stefancrs skrev:
Vilken jävla bild :)
Här är en annan variant, men man måste bjuda på sig själv ibland.


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Löven4ever
  • Laddar…
Klippt gräset och pysslat med stödmur.
Vad är det här och hur får jag bort det? Körde över med gräsklipparen hela förra säsongen men nu börjar jag bli nyfiken.

IMG_20160627_125554.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Jag har rensat lite ogräs, räfsat gräsmattan fri från äppelkart, räddat några gullvivor från gräsmattan och så har jag planterat en del av mitt överflöd av penningblad i en blomlåda tillsammans med pelargoner.

Nu ska jag klura ut hur man får fart på gräsklipparen. Det är en handjagare, men den klipper inte utan lägger bara ner gräset.
 
Redigerat:
Luftat gräsmattan... :)

20160629_091531.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 5 till
  • Laddar…
A
Och jag får vänta till imorgon eller tills gräset rest sig igen för att se om gräsklipparen blivit något bättre efter mina justeringar...

Klipparen är en Stiga Handyclip som aldrig fungerat bra. Någon manual för justering verkade inte Stiga ha, så jag har gått efter en beskrivning av en cylinderklippare av ett annat märke.
 
Redigerat:
Hammarfall skrev:
Klippt gräset och pysslat med stödmur.
Vad är det här och hur får jag bort det? Körde över med gräsklipparen hela förra säsongen men nu börjar jag bli nyfiken.

[bild]
Har du haft plommonträd på tomten ? för då kan det bli rotskott
 
Har ett plommonträd, ser det ut som plommonskott? kommer väl upp ca 50st då och då när jag slarvat lite med klippningen.
 
Claes Sörmland
Ser ut som aspsly eller möjligen någon annan poppel eftersom vi pratar om trädgård.
 
Hammarfall skrev:
Har ett plommonträd, ser det ut som plommonskott? kommer väl upp ca 50st då och då när jag slarvat lite med klippningen.
Ser ut som plommonskott jag har tagit bort ett för några år sedan o det kommer rotskott än,är dïtt gammalt så kan det kanske ge skott ändå
 
Claes Sörmland skrev:
Ser ut som aspsly eller möjligen någon annan poppel eftersom vi pratar om trädgård.
Ser inte ut så på färgen
 
Ni som köper anläggningsjord och toppdress och lastar på ett släp (alltså lös jord och inte inplastad), vart får ni tag på det och hur mycket kostar ett "släp" med jord?
 
På lokala grustaget (ncc ballast) kostar ett litet släp 450 kr och ett stort 550 vill jag minnas.
 
mexitegel skrev:
På lokala grustaget (ncc ballast) kostar ett litet släp 450 kr och ett stort 550 vill jag minnas.
Det var bra pris 👍🏼. Själv var jag och köpte 24 st 50 l påsar med planteringsjord idag. Det kalaset gick på 720 kr. Är förmodligen inte ens hälften så mycket jord som man får på ett släp.
 
S
mexitegel skrev:
På lokala grustaget (ncc ballast) kostar ett litet släp 450 kr och ett stort 550 vill jag minnas.
Från 1 Juli höjde Ballast priset för släpvagnar
 
Anna1984 skrev:
Ni som köper anläggningsjord och toppdress och lastar på ett släp (alltså lös jord och inte inplastad), vart får ni tag på det och hur mycket kostar ett "släp" med jord?
Hagbytippen. De har priser på sin hemsida.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.