S
AndreasLinn skrev:
Vi väntar på bygglov som ska vara klart denna månad, sen så drar markarbetet igång! :) vi ska bygga optimal 161 pulpet, JOBBIGT MED DENNA VÄNTAN, är det värt å ta isolering i innerväggar, blir det stor skillnad.?
Jag rev alla innerväggar för att isolera i mitt nuvarande hus. Jag anser att oisolerade innerväggar är outhärdligt om man har barn i huset.
 
Tack för svar! Då klr vi självklart på det:)
 
Kan man få lite bilder på erat hus/bygge:)
 
Ska ev bygga Optimal 148 eller Optimal 160. Hur går det för er med byggena?
 
Optimal 160 finns sedan en vecka tillbaka som visningshus i Uppsala, vi var förbi igår och kollade på det. Det kan rekommenderas att ta en liten utflykt och se hur det känns i huset i verkligheten, blir ju lite annat än att bara kolla på bilderna :)
 
J_P skrev:
Optimal 160 finns sedan en vecka tillbaka som visningshus i Uppsala, vi var förbi igår och kollade på det. Det kan rekommenderas att ta en liten utflykt och se hur det känns i huset i verkligheten, blir ju lite annat än att bara kolla på bilderna :)
Tack!
Det ska vi absolut göra!
 
Börjar också bli intresserade av 151 Pulpet (eller sadel). Planlösning passar oss bra som har tre barn. Min fru vill att barnen ska få ha stora rum som de kan växa i.
Funderar på att flytta köket och bygga sovrum där köket är placerat på ursprungsritningen.

Skulle vara toppen med lite bilder från er som byggt detta hus samt lite recensioner om vad ni tycker om huset.
 
Hej på er, Vi ska bygga Optimal 180 i Trosa. Har också valt liggande panel, fönster paket och braskamin. Bygglovs ansökan är inne och VÄNTAR!
Valde bort verandan just nu, tyckte att de vill ha för mycket 170tkr för veranda tak bara, ingen altan under.
Vi har valt att spegelvända huset endast. Köksval osv har vi inte gjort ännu.
Mosh
 
  • Gilla
KolarHill
  • Laddar…
CrisN skrev:
Hej på er, Vi ska bygga Optimal 180 i Trosa. Har också valt liggande panel, fönster paket och braskamin. Bygglovs ansökan är inne och VÄNTAR!
Valde bort verandan just nu, tyckte att de vill ha för mycket 170tkr för veranda tak bara, ingen altan under.
Vi har valt att spegelvända huset endast. Köksval osv har vi inte gjort ännu.
Mosh
Pris på detta?
 
katten1234 skrev:
Pris på detta?
Hej, på vad? Hela bygget eller bara huset?
 
CrisN skrev:
Hej, på vad? Hela bygget eller bara huset?
Tänkte slutpris på hus + tillval + schakt + grundarbeten och allt som hör till själva bygget, dvs allt utom tomt, anslutningsavgifter och dina egna kostnader (pantbrev, räntor osv)
 
180 ser helt fantastiskt ut. Jätte bra planlösning och riktigt bra med extrautrymmen. Hur stor tomt har ni då?
 
Återkommer med en siffra, ha inte det i huvud.
1800m2 tomt.
Vi tycker också den är en super bra kompromiss, storlek, layout och pris.
 
Kostnadsuppskattningstabell för byggprojekt med olika poster som markarbete och husmaterialsats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Något så här.
 
CrisN skrev:
[bild]

Något så här.
Kanon! så strax under 3,3 Msek, tackar. Vilka tillval ligger i summan på 200 kkr?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.