Det slutade med att ja fick 7k inkl självrisk plus att släpet numera står hemma hos mig.
 
  • Gilla
Strip
  • Laddar…
En skall alltid överklaga en värdering från FB om en känner att den är för låg.

En bekant fick sin bil totalkvaddad, just hennes modell fanns ingen motsvarande i Sverige till salu.

Det som fanns, som var snarlikt var "snikmodellen" dvs, fyrdörrars, tygklädsel, minsta motorn ingen utrustning.
Medan hennes hade allt lullull, samt GT modellen med bara två dörrar.

PRiskillnad 100' vs 50'.

SÅ FB erbjöd först 50, sen blev det överklagningar som ledde till att de höjde till 65', 70' och till slut 95'.

Så var envis och jobbig..
 
Hur ser skadorna på släper ut?
 
slapet.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har lite problem att få ut den så ja kan byta eller rikta den.
Nåt tips?
 
  • Gilla
Beck D
  • Laddar…
Är det där den enda skadan, hur är resten?
 
vänster (2) copy.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lemmarna är skavda i alla hörn, nån lampa som e kass.
Dom sakerna kan ja leva med, men ja måste ordna med den kolven för att det ska fungera.
Sen blir det nog billigt på blocket som gäller.
 
pozz2 skrev:
[bild]

Har lite problem att få ut den så ja kan byta eller rikta den.
Nåt tips?
Nu vet jag ju ingenting om omständigheterna runt omkring, men, se till att den är ordentligt lossad från släpet, sätt tillbaka handsken, dra bromsen på kärran + blockera hjulen med en sten eller liknande, koppla på bilen och dra ut den ;)
 
Redigerat:
Lampor finns att köpas och går att byta. De måste bytas annars blir Farbror Blå sur på dig.

Skadorna i hörnen går att klappa ut och måla med zinkfärg. Kanske svetsa litet vid behov. Blir nästan osynliga.

Jag tror att du skall byta kolven. Att rikta kan leda till utmattningsbrott. Den går säkert att få nytillverkad på någon lokal verkstad. Till exempel av en bit hårdkromad kolvstång som finns att köpa som metervara i alla bättre sortens hydraulikbutiker.

Sedan har du en snygg kärra som du kan behålla och använda i 30 år till. Det vore ju dumt att sälja en sådan billigt på blocket.
Alla eventuella gliringar från folk kan du besvara som en av mina kamrater.
DEN SOM SJÄLV REPARERAR HAR RÄTT ATT KÖRA SÖNDER NÅGONTING IBLAND
 
Hade blivit hyfsat sur om jag fått en liknande skambud, men nu slutade det hyfsat väl enda!

Det där repar du själv och har pengar till övers.
O byt kolven börja inte att rikta utan den där är förbrukad
 
thomasx gav ett bra tips men risken är att hjulen på släpet kanar på marken. I såfall så spänner du fast ramen på släpet i lämpligt stort träd och drar igen med bilen.

Ny kolv är jag rätt säker på att du kan beställa av Trailergruppen direkt. Att inte ersätta med en reservdel i denna vitala del på släpet anser jag vara dumsnålt. Det är också risk att släpet inte går igenom besiktningen om det uppdagas.
 
mexitegel skrev:
thomasx gav ett bra tips men risken är att hjulen på släpet kanar på marken. I såfall så spänner du fast ramen på släpet i lämpligt stort träd och drar igen med bilen.

Ny kolv är jag rätt säker på att du kan beställa av Trailergruppen direkt. Att inte ersätta med en reservdel i denna vitala del på släpet anser jag vara dumsnålt. Det är också risk att släpet inte går igenom besiktningen om det uppdagas.
Och om inte trädet håller så faller det på kärran...... då kanske du får en ny!:surprised:
Sorry, kunde inte låta bli, målet var vidöppet!
Hoppas att det löser sig med ny kolv...
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Hej va ett tag sen jag bytte en sån men jag är till 99% säker på att den inte går dra ut framåt då den sista biten bör vara 10mm grövre än det du kan se kolla även vad dom tar för en ny påsjutsbroms köpte en till jobb släpet för 2500+moms komplett med allt ska du montera ny dragstång måste du ha tillgång till en brotch för att få in den igen mvh Andreas
 
Thomasx förslag är nog inte så bra då den precis som Andreas_kalmar skriver ska dras ut bakåt. Kapa av axeln/röret och ta ut det bakåt. En ny axel/rör brukar kosta ca 600-800 kronor med ett par nya dämpringar. Sen har du en billig släp och lite nya lampor får du för ett par hundringar.
 
Intressant, på släpet jag bytte stång på satt det en stor mutter med låssprint i, i bakkant. Men självklart finns det ju olika konstruktioner :).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.