Bytt kopplingswire till åkgräsklipparen. Stigaåterförsäljaren skulle ha 400:- för en original (!), så det fick bli en från Biltema för 60:- istället, fungerade lina bra.

Igår slipade jag knivarna till samma klippare, det behövdes verkligen:
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fyndat! Utförsäljning av sommarblommor i löberöd (handelsträdgården).. 50% :)
 
  • Gilla
Theresa I och 4 till
  • Laddar…
Krilleman
scim skrev:
Bytt kopplingswire till åkgräsklipparen. Stigaåterförsäljaren skulle ha 400:- för en original (!), så det fick bli en från Biltema för 60:- istället, fungerade lina bra.

Igår slipade jag knivarna till samma klippare, det behövdes verkligen:
Inte ett öga är torrt!

Är det en åttiotals 2002:a?
 
krilleman_215 skrev:
Inte ett öga är torrt!

Är det en åttiotals 2002:a?
Lite osäker, det står Park 10 på den, misstänker att den är nyare än 85.
 
Hemmakatten
I dag har jag gått omkring på vår (stora) naturtomt och sett var det finns fina ängsblommor. En del av dessa ska klippas av i morgon och pryda midsommarbordet. Tänk att det äntlingen är midsommar! :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Krilleman
Jag och jag. För ett tag sen la jag ut en annons på blocket ang några ekar på rot. 4st närmare bestämt. Den största 1000cmØ och den minsta 30cmØ. Den som kapar ner och fraktar bort rubbet får allt.

Efter någon veckas väntan så ringde en båtbyggare och godtog förslaget.

Nu har han varit här ett par dagar och fått ner (nästan) alla ekar.

Det ser ut som ett slagfält men detta arbete kunder inte lösa sig bättre. Jag själv har inte gjort en släng tills nu. Men med tanke på hur hårt killen sliter så ska jag hjälpa honom imorgon och på söndag. Jag känner mig lite skyldig att bistå med lite hjälp trots att han avböjt mina tidigare erbjudanden på toppning.

Innan:
Ek1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ek2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såhär ser det ut nu:
Efter1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Enkelt att få träden bortforslade med andra ord, men det tar ju dock en stund. Båtbyggaren ska klyva stammarna (!!!) innan transport från min tomt. Observera hur fint han har fått det största trädet att landa på några grenar och hänger i luften. :wow: Farligt är bara förnamnet!
 
  • Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
Klippt 40 m häck. Pust.
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
-RB- skrev:
Klippt 40 m häck. Pust.
I denna värme?? I'm impressed.. jag fastnade med handen i jordpåsen ja..där var det svalt :D
27.3 i skuggan här.. Puuuussstttt...
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
Frun duschade mig med vattenslangen då och då. Men visst, det var lite för varmt. :)
 
  • Gilla
stefancrs och 2 till
  • Laddar…
Här har allt arbete stannat av för tillfället, maken fick en släng av hjärntumör. Helikopter till Uppsala där han väntar på operation och jag försöker hålla ställningarna här hemma. Vi var där igår över dagen och hälsade på 2,5 timme, avfärd hemifrån 7 på morgonen, hemkomst kl 18. Nåja, jag fick iallafall ingen baksmälla efter midsommarafton! Och han fick vara med på sillunchen via Skype.

Min lilla syrenhäck lever iallafall, och jag har kunnat skörda fem blommor från flädern jag satte i höstas.
 
Vi får hoppas att det går bra för din man Anna_H , håller tummarna att allt ordnar sig till det bättre.:(
Förlorade en vän precis innan midsommar som dom tyvärr inte lyckades bota , men ett par extra år fick han ändå efter en massa operationer.
 
Mikael_L
Ojoj Anna_H. Jag håller också tummarna.

Styrkekramar till er !!
 
harry73
Usch vad tråkiga nyheter. Hoppas allt går bra för honom (och dig såklart)
Många styrke kramar skickas norrut
 
D09
Anna_H skrev:
Här har allt arbete stannat av för tillfället, maken fick en släng av hjärntumör. Helikopter till Uppsala där han väntar på operation och jag försöker hålla ställningarna här hemma. Vi var där igår över dagen och hälsade på 2,5 timme, avfärd hemifrån 7 på morgonen, hemkomst kl 18. Nåja, jag fick iallafall ingen baksmälla efter midsommarafton! Och han fick vara med på sillunchen via Skype.

Min lilla syrenhäck lever iallafall, och jag har kunnat skörda fem blommor från flädern jag satte i höstas.
Håller tummarna för er 🌺
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.