4 313 896 läst · 31 943 svar
4314k läst
31,9k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fredrik vs. Porslinsguden nere
1 - 0
Spolade dåligt på hel och inte alls på halv.
Hittade inget på toaletten, vad det är för märke. Efter en stunds googlande insåg jag att det är en Ido. Och hittade hur man demonterar den, efter att fått lös spolmekanismen såg jag en trasig plastbit som håller bottenventilen och förstod problemet, löste det mer eller mindre tillfälligt med en liten skruv..
Guu va jag ogillar meka med toaletter.
Sen hann jag handla tapeter till källaren, aldrig gått så enkelt att välja tapeter.. Fanns 5 rullar på hyllan för 99:- /st istället 399:-.. :wow:
Inatt har jag äntligen lyckats få till ett lyckat täthetsprov av föreningens anläggning och i morse kopplat på vattnet till vårt hus! Det känns som evigheter av längtan och ett år har vi kämpat och slitit för att få drickbart vatten ur kranarna. Nu på upploppet har jag nästan (bara nästan) varit lite provocerad av tråden där man spjärnar emot kommunal anslutning Nu är det bara avlopp och dräglig internetanslutning kvar, sen är projektet hemma!
Fick ordning i garaget såpass att Jeepen kunde köras in. Den fick sedan nya krängningshämmarstag. Skönt med bilar man inte behöver hissa upp för stt kunna serva undertill....MathiasS skrev:
Kan vara.
Men det kan vara annat också. VAG-koncernens bilar (VW, Audi, seat skoda) runt år 2000 "gnirkar" ofta pga att kulleden i bärarmarna knirrar efter några tusen mil. Det var en lite oprövad konstruktion i ett nytt sätt att tillverka dessa. De pressade lagerskålarna direkt i aluminiumbärarmen om jag inte missminner mig, och många nya versioner av utförandet levererades ut med korta mellanrum, utan att få bukt med problemet. Jag vet för jag sålde reservdelar ett tag under den perioden.
Jag antar att de till sist fixade någon slags lösning. Det var djupt problematiskt för märkets anseende, jag vet att t.ex. taxichaufförer var arga som bin som behövde byta detta 2 eller 3 ggr per år. Bilen ska ju rulla och dra in pengar enligt dem, inte stå på verkstad, och inte heller knirra så kunderna hela tiden frågar om vad som låter.
Men det kan vara annat också. VAG-koncernens bilar (VW, Audi, seat skoda) runt år 2000 "gnirkar" ofta pga att kulleden i bärarmarna knirrar efter några tusen mil. Det var en lite oprövad konstruktion i ett nytt sätt att tillverka dessa. De pressade lagerskålarna direkt i aluminiumbärarmen om jag inte missminner mig, och många nya versioner av utförandet levererades ut med korta mellanrum, utan att få bukt med problemet. Jag vet för jag sålde reservdelar ett tag under den perioden.
Jag antar att de till sist fixade någon slags lösning. Det var djupt problematiskt för märkets anseende, jag vet att t.ex. taxichaufförer var arga som bin som behövde byta detta 2 eller 3 ggr per år. Bilen ska ju rulla och dra in pengar enligt dem, inte stå på verkstad, och inte heller knirra så kunderna hela tiden frågar om vad som låter.
Hoppas du är lika nöjd som vi är med våran som är nästan likadan. Vår är 78cm bred och har fem plattor istället. Känslan att gå från en riktigt trött spis till denna med induktion var så att säga milsvidd.FredrikR skrev:
Tvivlar inte på att vi skulle bli nöjda, sambon va lite tveksam mot designen (vänstra zonen), men har inte hört nåt sen den kom på plats.iSnobben skrev:
Alu-kanten på sidorna verkar förhindra att denna går samma öde till mötes som den gamla..