Ja det brukar ju var så, men även om 5500kr är ok för sågen så är det ju ändå tillräckligt med pengar för att man borde tänka till lite innan man investerar.....
 
MathiasS skrev:
Ja det brukar ju var så, men även om 5500kr är ok för sågen så är det ju ändå tillräckligt med pengar för att man borde tänka till lite innan man investerar.....
du sa det själv, "investerar"
det är inte samma sak som konsumerar.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Såg den o tyckte det var rejält fyndpris men platsen i verkstan tillåter tyvärr inte den :(
 
Daniel_N skrev:
Billigare än så här kommer det aldrig att bli: [länk]

Nästan sugen själv trots att jag redan har en Bjärnum.

Det är alltså en Tomesani kantputs med trasig motor för 1000kr.
Den skulle jag vilja ha...... men frakten är för dyr för mina finanser just nu. Även inklusive frakt och 450 euro för en professionell omlindning är den prisvärd.
Folk som är litet händigare än jag brukar linda om motorer själva.
 
Är det inte billigare att montera en ny/annan motor istället?
 
En ny motor är dyrare och passar sannolikt inte.
En begagnad motor är naturligtvis billigare men det brukar vara nästan omöjligt att hitta en som passar i en direktdriven maskin där alla monteringsmått måste stämma.

Ärligt talat är jag förbannat trött på maskiner som har blivit sönderkapade och ombyggda med misslyckade hemsvetsade konstruktioner för att få dit en motor som inte passar.
 
Ok. Jag tänkte att både axlar och hålbild osv var lite standard sedan rätt länge, men uppenbarligen inte.
 
Ofta inte. Vanligtvis bara nästan standard.
 
S
heimlaga skrev:
Folk som är litet händigare än jag brukar linda om motorer själva.
Det kan inte vara många som gör det själv med andra ord. (y)
 
  • Gilla
jonko och 1 till
  • Laddar…
Den kantputsen måste varit bra för den är redan borta:(
 
Den såg smutt och smidig ut.
Nästa gång skulle jag uppskatta att du ringer mig Daniel. Eller att du köper den och sedan ringer du mig:)
 
Ok, lovar!
 
  • Gilla
pär h
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.