Stärk dig med en valfri dryck innan ...Ifall att.:p
 
D09
Micro skrev:
Stärk dig med en valfri dryck innan ...Ifall att.:p
Check!

Får se när jag blir modig nog 😇

Edit

En skål är på sin plats 🍷




Hand håller ett champagneglas med röd dryck, otydlig bakgrund med en väggklocka och en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Inte än men när uteplatsen är ett faktum ;)

Men då får det bli trådlöst 😋

Någon som har koll på hur man kortar av Bnc kablar? :)

Edit

När jag bodde i min första lägenhet ( kärra centrum i Gbg ) så skulle jag ha inflyttningsfest

Tyckte det verkade skitsmart att lyfta ut mina mastodonthögtalare på altanen så man inte behövde höja så mycket inne i lägenheten..

Sen hände det något när alkoholen gjort sitt så jag fick besök av ordförande dagen efter 😇

Så utomhushögtalare kan vara luriga ;)
Jag kör nog Sonos sen när uterummet är byggt :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Byggt en kjol runt farstukvisten, varit en tur till återvinningen och XL, tror ja varit säkert 30 vänder till återvinningen i sommar, tycker ändå ja inte kommit hälften så långt som ja hoppades på i sommar
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Kopplat in fibern.
Det går lite snabbare än innan.
Tyvärr är de slött ner till min "huvuddator" så jag får dra ner ett par datakablar dit snart :)
Innan med ADSL:
Skärmdump som visar hastighetstestresultat för bredband, 14,76 Mbit/s nedladdning och 0,98 Mbit/s uppladdning via Wi-Fi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med LAN
Skärmdump av bredbandsmätning visar nedladdningshastighet 96,95 Mbit/s och uppladdningshastighet 9,95 Mbit/s.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med WLAN i källaren (gammal dator med)

Skärmavbild av bredbandskollen resultat med 73,57 Mbit/s nedladdning och 9,52 Mbit/s uppladdning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
"Gjort en överraskande arkeologisk utgrävning av ytskiktet i vardagsrummet! Vi hittade oväntat nog en timmervägg, fler lager tapet än väntat och en märklig dörr som kan ha lett till Narnia. Sammantaget undrar vi nu hur gammalt huset egentligen är..."

Den yttersta är klart jugend, de två inre strax innan. Man bytte tapeter ganska ofta på den tiden då de blev fula när man tvättade bort märken från när man slog ihjäl vägglöss.
 
  • Gilla
Jumos och 3 till
  • Laddar…
Inmätning
Spis i vardagsrum med inmätning, redo för fogning, spatel på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klart
Öppen spis under renovering med vita och tegelröda element, omgiven av gråa plattor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Imorn blir det att foga lite :)

Sen är min insats klar på spisen och sambon tar måleriet. Snart är vardagsrummet helt färdigt!
 
  • Gilla
Noseone och 3 till
  • Laddar…
Har jobbat vidare på vägen upp för berget och gjort en parkeringsplats nere vid vägen.
Grusväg upp på ett berg med nyanlagd parkeringsplats omgiven av skog och en grävmaskin i arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Kopplat in fibern.
...
Med LAN
[bild]
...
Men jösses människa, när får du tid att gå och fylla på ölglaset?

Nej, så här skall det se ut. Koppar och ADSL 5 km från telestationen:

Skärmdump av bredbandsprestanda med hastigheter 5,54 Mbit/s nerladdning och 0,89 Mbit/s uppladdning från Bredbandskollen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lagom tillbakalutat :)
 
  • Gilla
MagicFingers och 3 till
  • Laddar…
D09
Mark0 skrev:
Har jobbat vidare på vägen upp för berget och gjort en parkeringsplats nere vid vägen.
[bild]
Snyggt 👍

Din maskin? :)

Inga diken?
 
  • Gilla
Mark0
  • Laddar…
D09 skrev:
Snyggt ��

Din maskin? :)

Inga diken?
Tack :)
Önskar det var min maskin men icke, men det är en fördel när vänner är utrustade med grävare :)

Diken, jodå men väntade på att gräva ned vägtrummor innan man snyggar till dikena.
Tog 2 dagar för leveransen men det kan man leva med då de kostade halva priset mot grossistpriset hos Ahlsell, tålamod + handla direkt på nätet = sparad slant.
Grävmaskin i arbete med att gräva för vägtrummor, med grus och jordhögar runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Men jösses människa, när får du tid att gå och fylla på ölglaset?

Nej, så här skall det se ut. Koppar och ADSL 5 km från telestationen:

[bild]

Lagom tillbakalutat :)
Här får man stressa ...

Internet hastighetstest resultat som visar 1 ms ping, 938.66 Mbps nedladdning och 944.89 Mbps uppladdning.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
D09
Mark0 skrev:
Tack :)
Önskar det var min maskin men icke, men det är en fördel när vänner är utrustade med grävare :)

Diken, jodå men väntade på att gräva ned vägtrummor innan man snyggar till dikena.
Tog 2 dagar för leveransen men det kan man leva med då de kostade halva priset mot grossistpriset hos Ahlsell, tålamod + handla direkt på nätet = sparad slant.
[bild]
Varför blir man lycklig när man ser stora maskiner 😜
 
Krilleman
Vad bråttom alla verkar ha. Jag flyttade ut på landet med kohage och fågelkvitter som närmsta granne för att varva ner.

Underbart är bara förnamnet.

Stressa på ni mer era fiberuppkopplingar, jag betalar räkningar och kollar på lite nyhetssidor. Varför behöver jag då mer "pudding"?!

Stressa av gubbar och gummor! Men min rekommendation blir att prova något "nytt": Njut av naturen!

Skärmavbild av bredbandsmätning med nedladdningshastighet på 11,68 Mbit/s och uppladdningshastighet på 0,86 Mbit/s.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Ja vi uppgraderade för det vi har inte räckte. Och nu är vi bara 2 st. Med familj och 4st som ska streama sin underhållning är det fiber som gäller :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.