Jaha, nu idag hade Börje fastnat på kanten mot gatan, längst bort från stationen. Jag kör fortfarande inte med guideslinga, men kommer givetvis koppla in det till nästa år. Enligt grannen som såg hela händelseförloppet vittnade om att den fortsatte att backa över kanten som att den frenetiskt ville bort, såg Börje en brunstig hona månntro?
Eller är det brist på guidning eller rentav dålig uppfostran? Vad tror ni?
 
Vår har också slitit sig 2 ggr de senaste dagarna efter att ha gått felfritt hela sommaren. Undrar om det är någon kollektiv protest såhär i slutet av sommaren?
 
Någon mer än jag som har problem när klipparen ska docka?
Han kommer in perfekt, kör fram men den tippbara delen av laddstationen vill inte riktigt lyfta eller att han kommer in lite högt?
Iaf han backar o börjar om, oftast går det tillslut men ofta står han då ganska långt ut, precis så bläcken på klipparen precis får kontakt med laddstationen!
Har också hänt att han försökt tills batteriet tagit slut.
Har även försökt att "motionera" överdel o bläck på stationen, det löser ofta problemet ett par dagar, sen återkommer det!

Någon som haft samma problem o isf hur löste ni detta?
 
Låter märkligt. Laddstationen står plant och över delen fjädrar som den ska? Laddblecken på klipparen sitter riktigt i kåpan som dom ska? Även kåpan på klipparen? Kolla även så kulan på den främre krockpelaren är riktigt ned skruvad. Annars blir ju kåpan lite för hög.
 
Den står plant, det fjädrar som det ska o blecken sitter rätt!
Kulan o kåpan ska kollas direkt!
 
Lexington skrev:
Den står plant, det fjädrar som det ska o blecken sitter rätt!
Kulan o kåpan ska kollas direkt!
Då kan det inte vara så mycket annat än att laddblecken eller kåpans framkant på klipparen sitter för högt av någon anledning. Lite spännande det här.
 
Allt verkar ok!
Körde ett test o filmade! Dock vet jag inte var hur jag laddar upp filmklipp?
Trycker man in den manuellt känns det som om man behöver lyfta den bak för att den ska komma in, så ja, det känns som om den av någon anledning är för hög fram!
 
Märkligt. Dåligt med fler ideer nu. Men det är viktigt att det är plant och jämt under laddplattan så den inte böjer sig när klipparen kommer körandes över.
 
Nu kanske?

[video=youtube;AIY9u1l5JeM]https://www.youtube.com/watch?v=AIY9u1l5JeM[/video]

Dåligt ljus men det verkade funka iaf?
 
Ser märkligt ut. Fjädrar blecken på laddstationen som dom ska? Dom ska ju fjädrar utåt mot kanterna när klipparen ska in. Svårt att ge goda råd när man inte riktigt ser vad som händer. Men något hakar den upp sig på. Frågan är vad.
 
Dom fjädrar som dom ska!
Börjat fundera på om det är massa gräs under chassit fram på klipparen som gör att den blir för hög?
VABar imorgon så får göra en rejäl rengöring, sen åker jag med dottern till återförsäljaren med videon så får vi se vad dom säger!
 
Har du aldrig haft av kåpa och gjort rent under så kan det mycket möjligt vara orsaken. Men du hade väl av kåpan när du kollade kulan på krockpelaren nyss? Kåpan är bara att dra rätt upp så hoppar den loss. Tänk på att kabeln upp till laddblecken är ganska kort bara. Så det kan vara en fördel att lossa den först. Det sitter en kontakt innanför kabelgemonföringen till chassi.
 
Njae, kollade underifrån o försökte rensa så gott det gick med handen, men imorgon åker diskborsten fram!
Men jo, haft av o rensat har jag gjort förr.
 
Nu är det ordentligt rengjort o allt sitter som det ska! Ute o klipper nu så får se om ca 1h när det är dags o ladda igen!
 
Verkar funka nu (y)
Ska prova docka någon gång till o se så allt stämmer!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.