Slipade det jag spacklade på igår, kanske vankas målning imorrn i dörröppningen :)
 
Rackskåpet är upphängt ordentligt, nu återstår bara att dra kablaget och koppla in allting. Nåväl, ett litet steg framåt iaf.

Väggmonterat rackskåp med nätverksutrustning och lösa kablar, innan kablage är dragna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Värre går det med golvet på ovanvåningen. Tanken att skruva fast reglarna mot betongen fungerade nästan, men inte riktigt så bra som vi ville. Kattfan har kissat i spånet som användes som isolering. Överväger att riva ut isoleringen och bulta fast reglarna ordentligt. Så trött på detta golv :(
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vatten-värme-slinga ligger blottad vid låg vattennivå i en uttorkad damm omgiven av löv och kvistar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur mysigt det än är med fint väder, då börjar även en ateist som mig, be till alla högre makter som finns, att det börjar regna igen.. Har aldrig varit så lågt vatten stånd här, ca 50cm lägre än normalt.. Vår "vatten-värme-slinga" ligger helt öppet.. Blir inte så bra värmeväxling om det blir kallt. :(
 
Och såhär blev det, helnöjd!


Renoverat tvåvåningshus med ljusgrå plåtfasad, röd takpanna, och en gul ytterdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Carreyfan och 15 till
  • Laddar…
Mikael_L
jackt skrev:
Hur mysigt det än är med fint väder, då börjar även en ateist som mig, be till alla högre makter som finns, att det börjar regna igen.. Har aldrig varit så lågt vatten stånd här, ca 50cm lägre än normalt.. Vår "vatten-värme-slinga" ligger helt öppet.. Blir inte så bra värmeväxling om det blir kallt. :(
Men åtminstone ett kanontillfälle för att kontrollera och underhålla slingan. :)
 
  • Gilla
jackt och 1 till
  • Laddar…
Gjort klart det sista kring nya brevlådan, lite grus för brevbäraren och lite gräs runt. Det blev ett rejält lyft att flytta från gemensamt rack till precis utanför huset!

Före:

Sliten brevlåda i ett gemensamt stativ med rost och flagnande dekor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:

En nyinstallerad grå brevlåda märkt "166" på en grusplatta med öppet fält och en röd lada i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Japp, när vi flyttade så bytte vi utsikten över en liten sjö till denna på alla sidor huset. Jag är inte säker på att det blev sämre! :)
 
Nybyggd vedförvaring i ett garage med tom hylla och en dekorativ dödskalle på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fixade vedförvaring i garaget.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
harry73
pjodden skrev:
Japp, när vi flyttade så bytte vi utsikten över en liten sjö till denna på alla sidor huset. Jag är inte säker på att det blev sämre! :)
När det är så som på bilden är det inte kul när det blåser. Och på vintern kan snöstormar ställer till med problem. Men har man tur odlar vinden tåls och när det blommar är det den bästa platsen i värden
 
harry73 skrev:
...Men har man tur odlar vinden tåls och när det blommar är det den bästa platsen i värden
Jag förstår inte ett skvatt!
Vad är "tåls"?

..
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Just snöstormar har en förmåga att ställa till det var man än bor :D
 
Jag har målat lite vitt runt några fönster och rensat vattenlåset i badrummet. Förstår inte varför det är jag som gör det, längden på hårstråna jag tar bort matchar inte mina hårstrån...
 
  • Gilla
b_hasse och 1 till
  • Laddar…
Satt salning och foder runt dörren i tvättstugan. Tillverkat sockel till köksön. Tillverkat de sista två lådorna till arbetsbänken och grundmålat dessa och sockelbitarna.

Grundmålade lådfronter på ett bord bredvid vita sockelbitar i en byggmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
gunric skrev:
Jag har målat lite vitt runt några fönster och rensat vattenlåset i badrummet. Förstår inte varför det är jag som gör det, längden på hårstråna jag tar bort matchar inte mina hårstrån...
Det brukar jämna ut sig, någon annan sätter säkert in kläder i tvättmaskinen som har fläckar som inte matchar hennes sysslor. ;)
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.