Tjena!

Grymt kul att se vad alla bygger! :)

Byggde en lekstuga till barnen, hoppas de gillar den! Jag älskade att bygga den! :)
Det roligaste var att bygga dörren, byggde en replica av vår egna ytterdörr. Ska försöka lägga upp en tråd av själva bygget. Tyvärr tar mitt källarprojekt upp det mesta av tiden.
 
  • 20150713_011424.jpg
  • 20150713_011456.jpg
  • 20150711_221619.jpg
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
image.jpg

Då vår gamla intex pool gått till dom sälla jaktmarkerna och svägerskans barnbarn är på besök behövdes ett vattenhål pronto !! Vill inte kalla den fin men nåt pluspoäng borde jag få för ekonomi och tidsåtgången ....
KOSTNAD 0kr
Byggtid ca 30 min ....
Nöje 100 %
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Jag har byggt en lekstuga till min son nu första veckan på semestern. Den har verkligen gjort succé då han vill ut och leka varje morgon i den.
image.jpg
 
  • Gilla
Löven4ever
  • Laddar…
Samma säng som förra gången men nu är den färdig:

IMG_20160717_164715.jpg

IMG_20160717_164259.jpg

IMG_20160717_163610.jpg

(Facebook? Nein danke!)
 
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Dottern skulle ha vattenkrig på förskolan och fick ta med vattenpistol eller dylika.

Som Vattenpistol Dundee skulle ha sagt: 'det där är ingen vattenpistol, det här är en vattenpistol'...

870x870.jpg

870x870.jpg

IMG_6527-958344_870x870.jpg

Ingredienser: 1 tom 1.5l bordsvattenflaska, 1 ventil från gammal traktorslang, 1 bollpump, 1 kulventil, 1 m slang, silvertejp och eltejp. Munstycket är gjort av en gammal kulspetspenna.
 
  • 870x870.jpg
Redigerat:
Kommunen organiserade en lådbilsrace, det enda som saknades var lådbilen.

Hellre sagt, Lådbiet...

870x870.jpg

870x870.jpg

Bilen har riktig Ackermannstyrning:

870x870.jpg

870x870.jpg

870x870.jpg

Hjulen lånade jag från gräsklipparen, ramen är gjort av 45x70mm reglar, styrningen och handtaget svetsades med armeringsjärn och gängstav. Karossen består av hårdboard på en ram gjort av bärläkt.

De vann tävlingen...

(och Facebook har jag inte :)
 
Jag har inga barn i form av människobarn, däremot katter som jag behandlar som barn.
Byggde denna kattgård vid sommarstugan åt dem av allt möjligt som gick att hitta i skogen, inklusive några ordentliga vägtrummor under marken åt olika håll. Inget är stulet utan kommer från ett nedlagt projekt som startades av en släkting till mamma. Han skrattade bara åt kattgården när han såg resultatet.
Det är det mest uppskattade bygget jag gjort åt någon. Till och med den orange-gula katten på bilden som var skyggare än någon annan när han kom från Djurskyddet, avgudar gården.
Jag har 2 katter, mina föräldrar har 2 och min bror har 2 som besöker gården kontinuerligt. Även hundar har besökt kattgården och visat förtjusning över möjligheten att köra agility. :)

På grund av avsaknad av barn så skulle jag använda studsmattan själv. Har inte blivit vuxen i sinnet än. :p

IMG_20160722_204931.jpg
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Jag och barnen byggde det alla barn vill ha i trädgården - en polishelikopter.

Några delar:
  • Saitek X36 Combo (Joystick + Throttle Controller)
  • Bang & Olufsen HiFi
  • Polisradio (handenhet från defekt enhet)
  • Huvudströmbrytaren till en oljepanna



Fyra barn leker med en blå hemmagjord polisbil av trä utomhus.

Ett snöfall, en snögubbe bredvid en blå träkiosk märkt "POLIS", i ett skogligt vinterlandskap.

