Svar X

Jaaa, det är en sån här sonen har berättat om !! Han sitter i källaren & klagar på täckningen. Bär omkring på routern beroende av var han behöver täckning. Och jag får titta på "vanlig" TV istället för nåt jag egentligen vill se...
Så hoppas hoppas på en vinst av ett Powerline kit så vi båda kan utnyttja nätet :)
 
Svar: X

Tjockt bjälklag hindrar effektivt det trådlösa mellan våningarna.
 
Jag bygger en gästlägenhet ovanpå ett fristående garage (byggs i lecablock liksom bostadshuset). Det är svårt att få bra mottagning i gästlägenheten och därför vill jag pröva denna produkt.

Svaret är X
 
Redigerat:
Svar: X

Min "personlige IT-tekniker", och barndomsvän, vill ju såklart sitta på sin fina uteplats och grilla. Nackdelen för mig är att han då inte kan fjärrstyra sig in i min dator och fixa allt som jag inte fattar. Med denna skulle han kunna jobba åt mig även när han grillar och solar, utan ursäkter som "dålig täckning"... :) Smart för mig!
 
Svar: X

I vårt nya hus sitter vår mediecentral i ena sidan av huset, då vi kan får varken fiber eller adsl så är vi låsta till 4G nätet, men när jag då sitter i andra sidan av huset (vardagsrummet så klart) så är det väldigt dålig täckning. Så gråter en skvätt varje kväll när man kommit från ett fiber hus. Kanske detta kan få mina tårar att sluta! :surprised:
 
Svar: X
Jag tycker att det går lite långsamt på nätet och skulle gärna vilja att det gick lite fortare. Det är ett par rum emellan där burken från ComHem sitter och där jag har datorn. I min ålder drar man sig för komplicerade installationer, men detta verkar ju vara så pass enkelt att jag skulle klara av det... Är det så?
 
Svar: X
Motivering: Med router placerad nästan mitt i huset och ändå dålig täckning i flera rum behöver vi bättre wifi-nätverk. Sen vinner jag aldrig något på såna här tävlingar så jag tycker det är dags nu...
 
Svar X
Precis vad jag behöver. Har försökt flytta routern runt i huset men är jag med den i ena änden, så skriker frun. Flyttar jag den till andra änden, så skriker jag
 
Svar: X
Bor i ett hus byggt sent 60-tal, med betongväggar. Är nästan totalt omöjligt att få wifi i alla rum då det är så "tätt". Sonen irriterad varje dag då hans rum ligger längst bort från routern! Vore kul att överraska honom med "bättre uppkoppling"😁
 
Svar: X

Har en funktionshindrad son som tyvärr inte kan gå :( Därför behöver jag förbättra täckning på nedre våning. Han tycker om att spela på iPad och titta på film.
 
Svar: X
I ett stort hus från 1854 med tjocka timmerväggar då barnen får kontakt i olika delar av huset - värst är det att stå ute på altanen vintertid. Vilken lycka om hela huset kan erbjuda täckning!
 
Svaret är X.
I vår 3-rummare från 1938 får vi inte Wifi mer än i det rum routern finns. Har försökt inhandla en förstärkare men inte funnit den rätta. Så dyker den plötsligt upp här!! Är snart pensionär men vore glädjande att kunna surfa när man inte lika lätt kommer åt andra wifi. Gästande barn har också nöje av detta.
 
Svar x.
Vårt hus har en fasad av plåt men ett utbygge med träpanel och där är vårt vardagsrum där vi oftast surfar och fast vi har 5 meter till vår router så är mottagningen kass och barnen griniga när youtube lägger av och pappa börjar få ont om hår att slita. En repeter vore fint för att få lite lugn i huset.
 
Svar x
Jag har flyttat ut i skogen och har stora problem med täckning.
Jag får oftast betala mina räkningar sittandes på bron, och nu börjar det bli kallt! På övervåningen där mitt sovrum står klart i veckan finns ingen täckning all så något måste till!
 
Svar x
Vi bor i ett vinkelhus med routern i mitten det är ca 20 m till ena gaveln oc 15 till den andra från routern ungdomarna/barnen huserar i den kortare och "jämmer och död" där är det hela tiden problem med uppkoppling trots trähus med tunna mellanväggar. Om denna pryl är lösningen på våra kontaktproblem blir ni de första att få veta det
Med vänlig hälsning,
Anders Maria Rebecka Johanna och Erik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.