Svar: 1. 305 mm x 90 mm.

Hej,

Jag och sambon (+3 månaders dotter) har precis blivit husägare för första gången då vi köpt en anebyvilla från 62.
Tyvärr har våra tidigare liv i lägenhet har gjort att verktygsarsenalen inte är mycket att skryta med och nu när vi står inför vårt livs största projekt (huset är i original från 62..) så vore det sjukt häftigt att få vinna dessa verktyg :)
Renoveringen består bland annat av rivning av inneväggar, golvläggning, nya innertak, nytt badrum, nytt kök och trallbygge.

Med andra ord ett stort projekt som kräver proffsiga prylar!!

Mvh
Kenneth
 
Svar 1
•Stor kapkapacitet med ett maximalt tvärsnitt på 305 mm x 90 mm i höjd vid 90°.

Var hos goda vänner med min man och hjälpte till med altan och staket bygge (jag var väl mest bär hjälp).
Tyvärr fick vi ett samtal av min mor som visade att hennes man fått en allvarlig stroke till följd av mångårig kamp av en sjukdom. Så vi kastade in våra verktyg i bilen och åkte till sjukhuset .
Efter många timmar på sjukhuset så åkte min man hem till barnen, men det visade sig att bakrutan var borta och alla verktyg .
Och tyvärr så får man ej ut på försäkringen för verktyg i bilen .
Så hoppas på lite tur att vinna fina verktyg från AEG
 
1, 305 mm x 90 mm
Vi har en sommarstuga som ständigt behöver pysslas om. Dessa verktyg skulle underlätta då vi slipper låna av vänner. Sen skulle det vara kul att se min mans min när han såg mina coola verktyg 😉
 
Svar Nr 1. 305 mm x 90 mm
Coola verktyg som skulle göra livet väsentligt mycket lättare.
 
Svar: 305 mm x 90 mm
Motivering: behöver nya grejer till sommarstugan. Sist fick jag montera av säkerhetskåpan på den nuvarande, så ni hade gjort frun mindre orolig genom att skänka mig prisen!
 
1: 305 mm x 90 mm


Jag och min sambo har precis köpt vårt första hus som ska renoveras, tillsammans med vår 7 veckor gamla dotter.
Vi har inflytt 1 juli, och i samband med det tömmer jag mina semesterdagar och tar ut pappaledigt, blir hemma totalt 8 veckor. Dessa verktyg skulle garanterat hjälpa oss en lång väg på traven i renoveringen, samt underlätta för den redan minst sagt spända ekonomiska situationen. Efter husköp och första barnet ekar det tomt på kontot.....
 
F
Rätt svar: 1. 305 mm x 90 mm

Har köpt min första bostadsrätt och renoveringsbudheten är minst sagt trubbig, bra grejer ska det såklart va men verktygskostnaderna behöver slipas av. Utan att ta gervägar är ett krav. Inte ens fyllda trettio känner jag mig synnerligen gubbig. Men nya projekt håller sinnet vid liv, renovering är för mig nägot nytt och blir ett stort kliv. Jag tiger inte om att jag vill flytta min hall, riva, kapa, regla, spackla och slipa är mitt nya kall.
 
1. 305x90mm
2. Inför det stundande byggandet av trädäck med tillhörande trappa och annat pyssel vore ju AEG's verktyg ett extremt välkommet tillskott... :wow:
 
[1. 305x90mm
2. Inför det stundande byggandet av trädäck med tillhörande trappa och annat pyssel vore ju AEG's verktyg ett extremt välkommet tillskott... :wow:
 
1. 305 mm x 90 mm

För två veckor sedan fick jag samtalet att min fru fick åka in på lasarettet. Hon fick beskedet att vårat första barn var på väg att födas. I vanliga fall hade detta varit en av de gladaste stunderna i mitt liv men i stället fick jag en av de obehagligaste känslorna man kan få. Bäbisen var på väg ut 14 veckor för tidigt!

Vi flyttade in i vårt fösta hus för 6 månader sedan. Planen var att riva en vägg och renovera barnets rum innan barnet föddes men för att göra det var jag tvungen att fixa i ordning garaget för att kunna tömma barnets rum på allt bråte. Tid är nu en av mina största fiender men även pengar, då både jag om min fru har endast 80% av vår inkomst för att vi måste vara på sjukhuset.

I skrivande stund sitter jag och min fru i vårt rum här på lasarettet och lillflickan ligger i respirator på intensiven och kämpar tappert för sitt liv. Livet kan så snabbt vändas upp och ner utan förvarning.

Jag saknar dessa maskiner och vet hur pass stor nytta jag kommer ha av dem för att ge vår lilla dotter en så pass bra start på sitt nya liv som möjligt.

Tack för att jag får delta.
 
1. 305 mm x 90 mm. Ser ut som ett drömpaket då det är bara aeg som duger!!!!
 
Rätt svar är alternativ nr 1.
Motivering; Jag vill kunna ge min familj så mycket av min tid som möjligt och med rätt verktyg från AEG hade jag kunnat göra detta. 👍🏻
 
1. 305mm*90mm

Min största hobby är att bygga på hus. Just nu bygger jag en helt ny våning på min villa. Så här behövs det verktyg.
 
1. 305 mm x 90 mm
Som motivering skulle egentligen en bild på det nuvarande bygget vara nog.
Barnen och jag bygger koja. Med handverktyg eftersom det saknas bättre. Snedsågade brädor i olika längder eftersom fogsvansen inte går att ställa in på 90 grader. Inga slipade ytor blir det, för vi har inte tillräckligt med slippapper hemma. Att rätta till de långa brädorna i efterhand är omöjligt med fogsvansen som tar i allt eftersom bladet är för långt och brett.

image.jpg
 
1. 305 mm x 90 mm

Ska precis flytta ur lägenhet till hus för första gången i mitt liv och kommer behöva göra en del saker själv i början. Det här skulle vara en perfekt verktygslåda för att lära sig själv istället för att anlita hantverkare för allt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.