Har du provat att lägga kabeln som ett Y där den ansluter till ön?
Själv har jag problem med gräs som fastnar på hjulen, funderar på att ta bort lite nubbar på hjulen så det blir länge avstånd mellan dem, någon som provat? Söker även firmware 0,92 till 791e. Den som finns till 794 fungerar inte, går ej att stänga luckan för då stannar klipparen.
 
Om man gillar att sparka på den ett par gånger i veckan för att den kört fast och tycker det är snyggt med kraftiga spår längs med slingan, accepterar ett ojämnt klippresultat och vill spara några tusenlappar kan jag rekommendera en Worx.

Tycker man att tillförlitligheten och ett jämnt klippresultat är viktigt skulle jag rekommendera en Husqvarna eller Gardena.

Ägde tidigare en WG791 men har inte ångrat mig en sekund sedan jag bytte till en Husqvarna. Slingan ligger precis likadant men har inte haft ett driftstopp sedan dag ett. Worxen lyckades med konststycket att köra fast på de mest märkliga platserna. HQn kostar ju mer men man får vad man betalar för.
 
Redigerat:
mg765 skrev:
Om man gillar att sparka på den ett par gånger i veckan för att den kört fast och tycker det är snyggt med kraftiga spår längs med slingan, accepterar ett ojämnt klippresultat och vill spara några tusenlappar kan jag rekommendera en Worx.

Tycker man att tillförlitligheten och ett jämnt klippresultat är viktigt skulle jag rekommendera en Husqvarna eller Gardena.

Ägde tidigare en WG791 men har inte ångrat mig en sekund sedan jag bytte till en Husqvarna. Slingan ligger precis likadant men har inte haft ett driftstopp sedan dag ett. Worxen lyckades med konststycket att köra fast på de mest märkliga platserna. HQn kostar ju mer men man får vad man betalar för.
Eller så kan mat kika på en Robomow Susar lite men så funkar det oxå,utmärkt även till Äppelmos
 
Tillförlitlighet och ett jämnt klippresultat kan man uppnå ganska enkelt med de modeller som diskuteras i denna tråd så jag ser det som ganska poänglöst att börja babbla om andra märken... se trådar om dessa märken/modeller för att få en uppfattning om problemen som förekommer med dessa.

Just för denna tråd så är min referens svärmors 2015 års modell WG 796E (wifi). Funkat utmärkt med originalfirmware hittills på hennes 1200 kvadrat gräs i tre zoner. Men något enstaka stopp under denna säsong gör att jag tänker prova att installera senaste fw-versionen imorgon. Tror det blir alldeles utmärkt.
 
mg765 skrev:
Om man gillar att sparka på den ett par gånger i veckan för att den kört fast och tycker det är snyggt med kraftiga spår längs med slingan, accepterar ett ojämnt klippresultat och vill spara några tusenlappar kan jag rekommendera en Worx.
Bara för att du inte klarade av att installera Worxen korrekt innebär det inte att den fungerar dåligt för alla.
Jag har kört min Worx hela sommaren med fint klippresultat. Den har inte kört fast under klippning eller hemgång en enda gång.
 
  • Gilla
Preben Bogeballe och 3 till
  • Laddar…
...........och när man går runt i området där jag bor så står det faktist en del Husqvarna och gardena som kört fast, alternativt bara står på gräsmattan avstängda, så att det skulle vara problemfritt med dessa maskiner tror jag inte ett dugg på.
 
  • Gilla
Preben Bogeballe och 1 till
  • Laddar…
Corpes skrev:
...........och när man går runt i området där jag bor så står det faktist en del Husqvarna och gardena som kört fast, alternativt bara står på gräsmattan avstängda, så att det skulle vara problemfritt med dessa maskiner tror jag inte ett dugg på.
Haha! Nej, nej, nej, ni förstår väl att det är förklädda Worx! Folk som skäms med att visa att de köpt världens sämsta produkt Worx, så de förklär dem. Prata med en Husqvarna reparatör, om den är ärlig och pålitlig så blir i varje fall jag förvånad! Men har man nu gått och betalat så många tusenlappar extra så är det antagligen ganska svårt att erkänna att det finns brister.
Men ännu mer förvånad blir jag av att dessa människor måste skriva i Worx trådar om hur dåliga Worx är. Tänk om vi andra skulle infektera deras märkes trådar med alla negativa tankar?
 
