X 8 h.
Jag har alltid radio/musik på när jag jobbar utomhus d.v.s. renovering eller trädgårdsjobb. Jag ställer ut högtalare på verandan och drar på så att det hörs även när jag står och hugger ved långt från huset, inget problem alls! Eller i varje fall inte för mig, men grannar och förbipasserande kanske inte riktigt uppskattar min favortimusik... Hade jag en liten bärbar högtalare att ta med skulle det nog uppskattas av omgivningen, och jag skulle kunna njuta lika mkt av min musik ändå!)
 
Svar 8 timmar.
Menar ni att jag kan skrota min gamla batteridrivna miniradio som jag har haft sedan 80-talet? Den hänger med i snickrandet så länge men detta verkar snäppa upp det hela :)
 
X 8tim

Det mesta jag nånsin vunnit är 107:- på Måltipset, det skulle vara riktigt roligt att bli vinnare nu.
 
Svar: X

Att renovera källaren är INTE kul. Det är ändå ingen som kommer att se den sen. Av någon underlig anledning orkar jag bara max 10 minuter, sen måste jag göra något annat. Men med en riktigt bra högtalare kan jag lyssna på den gamla Old School Hip Hop-hiten Rapper’s Delight och träna på att sjunga med, medan jag jobbar. Den är över en kvart lång, så det vore en klar förbättring – och ska jag lära mig texten har jag nog renoverat klart innan dess :wow:
 
Orientexpressen
X. 8 h
Utan musik blir renoveringsarbetet tungt. Kan jag ta med mig musiken var jag än är peppas jag till att göra mer utan att det känns jobbigt. Med favoritmusiken ljudande från Creative Sound Blaster Roar 2 gör att jag står ut med mera värk och orkar lite längre, vilket i slutändan gör att jag blir klar fortare så att jag kan beundra slutresultatet och bara njuta.
 
K
Svar: 8 timmar

Bygger hus i egen regi. Det kan lätt bli ensamt så lite musik hade kunnat liva upp byggandet :)
 
Det var en jämn kamp mellan två "finalister", men till slut gick Mattiasp segrande ur striden och tar därmed hem en Roar 2 i valfri färg. Stort grattis önskar redaktionen! :D

Motivering: Den skulle vara förträfflig eftersom jag alltid får min Bose "lånad" av tonåringen hemma, som nyss börjat intressera sig för musik. Riktig musik; Zeppelin, Bowie, Jam, Who, Pink Floyd, Nirvana, Isaac Hayes, Curtis Mayfield, Hendrix, och en massa annat. Stolt far.Jag tittar på tonåringens playlists ibland och kommer ihåg hur det var när intresset vaknade. Om jag kunde få spela lite själv också...
 
Grattis Mattiasp.
 
Hurra, Tack! Det här ska bli kul! Jag har de senaste dagarna börjat nynna på gamla texter i stil med "...I am floating in a most peculiar way..." Stilpoäng till den som vet var det kommer ifrån utan att googla :)
 
Space Oddity?
 
Corretto!
 
Ny har jag fått hem apparaten. Den låter riktigt bra, och det finns en massa bra features som att man kan spela direkt från ett flyttbart minne och att man kan använda den som powerbank till sin telefon. Den verkar kunna spela starkare än min Bose, men på lägre volymer är det ett fylligare ljud i Bosen. Samtidigt har Bosen fått kritik för att de har överdrivit den egenskapen. Med viss rätta. Ungdomen fick välja apparat, och jag fick tillbaka min Bose. Vi är våda nöjda. Jag reser en hel del, och jag uppskattar det mindre formatet på min Bose. Ungdomen uppskattar att man kan spela högt, att man kan ha den som högtalartelefon, att man kan ha den som powerbank, att man kan spela direkt från minneskort, och en hel del annat. Dessutom har han inget emot det aningen större formatet. Just nu spelas det Bowie igen. Och Derek and the Dominoes.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.