ktm250 skrev:
Mina svärisar har byggt ett Attefall i en bergsklyfta vilket gjorde att de har 3 halvplan med full ståhöjd. Man kommer in i hall/vardagsrum. En halv trappa ner är det kök och badrum (2/3 under mark) , en halvtrappa upp är det sovrum. Riktigt schysst faktiskt. Iom detta så blev det totalt 35-38 kvm, tror jag, eftersom ytan under mark ligger tillräckligt djupt för att räknas som biarea.
Den ritningen vore intressant att se, byter den mot en liter skogsstjärna ;)
 
  • Gilla
ktm250
  • Laddar…
Martin_B
Taket var ju lite ovanligt på detta objekt.
Är nog inte så roligt att tillverka takstolar till ett sådant tak. Resten är nog däremot inte så speciellt, läkt och takpannor är inga problem, likaså innertak.

Inte varje dag man ser ett sådant här tak:

https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1632481

Vit villa med ovanligt välvda takstolar och svarta takpannor, samt tillbyggnad med platt tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Martin_B skrev:
Inte varje dag man ser ett sådant här tak:
[bild]
Det var riktigt häftigt. Undrar varför man inte använt garagetaket mer kreativt? Antingen förlängd altan eller sedumtak så man får det lite finare för ögonen.
Stenmurarna är fina också.
 
Redigerat:
  • Gilla
Martin_B
  • Laddar…
Fantasin tog slut efter hustaket. Inte mycket till hemtrevnad inomhus och inte en annan färg än svart,vitt eller grått :( Kanske ett säljprojekt då det ser väldigt stylat ut.
 
harry73
Garaget går inte att nå inifrån och för att komma dit behöver man i princip gå över vägen längs tomten. Det känns som väldigt opraktiskt. Hade varit bättre med ett källarplan bredvid garaget, så att man kan använda garaget som groventree.
Dessutom borde trädäcket såklart fortsätta över garagetaket.
 
Håller med... kul tak !
Inne i huset var det otroligt opersonligt och troligen är det ingen som bott i huset. Finast var matbordet...
Jag förstår inte heller varför man inte fortsatt altanen ut över garaget och gjort en trappa ned till garaget
 
ktm250 skrev:
Mina svärisar har byggt ett Attefall i en bergsklyfta vilket gjorde att de har 3 halvplan med full ståhöjd. Man kommer in i hall/vardagsrum. En halv trappa ner är det kök och badrum (2/3 under mark) , en halvtrappa upp är det sovrum. Riktigt schysst faktiskt. Iom detta så blev det totalt 35-38 kvm, tror jag, eftersom ytan under mark ligger tillräckligt djupt för att räknas som biarea.
Ja, våran tomt tillåter absolut dylika lösningar om man bara spränger sig in i berget "lite" :) Eller om man fyller ut ovanpå sluttning så att man höjer marken typ fem meter just runt attefallarens "husgrund".
 
  • Gilla
ktm250
  • Laddar…
När det gäller huset med det runda taket så står det väl i annonsen att det är hustillverkaren som säljer det =)

Oavsett så gillar jag det rundade taket =)
 
Tack för att du läste annonsen 13th... Ibland är det enkelt att se ett stylat projekt och att dom inte tänkt till ordentligt, i detta fall garagets lösning mm.
 
Läser man texten så ser man att de tänkt en pool i garagets förlängning och altan ut på garagetaket, gissningsvis garaget för poolteknik.

Vad gäller takstolarna gissar jag på limträ? Vanlig lösning i idrottshallar.
 
harry73
Var läste du om poolen?
 
harry73
På ritningen med alternativ planlösning.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
D
Planlösningen kändes inget för mig i alla fall. Men tacket var snyggt. Vet inte om det är tacket som gör det känns större och mjukare på övervåningen eller om det är högre i taket.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Martin_B
Snacka om udda hus!
Utifrån ser det ganska vanligt ut, men invändigt är det ju som ett litet hotell från en annan planet :D
Väldigt svårt att placera på snygg- och fulskalan, det är bara väldigt udda.

http://master.mspecsweb.se/sites/broker166/?page_id=6&type=deal&deal_id=MDE2NnwwMDAwMDAwMDA1M3w1OA..

Här kommer några smakprov:

Ljust och rymligt rum med snedtak, takfönster, kristallkrona och spis, ger en ovanlig och udda interiör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tomt rum med stort halvrunt fönster med utsikt över en grön trädgård och vit staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Retro badrum med unik blommönstrad kakeldekoration, badkar och separat handfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En ingång med grusväg, vita murar och en gammaldags lykta som leder till ett hus dolt av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.