TreeView skrev:
Kan du inte berätta var det var du körde in i betongkrukan, jag behöver nämligen byta vänster flygel pga rost?
Visst kan jag det. Men om du är lika trevlig i verkliga livet som här i forumet så lär du få en välförtjänst spark i röven istället för en ny skärm. Nu loggar jag ut från den här tråden innan det ballar ut helt. Trodde det var 18-års gräns här.
 
TreeView skrev:
Kan du inte berätta var det var du körde in i betongkrukan, jag behöver nämligen byta vänster flygel pga rost?
Visst kan jag det. Men om du är lika trevlig i verkliga livet som här i forumet så lär du få en välförtjänt spark i röven istället för en ny skärm. Nu loggar jag ut från den här tråden innan det ballar ut helt. Trodde det var 18-års gräns här.
 
Zlade skrev:
Det där är ju en fantastisk jämförelse....
Kör du i 120km/h på parkeringar?
Jaha, så var går gränsen?
 
Dags för uppdatering...

Efter samtal med Byggmax i måndags förstod jag att inget skulle kunna hända i mitt ärende då personen ärendet stod på inte jobbade på måndagen. Det var då omöjligt för någon annan att jobba på ärendet tydligen.

Igår tisdag ringde jag till Byggmax huvudkontor och beskrev situationen för växel-tjejen där. Hon vidarekopplade mig till slut till chefen för kundservice. Den personen var på semester men efter någon timme så ringde faktiskt assistenten till kundservicechefen upp mig.
Jag förklarade åter situationen. Att jag kan köpa att det går fel/försenas med en leverans men att det är uselt hur kundservice hanterat ärendet och att vi nu hade en situation där inget verkar hända. Kundservice vet knappt själva vad som ska göra för att komma vidare och att jag lovas det ena och det andra utan återkoppling.

Denna assistent lovade då att direkt kontakta Trähuset (leverantören) för att höra sig för. Hon återkom sedan med mobilsvar och mail att de har skickat ut dörrpartier under måndagen och tisdagen. De hade inte haft några dörrar innan utan det är först nu de har fått dem. Hon bad om ursäkt för förseningen å deras leverantörs vägnar.
Så tydligen är inga dörrpartier försvunna, felskickade eller nybeställda utan trähusleverantören tillverkar uppenbarligen inte delarna till ett förråd i taget utan de olika delarna tas fram för sig och skickas för sig när de är klara i fabriken...

Så nu sitter jag igen i väntans tider :rolleyes: Men denna gång på att speditören ska höra av sig och berätta att han har dörrpartier att leverera, så det känns iaf bättre.
Tänk om dom tidigare på deras kundservice hade kunnat göra det där samtalet till Trähus. Så mycket tid både dom och jag hade sparat.

/
 
Redigerat:
För att inte tala om ifall de hade informerat från början om att delleveranser förekommer samt beräknat leveransdatum för resp. leverans... 😉
 
Fick en perfekt snabb leverans av ByggMax.
Beställde Lecablock i slutet på förra veckan och fick dom igår.

Då hade jag i o för sig hjälpt dom lite på traven...
Sett till att det fanns hemma i vald butik och avrundat till det antal som gav hela pallar.
 
Råkade trilla över detta som berör trådens tidigare fråga om hur mycket och intensivt man kan ringa till VD i ett enskilt ärende.

"Med hänsyn till det stora antalet telefonsamtal under en längre period och tonen i samtalen ansåg dock tingsrätten att 39-åringens beteende hade nått upp till en "sådan grad av hänsynslöst beteende" att det var fråga om ett ofredande."

http://www.dagensjuridik.se/2016/06...tebliven-leverans-gang-pa-gang-doms-ofredande
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
I fredags fick jag dörrpartierna! :wow:

Verkar som att det lönade sig att runda kundservice via huvudkontoret iaf...
 
  • Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
Jehu skrev:
Byggmax har it problem som jag tror är relaterade till deras uppköp av andra företag bl a Skånska byggvaror
Jag har väntat sen 1 maj på en leverans. De har nu gett mig ett presentkort på 300 samt lovat kostnadsfri leverans till min dörr.
Shit happens. Förhandla.
Vi åkte på semester utan att ha fått leverans. Huvudkontoret lovade köra ut pallen direkt hem till oss som kompensation. Detta skulle ske 20 juli. Än har inget kommit, och jag får inte svar på email.
När jag ringt kundtjänst hänvisar de till närmaste Byggmax, men när jag pratar med platschefen säger han som det är - de är inte inblandade då pallen ska köras direkt från lager hem till oss, och så ser den lagda ordern ut. Platschefen har försökt hjälpa till genom att kontakta huvudkontoret, hittills utan resultat.
Byggmax har problem på flera nivåer!
 
Efter drygt tre och en halv månad kom det leverans. Två pallar. En var beställd. :)
Inte mycket ordning på Byggmax nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.