Ja, vad väntar du på ;).
Jag beställde mig en cloud key igår, det var stökigare än jag trodde att få snurr på controllerprogramvaran på en Rasberry Pi :).
 
Exakt, vem tror han att han är den där Nighthawk routern. Här sitter ingen säker.....

Inte ens TVn funkar när routern lägger ner. NAS'arna mailbombar mig om att replikering till offsite inte funkar osv osv. Sådant tar man ju inte hur länge som helst.
 
mexitegel skrev:
Ja, vad väntar du på ;).
Jag beställde mig en cloud key igår, det var stökigare än jag trodde att få snurr på controllerprogramvaran på en Rasberry Pi :).
Jag är också på väg mot inköp av en cloud key. Recension önskas.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
OK, det ska jag försöka komma ihåg att göra :)
 
-RB- skrev:
Jag är också på väg mot inköp av en cloud key. Recension önskas.
Kanske fel tråd, men vad behöver man den till?
 
Peter2400 skrev:
Kanske fel tråd, men vad behöver man den till?
Ingenting. Men den är kul att ha tror jag.
 
  • Gilla
Peter2400 och 1 till
  • Laddar…
K
Beställde en UBI-US-24-250 idag och en UAP AC PRO, lite småhöga förväntningar på dessa faktiskt..

En fråga om UAP, den har ju två RJ45, visst kan den brygga en anslutning för fler produkter i en kedja? Fast utan POE.
 
Hej, Mathias!

Din beställning finns nu att hämta i vår butik på Englundavägen 5 i Solna (Solna Business Park).

Följande produkt finns att hämta:
 
K
Vilken cliffhanger MathiasS!
Är det en edgerouter?
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
KjellTimell skrev:
Vilken cliffhanger MathiasS!
Är det en edgerouter?
Precis. Vi läser gärna en recension. Jag funderar själv på att byta ut mitt hemmahack till något inköpt.
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
Om inte annat kanske jag kan avslöja hur kunnig man måste vara för att få igång den, något regelrätt test kanske blir svårare. I ett första steg är det helt standard med alla lan-portar på samma nät, men i ett andra steg vill jag separera nätet för den remote site jag har där jag har min back-up-NAS finns. Där sitter nämligen också användare som inte går att lita på, dom klickar på lite vad som helst och det är bara en tidsfråga innan dom släpper in virus på mitt nät.

Sedan ska jag väl också säga att jag nu köpt denna i händelse av att det inte går att få liv i den R7000 jag redan har som slutat fungera stabilt. Routern tappar regelbundet kontakten med omgivningen och börjar funka igen av sig själv efter en stund eller när jag bootar om den. Innan jag öppnar paketet till Edgeroutern ska jag utesluta att det är ett kabel eller switch-problem. Kabel har jag redan bytt utan framgång och switchen är en blå plåt-netgear, så jag tvivlar på att den är problemet.
 
K
Någon som vet vem/vilka som har agenturen för Ubiquiti i Sverige?
Min US-24-250 verkar inte finnas hos leverantör enl. Webhallen och WH kunde inte svara på när den kommer.
Tänkte man skulle ringa och surra med den svenska agenturen om lev. datum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.