  • Gilla
evesve och 5 till
  • Laddar…
Kan man på något sätt tvångsköra robotgrasklipparen utan kabel? Alltså bara lyfta den till ett ställe och starta.
 
jonaslatt skrev:
Kan man på något sätt tvångsköra robotgrasklipparen utan kabel? Alltså bara lyfta den till ett ställe och starta.
Med kabel menar du begränsningskabeln eller? Om det är så du menar är svaret nej. Om du inte byggt en egen maskin som min granne har :)
 
jonaslatt skrev:
Kan man på något sätt tvångsköra robotgrasklipparen utan kabel? Alltså bara lyfta den till ett ställe och starta.
Ursäkta men jag kan inte låta bli ;-) Men det går faktiskt på Husqvarnas klippare om man går in i expert läget. Något extra ska man väl få för sina surt förvärvade slantar. Och nej! Även om jag själv har en Husqvarna som för övrigt faktiskt har kört fast en gång i år så tycker jag Worx:en är ett riktigt bra budget alternativ. Men jag skulle även vilja våga påstå att man får lika mycket för pengarna oavsett om man köper en Worx, Husqvarna eller Gardena. Men sen gäller det i slutändan att köpa det som passar bäst till sin tomt och dess förutsättningar.
 
Stör Husqvarna fortfarande ut Landroiden? Fick ett nytt kretskort i dagarna, senaste programvaran, men sedan grannen installerat sin Husqvarna så ballar min ur, nu står det outside working area, vart den än är... Gah...
 
Rickert skrev:
Stör Husqvarna fortfarande ut Landroiden? Fick ett nytt kretskort i dagarna, senaste programvaran, men sedan grannen installerat sin Husqvarna så ballar min ur, nu står det outside working area, vart den än är... Gah...
Vad jag förstått ska det fungera fint med HQ och Worx. För mig och grannen fungerar det.

Har han en nyare modell av HQ? Den finns en inställning som heter Eco som stänger slinga när den står i laddstationen. Samt att under Säkerhet > Avancerat kan han generera en ny slingsignal, osäker om det gör någon skillnad dock men värt att testa.
 
Spontan köpte en Worx enligt bilden nedan idag på Netonnet för 3900kr, enligt säljaren var den provkörd och returnerad och jag fick full garanti/öppet köp på den.

Blev en jädra spontan köp då jag tyckte priset var hyfsat. Har idag en Klippo Pro som jag ör grymt nöjd med, men jobbar sinnessjukt mycket så gräset hinner växa till sig för mycket.

Kommer jag bli nöjd med resultatet jmf med Klippon? :/

Skärmdump av Worx Landroid M WiFi robotgräsklippare på tillverkarens webbplats, med länkar till appbutiker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Sammy_j skrev:
Spontan köpte en Worx enligt bilden nedan idag på Netonnet för 3900kr,
...
Kommer jag bli nöjd med resultatet jmf med Klippon? :/
Låter som rena rama fyndet. Om du blir nöjd eller ej med hur den klipper är svårt att svara på. Har du en trädgård med kraftiga lutningar över 35% så kanske det finns bättre alternativ men annars ska det funka utmärkt även för hyfsat komplicerade klippytor. Dessutom årets modell enligt vad du skriver, strået vassare än förra årets WG796E som även den fungerar mycket tillförlitligt (svärmor har en sådan och den håller ordning på ca 1200 kvadrat gräsmatta i tre zoner utan problem).
 
Verkar vara ett klipp! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.