Kollat på era fönster. Genom förnsterbolaget? Fina billiga fönster och dörrar svär föräldrarna har haft sina i typ 5 år och de är jättenöjda och fönstren är fortfarande fina. Även jag har i våras installerat ett era fönster riktigt nöjd med dem dessutom är de snygga framförallt utcfrån eftersom de har dolda vrid beslag, finns vad jag vet ingen annan som har.
 
K
Okej. I punkt sju så verkar det som att det inte gäller fönster. Bytte beslagspaket i sista minuten och fick ett surt svar att offerten redan var gjord och att jag nu fick vänta två arbetsdagar på en ny.. kom dagen efter. Men uppenbarligen sätter de inte själva priset och fönstren anses specialtillverkade för mig.

En kul sak på samma tema är att jag köpte takpannor där det i orderbekräftelsen stod att de tillverkades på beställning speciellt för mig (så jag hade ingen ångerrätt enligt distanshandelslagen)... när jag fick dem vär pallarna märkta med ett tillverkningsdatum fyra månader tidigare.
 
Efter 4+ år är vi fortfarande nöjda med våra. Välisolerade mot värme o kyla. Våra ramar har aluminium utsida.
 
också fortfarande nöjda!
ett handtag på en dubbelglasaltandörr är lite sladdrigt men det har det varit från början
 
K
Polos skrev:
Jag beställde fönster på hornbach och fick prisgaranti mot bygghemma.se
Ringde och frågade (hade ju inget att förlora) men prisgarantin gäller inte fönster utanför de som markandsförs på hemsida eller i butik. Alltså i princip endast på utvalda lagerstorlekar!
 
Tänk er för innan ni köper outlinefönster och altandörrar och kanske dom andra märken som Inwido koncernen är
inblandad i,är det nåt fel på dom tar det månader innan dom överhuvud taget tar tag i det,har för tillfället en
Altandörr som glaskasetten är felmonterad så det blåser in mellan glas o båge ca 4 mm glipa,det har nu gått över 2 månader och än är det inte åtgärdat,jag är bara glad att jag inte beställde fönster och dörrar till hela huset,
det finns ju fler leverantörer som inte ingår i Inwido.
 
  • Gilla
brozinic och 2 till
  • Laddar…
Är där någon som har dragit vidare fallet till ARN här?

Har köpt till nybygge via åf fönster och dörrar för över 220 tusen men efter 3 månader har de fortfarande inte åtgärdat felen.

Kommer återkomma med en större dokumentation på alla fel här snarast.
 
Jag litade på leverantören"Floods trähus i Knivsta" så jag avvaktade efter 6 månader så gick det inte att dra det till ARN och efter 5 år så skrattade dom mig i ansiktet och sa HA nu behöver vi inte göra nått längre..Så lita inte på någon utan dra det snabbt inför ARN.
 
J jesper_tranås skrev:
Elit träfönster får man räkna med att man får skrapa och måla inom 3 år. Finns fler trådar om det
Jaså, det var nytt för mig!
Var just ute och kikade på våra 9 år gamla fönster, och de ser absolut ut som nya.

Men det är ju inte Outline eller Elit, inte ens svenska fönster.
De är köpta i Polen hos http://okna.swiebodzin.pl/en/thermo_comfort_92
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.