Jo jag vet nog hur sådana som du funkar. Det räcker med att säga:

3 liters diesel som med mjukvara lämnar 320hk.
Riktig luftfjädring.
Dubbelkopplingslåda som är byggd för en stridsvagn.

Om du dessutom faktiskt snackar tjänstepulka så är det ju ännu enklare. Det är ju sjuka företagsrabatter på Allroaden nu.....
 
Hm, är jag så genomskinlig? :)

Så just därför planen nu en A4 och en ny A6 allroad på den nya plattformen. Eftersom vi brukar lösa ut den gamla tjänstesläden och har som andrabil i familjen.

Varför nämnde jag inte Passat i det här inlägget? :p
 
Ok, då verkar det ju ordna upp sig detta....
 
Så, nu är det bestämt. En Audi får det bli.

Men för att få med den passatfrälsta frun var jag tvugnen att muta henne med weekend med Quattro driving experience och skidåkning i Åre.

Sen fick hon löfte om att jag inte skulle ha några åsikter om vilken mosaik vi ska ha i köket men jag lyckades förhandla bort de blommiga tapeterna. Hoppas jag...

Så nu är ännu ett I-landsproblem ur världen.
 
  • Gilla
rebban_5 och 3 till
  • Laddar…
Har provkört Passat (ej Alltrack) och A4, fattar inte ens hur man kan jämföra, skillnaden inne i bilen är helt enorm till Audis fördel. Jag valde A4, fick skippa en del utrustning men helt klart värt.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
mexitegel skrev:
TheGame: din kompis jobbade möjligtvis inte på en Audiverkstad? Då är det inte alls ovanligt att de flesta bilar som man lagar är Audi ;).
Nej
egen, oberoende verkstad. Men som sagt, mycket Audi rep och speciellt Allroad senaste tiden.
 
Läste ditt inlägg igen, och det väl troligen äldre Allroad -01 till -06 nånstans skulle jag tro. Det är ju i så fall en bilar som är 10-15 år gamla. Att köpa en begagnad bil idag är inte samma sak som förr. Att köpa en 10 år gammal 240 var ingen risk, det fanns i princip inget som kunde krångla men nu är bilarna är fyllda med avancerad teknik och inget håller för evigt. Men visst finns det bättre och sämre konstruktioner men om något är felkonstruerat så är min erfarenhet att man får utbyte bekostat på Goodwill.
 
Ja det är för jäkligt...... när en modern bil vilkensomhelst börjar bli 15-20 år och kommer ned i prisklassen som passar min socialgrupp då är den redan kaputt.
Herrarna kallar det här för förbättrade kommunikationer.......:rolleyes:

Lycka till med din nya bil mexitegel. Du som kör 40000km i året behöver en bra bil för att inte komma fram uttröttad. Don efter person.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
TheGame skrev:
Nej
egen, oberoende verkstad. Men som sagt, mycket Audi rep och speciellt Allroad senaste tiden.
En oberoende verkstad som servar nya bilar...
Tjena
 
Jag har ägt både Audi (2 st) och VW (3 st) och service är som natt och dag.
Nu är det Stockholmshandlare jag haft att göra med så de har väl kunder ändå...
På Audi vägrade de ofta ge lånebil trots att det var garantireparation. De var ut och åkte över 100 km med min bil under tiden den var på reparation. De var ofta dryga och tog inte mig som kund på allvar och alltid tjafs...

VW är raka motsatsen. De kom t.o.m. och hämtade bilen och lämnade lånebil när säkerhetsbältesvarnaren vägrade slockna.

Edit: såg nu att du bestämt dig redan... Bor du i Stockholm så välj din Audihandlare väl!
 
Det är enklare på landet, där brukar det vara samma firma som har hand om VW och Audi. I och för sig inte så konstigt med tanke på att de har samma ägare.
 
Reparation? Jag kör visserligen inte VAG men hände en gång att en glödlampa gick sönder, den bytte jag själv ;)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
GLÖDlampa? Det tror jag inte det ens finns på den nya :)
 
Johannes Carlsson skrev:
Reparation? Jag kör visserligen inte VAG men hände en gång att en glödlampa gick sönder, den bytte jag själv ;)
Du åker 60 tals mopar va? :) har 2 sånna, drar bra med soppa men tror nog det är billigaste bilarna jag haft
 
60-tals mopar, nä så mycket olja är jag för snål för ;) Lexusen pinnar på mjuk och fint..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.