När Anders och Madelene skulle bygga hus tog projekteringen ett år. Valet föll slutligen på Götenehus och deras resa visar hur viktig säljaren kan vara i en byggprocess.

Du kan läsa artikeln här: Erfarenheter Götenehus
 
G
Det verkar som götenehus ryckt upp sig sedan 90-talet då vi byggde vårt hus.. slutbesiktningen hamnade på nästan 150 anmärkningar där felaktigt fall i badrum felaktiga eldragningar och läckande värmeelement var några av punkterna..
 
J
Någon som har köpt/byggt götenehus bruzaholm eller götenehus Bjurholm? vi är i byggtankar i Stockholm och tacksam om ni kan dela med er de erfarenhet ni har?
 
G
Har byggt med Götenehus och skulle ALDRIG göra det igen. Hade inte ens en representant vid vår husbesiktning. Huvudchefen satt bara och skrattade i telefonen när vi ringde och påpekade vilka fel som hade påpekats på besiktningen för vi hade ingen säljare att vända oss till för han hade slutat och det brydde sig ingen av dom om att berätta för oss. Det gjorde besiktningsmannen samma dag som vi hade besiktning.
 
G
Enligt säljares förslag valde vi oisolerat garage och skrev på avtal. Senare skickat de bygglov ansökan med isolerat garage utan att berätta till oss. Nu ska vi göra avrop och de berättar till oss: antigen betalar ni för isoleringar i garage som kostar 30000 kr, eller ansöker igen bygglov och tar risk att den blir underkänt... P.S. Hela oisolerat garage 33m2 kostar ju 240 000 kr!!
Vi har inte ännu gjort avrop, jag ångrar såååå mycket att har valt Götenehus som husleverantör!! Finns någon lag som kan skydda oss så att det blir tryggare att bygga hus med dem?
 
G
Götenehus är ingen höjdare men alla är lika goda kålsupare i den branschen
 
F
Det finns förmodligen två sidor av myntet, men det är ju tråkigt att ni har en dålig bild av Götenehus. Jag och min fru vill mest säga att vi än så länge är supernöjda med Götenehus och säljaren i Örebro. Snabb återkoppling och alla kort på borden är något vi verkligen uppskattar, och det har verkligen alltid fungerat. Vi längtar till husleverans!!!

Tack för oss
 
gäst skrev:
Enligt säljares förslag valde vi oisolerat garage och skrev på avtal. Senare skickat de bygglov ansökan med isolerat garage utan att berätta till oss. Nu ska vi göra avrop och de berättar till oss: antigen betalar ni för isoleringar i garage som kostar 30000 kr, eller ansöker igen bygglov och tar risk att den blir underkänt... P.S. Hela oisolerat garage 33m2 kostar ju 240 000 kr!!
Vi har inte ännu gjort avrop, jag ångrar såååå mycket att har valt Götenehus som husleverantör!! Finns någon lag som kan skydda oss så att det blir tryggare att bygga hus med dem?
Jo det finns lagar och regler som skyddar från sådant här.
1. Står det i kontraktet att det ska vara oisolerat eller står det någon annan stans?
2. Om det inte finns skriftligt så är frågan hur mycket extra som ni får lägga ut? är det 30kkr och är det ordinarie pristillägg? Om det är ordinarie så skulle jag kräva avdrag pga goodwill från er sida.
3. Att påtrycka som de gör med subtilt hot om att de inte ska uppfylla sin del pga fel från deras sida är inte lagligt.
4. Kontakta en advokat som berättar vad som gäller. Kom till hen så förberedd som möjligt med allt underlag till vad som sagts och gjorts samt resultatet av det hela. Finns det skrivet att det ska vara ett oisolerat garage så är entreprenören körd...
 
Familj i Karlskoga skrev:
Det finns förmodligen två sidor av myntet, men det är ju tråkigt att ni har en dålig bild av Götenehus. Jag och min fru vill mest säga att vi än så länge är supernöjda med Götenehus och säljaren i Örebro. Snabb återkoppling och alla kort på borden är något vi verkligen uppskattar, och det har verkligen alltid fungerat. Vi längtar till husleverans!!!

Tack för oss
Nu har det gått ett tag sedan dess. Är ni fortfarande nöjda med Götenehus? Och vilken säljare hade ni kontakt med? Mvh Carl
 
Redaktionen Redaktionen skrev:
När Anders och Madelene skulle bygga hus tog projekteringen ett år. Valet föll slutligen på Götenehus och deras resa visar hur viktig säljaren kan vara i en byggprocess.

Du kan läsa artikeln här: Erfarenheter
Götenehus
Hej!
Vi är i startgroparna för att bygga och jag ser att ni har byggt med Götenehus! Vill gärna veta hur det har fungerat?
Är ni nöjda med resultatet?
Tacksam för all svar!
 
Familj i Karlskoga skrev:
Det finns förmodligen två sidor av myntet, men det är ju tråkigt att ni har en dålig bild av Götenehus. Jag och min fru vill mest säga att vi än så länge är supernöjda med Götenehus och säljaren i Örebro. Snabb återkoppling och alla kort på borden är något vi verkligen uppskattar, och det har verkligen alltid fungerat. Vi längtar till husleverans!!!

Tack för oss
Hej!
Vi är i startgroparna för att bygga och jag ser att ni har byggt med Götenehus! Vill gärna veta hur det har fungerat?
Är ni nöjda med resultatet?
Tacksam för all svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.