Den här sidan är fortfarande helt spattig. (Har startat om Chrome innan test.)

Edit: Föregående sida (2) alltså Pers inlägg ligger sist på den sidan med min sidbrytning. Det här inlägget hamnade överst på sid 3.

Föreslår att förkortningen av citerade inlägg slopas om det löser problemet.
 
Redigerat:
Ja, jag tror tyvärr att vi bör backa och ta bort "förkortningen av citat" av två skäl. Det ena är att den gör att länken till sista inlägget går fel (det kanske går att lösa, vet ej). Det andra skälet är att förkortningen av citat är en försämring för de användare som inte tidigare läst citatet eftersom de måste klicka ytterligare en gång på "Läs mer" för att läsa innehållet. Flera användare har framfört det klagomålet, varav en heter Marlén.
 
Per Eskilsson skrev:
...försämring för de användare som inte tidigare läst citatet eftersom de måste klicka ytterligare en gång på "Läs mer" för att läsa innehållet...
Helt riktigt!
Man sitter bara och undrar vad kopplingen mellan det citerade och den nya kommentaren är.
Försök i stället att lära folk att ta bort allt utan det som är intressant för tillfället från citaten.

Som jag gjorde här ovan :)

Som ett avancerat alternativ kanske att endast ta med det som man markerar i citatet.
 
KnockOnWood skrev:
Försök i stället att lära folk att ta bort allt utan det som är intressant för tillfället från citaten.
Ja jag tror också det blir bättre för nu fungerar det inte så bra. Frågan är hur man "lär folk" detta. Att gå runt med en argumentförstärkare är ju lockande men kanske inte praktiskt möjligt. :D
 
KnockOnWood skrev:
Försök i stället att lära folk att ta bort allt utan det som är intressant för tillfället från citaten.
Man kanske kunde införa en varning i stil med "Vill du verkligen citera hela inlägget? Oftast blir läsbarheten bättre om enbart relevanta delar citeras". Varningen skulle exempelvis visas om någon citerar mer än fem rader och det är hela inlägget som citeras.

Hur krångligt detta skulle vara rent tekniskt har jag naturligtvis ingen aning om.
 
Alfredo skrev:
...
Hur krångligt detta skulle vara rent tekniskt har jag naturligtvis ingen aning om.
Det är så'na utmaningar som gör livet värt att leva för Per :)

(Vart tog Johan mlg vägen?)
 
Johan slutade i januari. Nu har vi fått förstärkning av Marcus och Aaron.
 
När jag slutar mitt jobb hoppas jag att jag också blir ersatt av två pers...
 
Ni är så besvärliga så vi måste förstärka teknik och utvecklingsavdelningen. ;)
 
Per Eskilsson skrev:
Ni är så besvärliga så vi måste förstärka teknik och utvecklingsavdelningen. ;)
Det gör ni väldigt rätt i!

Och för att glida lite från ämnet (det är vi ju vår specialitet här på Bygga hus :) ):

När det uppstår debacle som i t.ex. tråden om parkeringsböter
http://www.byggahus.se/forum/ovrigt-off-topic/231600-parkeringsboter.html?showAll
eller i tråden om Kriget mot mullvadarna
http://www.byggahus.se/forum/tradga...arning-starka-bilder.html?showAll#post1994029
eller tråden om besvärliga grannar
http://www.byggahus.se/forum/juridik/232515-hjalp-har-en-riktigt-jobbig-granne.html?showAll
så är det oftast en eller ett par kommentatorer som , medvetet eller ej, förstör diskussionen med vad som närmast kan karaktäriseras som trollande.

Vad forumet behöver är en funktion att stänga av enskilda kommentatorer från en specifik tråd.
Det skulle nog lugna ner diskussionerna en hel del, och inte kännas så brutalt som en total trådstängning.

Nu fick du något att fundera på, Per! Trevlig helg :)
 
Problemet blir väl då att om en medlem av någon anledning slutar skriva i en tråd så misstänker övriga att denne blivit avstängd.

Det blir med andra ord svårt att avgöra om en medlem anser sig ha kommit med det definitiva dräparargumentet som står över all vidare diskussion, eller om denne medlem har ansetts vara ett troll.

Nu måste du svara på detta KoW. Om du inte blivit portad, förstås.. :p

Sedan måste jag svara dej trots mitt dräparargument.. :eek:

Det här kommer att bli en lååång tråd. :confused:
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Problemet blir väl då att om en medlem av någon anledning slutar skriva i en tråd så misstänker övriga att denne blivit avstängd.

Det blir med andra ord svårt att avgöra om en medlem anser sig ha kommit med det definitiva dräparargumentet som står över all vidare diskussion, eller om denne medlem har ansetts vara ett troll.

Nu måste du svara på detta KoW. Om du inte blivit portad, förstås.. :p

Sedan måste jag svara dej trots mitt dräparargument.. :eek:

Det här kommer att bli en lååång tråd. :confused:

Nej, jag är inte portad än, men jag räknar timmarna :)

OK, jag antar utmaningen, för jag tror att jag kan klara några vaknätter :)

Men du har delvis rätt: Kanske bättre att ta bort texten i inlägget av t.ex. KoW, som totalt har spårat ur, och ersätta texten med Inlägget modererat eller Inlägget raderat av moderator.

Då syns det tydligt vilken klantskalle det var som försökte trolla sönder tråden.
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
När jag slutar mitt jobb hoppas jag att jag också blir ersatt av två pers...
Tror du att det räcker med två :)

Här kommer en lite lördagsfundering, som ni får ta för vad den är.
Hoppas att jag inte blir för långrandig :p

Delvis skryt alltså, men också en illustration av Parkinsons lag.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Parkinsons_lag
En del i lagen säger att det behövs sju personer för att göra en persons arbete:
Han/hon som skulle göra jobbet behöver naturligtvis en assistent.
Men en assistent går ju inte, för då skulle denna hela tiden hota chefens existens.
Så det måste vara två assistenter, som kunde fajtas inbördes (nu är vi uppe i tre personer).
Och dessa två assistenter fann snart att de också behövde två assistenter var.
Alltså behövs sju personer för att göra en persons arbete.

Nåväl, jag jobbade en gång på ett företag.
En mycket duktig Civ.Ing gjorde alla hållfasthetsberäkningar, skapade strukturer och består-av listor i dataprogrammen och skapade och uppdaterade all relevant teknisk dokumentation.
Jag skötte produktion, datasystem, kontrollerade dokumentation och tekniska produktspecifikationer.
Ett perfekt jobb för två personer, som nästan jobbade som ett radarpar.

Nu är vi båda mer eller mindre historia.
De arbetsuppgifter vi två utförde sköts nu av sju personer.
Fast jag har fortfarande ansvar för en del av mitt gamla jobb :rolleyes:


Slut på Skrytet. Tack för ert tålamod!
 
Per Eskilsson skrev:
Ja, jag tror tyvärr att vi bör backa och ta bort "förkortningen av citat" av två skäl. Det ena är att den gör att länken till sista inlägget går fel (det kanske går att lösa, vet ej). Det andra skälet är att förkortningen av citat är en försämring för de användare som inte tidigare läst citatet eftersom de måste klicka ytterligare en gång på "Läs mer" för att läsa innehållet. Flera användare har framfört det klagomålet, varav en heter Marlén.
Nu har vi tagit bort förkortningen av citat.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
För att citera Joseph Heller: Every change is for the worse ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.