I juli månad tänkte jag att det kan vara roligt om vi inspirerar varandra genom att visa vad vi har byggt och ordnat för barnen där hemma – och tävlar på samma gång.

Vinsten är en studsmatta med nät till ett värde av 3 000 kr, t ex den på bilden. Vinnaren får välja studsmatta, för vi köper inte in den förrän vinsten ska delas ut så att den kan skickas direkt till vinnaren.

Vinner gör den som juryn anser har byggt den finaste/bästa/roligaste/mest inspirerande saken till barnen.

studsmattamednat.jpg

Så här tävlar du:

1. Lägg upp en bild på något fint du har byggt till dina barn. Det kan vara t ex ett barnrum, en möbel, leksak eller något utomhus.

2. Gilla oss på Facebook.

Tävlingen pågår till och med den 2 augusti. Därefter konfererar juryn i en dag och meddelar vem som har vunnit senast onsdag 3 augusti.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren inte har kunnat nås före måndagen den 8 augusti.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
 
  • Gilla
pj87
  • Laddar…
Cheesen
Marlen Eskilsson skrev:
I juli månad tänkte jag att det kan vara roligt om vi inspirerar varandra genom att visa vad vi har byggt och ordnat för barnen där hemma – och tävlar på samma gång.

Vinsten är en studsmatta med nät till ett värde av 3 000 kr, t ex den på bilden. Vinnaren får välja studsmatta, för vi köper inte in den förrän visten ska delas ut så att den kan skickas direkt till vinnaren.

Vinner gör den som juryn anser har byggt den finaste/bästa/roligaste/mest inspirerande saken till barnen.

[bild]

Så här tävlar du:

1. Lägg upp en bild på något fint du har byggt till dina barn. Det kan vara t ex ett barnrum, en möbel, leksak eller något utomhus.

2. Gilla oss på Facebook.

Tävlingen pågår till och med den 2 augusti. Därefter konfererar juryn i en dag och meddelar vem som har vunnit senast onsdag 3 augusti.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren inte har kunnat nås före måndagen den 8 augusti.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
14673878610392089942712.jpg
Den är ju inte speciellt fin men det senaste projektet, en griffeltavla.
 
Redigerat:
  • Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
20160701_191547.jpg

Ett tält till dottern. Enkelt och roligt projekt.
 
  • 1467393505683.jpg
  • Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
Lika mycket till mig kanske, men mest till barnen... :)
20150426_122726.jpg
 
  • Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
Det här är lite off i denna tråden, men jag vill ändå flika in med det:

Ni som byggt till era barn vet vad jag menar, den glädje man kan se hos dem när man kanske ihop med ungarna varit lite kreativ och låtit saker ta tid, den får man inte när de blir äldre. Ta tillvara tiden nu när ni kan, ni kommer aldrig att ångra er.

Gör en brevlåda att hänga på väggen utanför deras rum,eller något annat enkelt. Låt barnen få både såga, spika och måla också. De kommer att ha roligt varenda minut...

Det bästa jag gjort var nog när jag gjorde om döttrarnas lekstuga som de lekte intensivt i i kanske 2-3 månader och sedan aldrig mer, till ett "hängställe" med kojer att krypa ned i och hyllor för böcker och serietidningar, de var där jämt i flera år.
Skulle detta varit idag skulle jag nog få lägga till wifi också :(

Det var bättre förr ;)
 
Detta fick våra döttrar i julklapp.
Prinsessor måste ju har någonstans att bo.
image.jpg
 
  • Gilla
Kilensnickare och 8 till
  • Laddar…
M
Byggde den här till min dotter idag, kan vart den bästa dagen i hennes liv!

Från senvuxen gran så klart!

image.jpg
 
  • Gilla
brfbo och 15 till
  • Laddar…
Inte byggt, men målat.
20160702_095224.jpg
20160702_095253.jpg
 
  • Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
IMG_2336.JPG
FullSizeRender.jpg
 
  • Gilla
Tyrström och 6 till
  • Laddar…
En jungel jim?
 
D09
image.png

Byggde en miniatyrbergskedja så lilleman får känna sig som en jätte 😇
 
  • Gilla
lazy rick och 5 till
  • Laddar…
Allt man bygger är ju mer eller mindre till barnen. Förra året så byggde jag en "minibro" så att dottern skulle kunna ta sig över diket till vårt grönsaksland. I år anlade jag ett jordgubbsland strax nedanför. Bron börjar bli välanvänd :)


Collage 2016-07-02 15_15_36.jpg
 
  • Gilla
Tyrström och 1 till
  • Laddar…
barnensrum.jpg Första gången jag delar en bild från renoveringen av vårt 30-talshus men det här känns som en rolig tråd. Våra två barn har sen vi flyttat in drömt om en våningssäng så jag rev ut en gammal garderob och byggde dom varsitt krypin. Bilden visar före och efter så när som på en avhängd garderobsdörr och skåplucka :)
 
Redigerat:
  • Gilla
brfbo och 9 till
  • Laddar…
image.jpeg
Jag och svärfar snickrade ihop ett kul hus till barnen. Vi gjorde en enkel skiss utifrån ett hopkok av idéer vi funnit på nätet. Utifrån det försökte vi även få till säkerketsdetaljer genom att mäta på lekborgar på närliggande lekplatser. Tärnade även taket med tjärpapp och fall. Genom en vän kunde vi även få till tryckta ytor att fästa på utifrån en enkel skiss. Bygget tog två dagar och efterpill om ca ytterligare en dag x 2 personer. Riktigt roligt dock och uppskattat av barnen 👍😄👍
 
  • Gilla
Tyrström och 2 till
  • Laddar…
image.jpg
 
  • Gilla
Tyrström och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.