olika citeringslösningar men det har alltid slutat i att vi har backat tillbaka till standard av olika skäl. Se https://www.byggahus.se/forum/infor...nlagget-gar-fel-3.html?perpage=15#post1996476

Vi överväger att byta ut forumprogramvaran och i den är förkortning av citat standard om jag inte minns fel. Har dock inte hunnit testa den tillräckligt men ber om att få återkomma om detta lite längre fram.
 
Jag skulle bli glad om man rättade till bilduppladdningen så att det gick lite smidigare att skriva inlägg.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Smidigare bilduppladdning (både från datorn och mobilen) är en av de främsta orsakerna till att vi vill byta system.

Hur gör du när du laddar upp idag? Använder du datorn eller mobilen?
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Det gillas! Just bilduppladdningen är en av de faktorer som gör att jag inte orkar göra projekttrådar just nu :)

Använder mobilen men kör skrivbordsversionen.
 
Är problemet främst att du i dagsläget bara kan ladda upp en bild åt gången?
Eller att du inte ser vilken bild som är vilken?
Eller att det tar för lång tid innan bilden förflyttats från din mobil till vår server?
 
Per Eskilsson skrev:
Är problemet främst att du i dagsläget bara kan ladda upp en bild åt gången?
Eller att du inte ser vilken bild som är vilken?
Eller att det tar för lång tid innan bilden förflyttats från din mobil till vår server?
1. Det tar ofta lång tid att ladda upp en bild.
2. Man kan bara ladda upp en åt gången.
3. Från mobilen är det ibland oklart om man tryckt på knappen och då kan bilden laddas upp två gånger.
4. Svårt att ta bort en bifogad bild.
5. När man laddat upp en bild i snabbsvar så skickas man alltid upp till toppen.

:)
 
Tack för feedbacken!
 
Redigerat:
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Mikael_L
Om forummjukvaran uppgraderas så skulle jag bli glad ifall länkning till exakt vissa inlägg börjar fungera.

Om det är länkat till ett visst inlägg verkar det bara fungera om man har samma inställningar för visning som den som länkade. Dvs jag som visar inlägg i omvänd ordning kommer typ aldrig till rätt inlägg när jag klickar på länken.
Även inställningen över hur många inlägg per sida man har verkar påverka.

Jag ska inte påstå att jag lider något hemskt av detta, men ifall det skulle gå att fås fungera så vore det trevligt.



Sen när jag ändå håller på med feed-back, så irriterar jag mig just nu över att det mixtras med sökning inom en tråd.
Jag tyckte den var bäst för typ några månader sedan, man kunde välja avancerat och få lite fler sökfunktioner.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
S
Chrissofsweden skrev:
1. Det tar ofta lång tid att ladda upp en bild.
2. Man kan bara ladda upp en åt gången.
3. Från mobilen är det ibland oklart om man tryckt på knappen och då kan bilden laddas upp två gånger.
4. Svårt att ta bort en bifogad bild.
5. När man laddat upp en bild i snabbsvar så skickas man alltid upp till toppen.

:)
Jag vill lägga till att vore bra med någon form av förhandsgranskning för med bilder så blir det en chansning varje gång.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.