Mikael_L
P-plats skrev:
Grunden till friggeboden blev klar idag och fick skyfflat ut den sista jorden så att det gick att så innan regnet kom... 😀

[bild]
Den där grunden får du allt förklara lite hur den är konstruerad. :)
 
Krilleman
BTG runt om och trädgårdsplattor i mitten?
 
b8q skrev:
Med den lilla gula spaden är det bra jobbat att fylla fyra släp på en dag! (y)
Det handlar om frekvens 😉
 
Vet inte om detta blir rätt, men jag var uppe och flög en sväng och tog foto över huset och området jag bor i :)
Bor i huset där den röda bilen står.
Flygbild över ett bostadsområde med ett hus nära en röd bil, gröna träd och fält.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Området där jag bor.
Luftfoto av ett landskap med gröna fält, gårdar och en röd bil framför ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Admin tar bort om de inte passar i tråden = )
 
  • Gilla
Bobo1991 och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Den där grunden får du allt förklara lite hur den är konstruerad. :)
Började med att lägga en dränering med makadam ovanpå.
Där på la jag betongpålar och fyllde upp i mitten innan jag la i plattorna.

Grund av betongpålar och makadam för en framtida bod på 3x3,5m med förvaringsutrymme under tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Blir en bod som är 3 X 3,5m + en del under tak för förvaring av ved på 3 X 1,5m.

Är nog en av dom mest överarbetade grunderna till en friggebod för spadar m.m. :rolleyes:
 
  • Gilla
Bobo1991 och 4 till
  • Laddar…
Ruuuben skrev:
Vet inte om detta blir rätt, men jag var uppe och flög en sväng och tog foto över huset och området jag bor i :) ...
Mycket trevligt med flygbilder (bara man slipper flyga själv).
Som gamla mamma sa när jag skulle upp i luften första gången:
- Säg till piloten att han skall flyga lågt och långsamt :D

Här bor vi, men jag säger inte i vilket hus :)
Flygfoto över ett lantligt landskap med fält, träd och flera hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 6 till
  • Laddar…
Sådär, stolpar, staket och takpapp utbytt. Förhoppningsvis håller det lite längre än 10 år nu...

Renoverat trästaket och stolpar på gårdsplan framför rött hus under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen renoverad balkong med nya trästolpar och svart takpapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Öfremora och 6 till
  • Laddar…
ullberg
KnockOnWood skrev:
Här bor vi, men jag säger inte i vilket hus :)
försöker komma på en anledning - för att inte någon ska kunna sätta sig med Google maps och söka igenom hela Halland för att matcha?

Oavsett - fin bild! och även om upplösningen inte känns riktigt HD tycker jag ert hus ser fint ut!
 
ullberg skrev:
försöker komma på en anledning - för att inte någon ska kunna sätta sig med Google maps och söka igenom hela Halland för att matcha?

Oavsett - fin bild! och även om upplösningen inte känns riktigt HD tycker jag ert hus ser fint ut!
Äh, jag skall vara hygglig och spara några minuter åt dig:
WGS84 DD (lat, long)
56.59656, 13.06992

Bilden är tagen av en f.d. arbetskamrat till min hustru.
Han är flygtokig och kallas alltså Kalle Flygare.
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
Visserligen inte jag utan golvläggaren som arbetade. Men jag och lillgrabben hejade på och det hände faktiskt idag.
Imorgon kommer han tillbaka och sätter väggarna. Ska bli väldigt skönt med ett nytt stort badrum. Det gamla får man i princip backa ut ur...
Nyinstallerade mönstrade kakelplattor på ett badrumsgolv med öppna väggytor redo för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Plastmatta ?
Ja, hade varit imponerande att lägga 9 kvm klinkers på 1 h...
Vi har ett gammalt hus om det gärna knakar om när det blåser och valde därför matta på vägg och golv för att undvika sprickor.
Det är Tarketts designgolv som är lagt. Väggarna blir en enkel beige för att kunna möblera med färgglada saker vid behov.
 
  • Gilla
Kjell_G och 4 till
  • Laddar…
altaxis skrev:
Ja, hade varit imponerande att lägga 9 kvm klinkers på 1 h...
Vi har ett gammalt hus om det gärna knakar om när det blåser och valde därför matta på vägg och golv för att undvika sprickor.
Det är Tarketts designgolv som är lagt. Väggarna blir en enkel beige för att kunna möblera med färgglada saker vid behov.
Det blev väldigt snyggt! Jag ska nog visa det för min sambo som vill ha marockanskt men inte funktionen hos klinkers. Vi bor också i ett gammalt hus :)


Själv har jag putsat vidare.. Imorgon ska sista lagret på över hela. Nått jag ska tänka på?
Pågående renovering med nyputsade väggar vid en öppen spis och skyddspapp på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
Köpt gräsfrön - trappsteg till entrén och batterier till brandvarnarna ( som pipit hela natten �� )

Edit

Byggt en tillfällig ful entrétrappa men det behövdes något hastigt för vovvens skull..

Öst ut gräsfrön men det räckte bara till baksidan

Edit 2. Fan.. Ser ut som jag satte trappkonsollerna fel. Hade fått en snällare trappa om jag lagt dom ner istället :/


Barn som går in genom öppen dörr med tillfällig vit trätrappa utanför hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Målat det sista på trappräcket nu när det är på plats. Är i hemlighet lite missnöjd över att jag inte lyckats foga och måla så det ser ut som det vuxit från den räckesformade vita furan, men om man berättar det blir man väl klassad som pucko 😁 Resultatet blev helt okej, det är bara om man fingranskar det som det syns att det finns skavanker...


Nymålat vit trappräcke och stolpar mot ljus inredning och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.