Svar: X

Eftersom jag har ett hus som i huvudsak är ett plan som är ganska så utbrett, så får jag usel täckning på min wifi. Jag har testat att sätta upp wifi-roaming med vanliga accesspunkter, men det funkar inte bra, och familjen klagar. Wifi-extenders är något jag funderat på, men inte hunnit testa. Det här är precis vad vi behöver för ett smärtfritt internet.
 
Hallå. Jag har utmärkt wifi hemma, men däremot fungerar min 4G-telefon uruselt! Jag är tvungen att stå på ett ben vid diskmaskinen för att få kontakt. Jag bor i ett betonghus, omgiven av betonghus.
Vad kan jag göra?
Hälsn
Hasse
 
Skulle gärna vilja att wifi täcke garage och den nya bastun!
Svaret är x
 
Svar: X

Motivering:
Ser fram mot denna förbättring som kan lösa vårt problem 😀
med avskärmande väggar i vår villa från 1923, med "kretong"-byggda innerväggar (inbyggda ståltrådar i putsade väggar)!!
Denna produkt med så superb flexibilitet att användaren kan flytta med sig närmaste noden och få Bra INTERNET 👍😎☀️
Gert Eklöv
gerteklov@yahoo.se
 
Svar: X

Vi skulle behöva förbättra nätverket i vårt växthus som ligger en bit från huset. Nästan alla helgkvällar på sommaren tillbringas där med att äta grillat med färska grönsaker mm. Då är det trevligt att kunna spela musik med datorn samt att dotter vill kunna spela spel och surfa på son platta.
Willy
 
Svar: X
Har genom åren slitit mitt hår för att få täckning ens på våning 1 (av 2) i vårt gamla hus från 1730 som är byggt med stockar plus tilläggsisolerat lika mycket. Sitter dessutom på en ADSL uppkoppling på landet så ingångsvärdet är inte heller det jättehögt. Att streama ngt från internet är hittills bara att glömma, likaså att få fölningskamerorna i stallet att nå in de futtiga 15 metrarna (blir väl att vaka i boxen till våren igen) så en sån här lösning skulle tacksamt tas emot.
 
X.
När WiFit är så segt som gammal asfalt, telefonsamtalen via WiFi bryts likt en rostig gammal snurrskivetelefon, och uppkopplingen hoppar ur och in som en studsmatta, så vill man ha lite bättre prylar, så att inte hela klabbet är lika instabilt som ett Jenga-torn.
 
Svar: X

Med en nybyggd paviljong på tomten så monterades wifi högtalare i taket. Dock så räcker inte wifi signalen fram ordentligt och då vill man inte lyssna när det hackar. Därför hade en repeater gjort susen!
 
Svar: x

Med en router centralt i huset blir det åndå svag eller obefintlig signal i sovrummet på övervåningen, ute i garaget och i vårt gårdshus. Med dessa skulle alla problem signalproblen vara ur världen.
 
Svar: X

Vår ett-och-ett-halvt-årige sons kanadensiska, Malta-bosatte gudfar bor i vårt extrarum i källaren medan han studerar i Sverige och vi behöver ett stabilt wifi även i källaren, för att hålla hans humör på topp och öka våra chanser till barnvakt och Maltesisk operasång från duschen.
 
Svar: X
Behovet finns!! Jag fixar nu i ordning min källare: blir liten uthyrningslägenhet med allrum inkl köksdel, sovrum, egen dusch/toa & egen ingång. Problemet: jag måste ju ge hyresgästen tillgång till internet via min router & fiberanslutning i vardagsrummet på våningen ovanför. Den behöver hjälp att prata bra med källaren. Diverse golv och betongväggar emellan... Då kan detta fixa biffen för mig och hyresgästen!
 
GustavN
Svar: X

Ett 60-tals hus av tegel och betong är ett rent helvete med täckningen, såsom wifi, 4g, z-wave osv.
Mitt man-cave i källarn där mina intressen till teknik och prototyp tillverkning skulle denna göras sig perfekt då möjligheten till trådat eller wifi är nästan ett minne blott trots routern (netgear nigthhawk) sitter strategiskt perfekt i huset.
 
Svar X:

Med routern i betongkällaren med dålig wifi täckning på övervåningen och i trädgård o garage vore denna flyttbara access punkt idealisk att flytta med dit täckning för tillfället önskas!
 
Svar: X

Utan bra täckning blir det mången gråt som måste till släckning. Med en tolvåring i huset (som inte kan leva utan tv-spel) behöver man bruset, annars ingen lugn stund för föräldrar som ibland kan behöva egen tid för att få lite sinnesfrid.
 
Svar: X. Fiber in i källaren vid ena gaveln gör att det nästan inte finns WiFi i markplan vid andra gaveln. Vore skönt att få ordning på!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.