Tre små barn leker i ett lekfordon utomhus, blandat glada och koncentrerade uttryck, färgglada kläder, naturlig bakgrund.
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Mycket inspiration för framtida projekt i denna tråd :)

Började med en sandlåda i början av sommaren till pojken. Men sen blev det lite till...jag o pojken har några ideer till vi funderar på att lägga till :)


Två barn leker i en nyligen byggd träramssandlåda i en solig trädgård.


Hembyggd sandlåda med lekstuga och rutschkana i en trädgård, fylld med leksaker under en solig dag.

Nybyggd sandlåda med blå rutschkana och träplattform omgiven av träd och leksaker inuti.

Trädkoja med rutchkana och gungor i en hemträdgård, stor sten i förgrunden.
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
Sonen (6år) planerade för ett piratkalas och ringde till mig på jobbet och frågade om jag inte kunde bygga en båt till hans kalas. Kunde inte riktigt stå emot, köpte virke och en stor låda skruv sedan började vi bygga.
Resultatet blev en båt som blivit trädgårdens favoritlekplats.

Hemmagjord träbåt i trädgård dekorerad för piratkalas med flaggor och segel.
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
Vårt senaste tillskott i familjen får ligga på den här. Fördelen med att bygga själv är att man kan anpassa höjden, antalet lådor och deras placering efter de faktiska behoven. Möbeln får heta Olle, efter den lille pojken.

Egenbyggd vit skötbord med höjdanpassning, flera lådor och en handduk, namngiven Olle.
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
Lektorn av trä med rutschkana i trädgård, firade femårskalas, nära röd stuga och cyklar.
Detta lektorn byggdes förra året, efter att jag inte hade vunnit tävlingen om en lekborg. Det kanske kan ge mig lite tur i den här tävlingen istället? ;-)

Tornet ägare hade femårskalas för dagiskompisarna igår, och då klättrades det en hel del i tornet. Det vore jättekul om det skulle finnas en studsmatta när det är dags för nästa kalas! (Vilket nog blir när jag själv fyller 35 i höst)

Håller mig dock borta från Facebook (vem behöver det när det finns Byggahus.se?), så jag kan inte uppfylla del två i tävlingen.
 
Här är ett objekt som växer för varje år. Det mesta är otryckt spillvirke som har målats med järnvitriol för att barnen ska få leka och måla med kritor på sitt hus hur de vill
Version 1.0: en "carport" för barnens leksaker, det fanns gott om plats att ställa in alla leksaker..
Version 2.0: platsbrist slår till så det byggs en hylla längst in i carporten och två lådor på sidan där saker kan ösas ner i
Version 2.1: klätterintresset ökar så jag skruvar fast några överblivna ribb på utsidan av väggarna och slänger fram några bitar reglar så kan barnen ha en intenuddamarkenbana som de kan bygga om som de vill.
Version 3.0 när de nu börjar ta sig upp på taket rivs tjärpappen bort och ersätts av konstgräsmatta. Ett räcke skruvas upp och en landgång till närmaste träd gör att vi tydligen har ett piratskepp enligt barnen!
Version 3.1 en ratt, vimplar av vaxduk och piratflagga sätts upp. Hänger även upp några gamla fendrar och ett gammalt ankare.

Version 4.0: koja i trädet? Rutschkana eller vattenrutschbana? En högre klättervägg med riktiga grepp? Skatebordramp?


Barnens lekstuga förvandlad till piratskepp med styrratt, piratflagga och räcke mot blå himmel.

Barnens DIY lekstuga målad med järnvitriol, med klätterribbor och pirattema, omgiven av gräs.

Trälekstuga målad med järnvitriol, konstgrästak, räcke och gungställning i bakgrunden.

Ett barns lekhus målat med järnvitriol, med ribbklädd vägg, konstgräsmatta på taket och repstegar.

En ombyggd carport för barn med leksaker, hyllor, klätterribbor och konstgräsmatta på taket.
 
Vi försökte att inspirera barnen till träning. Och många varv blir det! (Det går att klättra runt den.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.