Är det förmånsvärde eller inköpspris på 450tkr?
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Haha, förmånsvärde på 450 tkr hade nog i ärlighetens namn blivit lite tufft att hantera. Har för mig att det landade på c:a 4,8 kilopengar nu.
 
Andreas_Hansson skrev:
En oberoende verkstad som servar nya bilar...
Tjena
Tjena på dig med.
var det nått oklart med mitt inlägg ?
Du verkar ha läst med ögona i kors.
 
mexitegel skrev:
Läste ditt inlägg igen, och det väl troligen äldre Allroad -01 till -06 nånstans skulle jag tro. Det är ju i så fall en bilar som är 10-15 år gamla. Att köpa en begagnad bil idag är inte samma sak som förr. Att köpa en 10 år gammal 240 var ingen risk, det fanns i princip inget som kunde krångla men nu är bilarna är fyllda med avancerad teknik och inget håller för evigt. Men visst finns det bättre och sämre konstruktioner men om något är felkonstruerat så är min erfarenhet att man får utbyte bekostat på Goodwill.
Ja nu diskuterade vi inte så nogrann utan det var bara att han allmänt tyckte att audi allroad är en problemfylld bil och hade tappat förtroende.
Dom hade mycket audi rep.

Alla köper inte nya bilar när man köper en bil det var bara en allmän notis när det gällde audi allroad.
 
mexitegel, har du fått din Allroad än?
 
Nej, leverans v10 tror jag det var. Seeegt....
Ingen allroad dock utan vanlig A4 :)
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Nu behöver jag tröst, mycket tröst!
Efter låååååång väntan så fick jag bilen för tre veckor sedan. Äntligen.

I morse så snubblar jag precis när jag är på väg in i bilen och drar knät i bakdörren så det blir en stor buckla. Hur är det möjligt?! :( :screwy: Jag skulle inte gått upp ur sängen idag.
 
Ajdå. Trist. Du skulle köpt Alltracken istället. Då hade knät kommit under bilen istället ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Haha, ja kanske det :)
 
Märke i lacken? Annars så är det bara att dra ut den igen, sällan som det ens syns något efteråt.

Var själv och hämtade ut en A4 för ett par veckor sen, tanken är att ha den nu när vi bygger hus. Kommer inte upp i samma nivå som våra BMW vi har haft tidigare (då främst sett till körglädje), men känns betydligt modernare än vår A6 som vi hade i vintras.
 
Nej, inget märke i lacken men bucklan är i precis i närheten av falsen på dörren så det är risk för att det inte går att dra ut den. Får åka till skadeverkstaden och höra vad de säger.

BMW har jag själv inte kommit överens med och körglädje är det gott om med quattro på snöiga vägar på vintern. Men smaken är ju som baken och tur är väl det. :)

Nya A4:an med den nya tekniska plattformen har ju en helt annan standard än tidigare med hur mycket elektroniskt godis som helst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.