Okej då förstår jag. Nä vi bor i ett Skidsta Hus ifrån -71 men det verkar ändå ha samma tänk för det finns mycket likheter överallt vad jag ser på dina bilder.
Eftersom vi inte ska ha kvar våra spaljéer så blir det nog att sätta in nå grövre skruvar upptill i vangstyckena både in i mellanbjälklaget och in i blåbetongen på andra sidan. Vi ska också sätta sättsteg på våran trapp och sen ha belysning var annat steg så 6mm mdf kan tålas att funderas på.
 
Är det sommaren som du väntar på så att trapprenoveringen kan komma igång? Eller är det "bara" renoveringstorka som har inträffat?.......:banghead:

Saknar dina uppdatringar så att man kan få dåligt samvete för att ens egna fixanden drar ut på tiden. Nu blir det ju inget gjort hemma......
 
  • Gilla
erik_n och 1 till
  • Laddar…
roli skrev:
Är det sommaren som du väntar på så att trapprenoveringen kan komma igång? Eller är det "bara" renoveringstorka som har inträffat?.......:banghead:

Saknar dina uppdatringar så att man kan få dåligt samvete för att ens egna fixanden drar ut på tiden. Nu blir det ju inget gjort hemma......
Ledsen att jag lyser med min frånvaro!

Just nu är det snarare så att energin är i botten pga av livet... Småbarn och jobb tar precis all tid och energi just nu. Jag försöker avsluta lite småprojekt inne men har varken tid eller energi för att dra igång några nya.

Dessutom så har vi bokat 3 veckor i värmen nu i vår och ekonomin tillåter inte långsemester och tokrenovering samtidigt tyvärr.

Trappan är dock rent ekonomiskt ett ganska snällt projekt och det är inte helt omöjligt att jag kommer igång med den inom närmsta framtiden. Det är trots allt det enda "ytskiktet" som inte är klart, så nog skulle det vara kul att sy ihop våningarna med en snygg färdig trappa.
 
Ta hand om dig själv och låt renoveringen vila.
Vi har också ägnat de senaste åren åt att renovera och det sliter mer än vad man kan tro. Jag har två barn där den yngsta var ca 6 månader när vi började renovera och kombinationen dålig sömn, renoveringshets och vanligt småbarnsliv är ingen bra kombination. Till slut sliter det mycket mer än vad man någonsin kunde tro när man började och då är det bäst att ta en paus.

För min egen del började allting till slut gå ut över mitt riktiga jobb där jag presterade sämre och sämre samtidigt som stöket hemma gjorde att min fru och jag rök ihop oftare. Nu har vi knappt rört renoveringen det senaste året och massor av energi har återvänt och sakta börjar renoveringslusten och bygg-glädjen komma tillbaka. Men från och nu kommer vi stycka ner den återstående renoveringen i små projekt som kan startas och avslutas på relativt kort tid då hoppas jag slippa att alltid ha en känsla av att man "borde" bygga istället för att vila i soffan när barnen väl har somnat.

Vila och umgås med barnen. Bygga på huset kan du göra när de är 15 och ändå hellre hänger med kompisar än med sina föräldrar.
 
  • Gilla
Grymlan och 7 till
  • Laddar…
Janus82 skrev:
Ta hand om dig själv och låt renoveringen vila.
Vi har också ägnat de senaste åren åt att renovera och det sliter mer än vad man kan tro. Jag har två barn där den yngsta var ca 6 månader när vi började renovera och kombinationen dålig sömn, renoveringshets och vanligt småbarnsliv är ingen bra kombination. Till slut sliter det mycket mer än vad man någonsin kunde tro när man började och då är det bäst att ta en paus.

För min egen del började allting till slut gå ut över mitt riktiga jobb där jag presterade sämre och sämre samtidigt som stöket hemma gjorde att min fru och jag rök ihop oftare. Nu har vi knappt rört renoveringen det senaste året och massor av energi har återvänt och sakta börjar renoveringslusten och bygg-glädjen komma tillbaka. Men från och nu kommer vi stycka ner den återstående renoveringen i små projekt som kan startas och avslutas på relativt kort tid då hoppas jag slippa att alltid ha en känsla av att man "borde" bygga istället för att vila i soffan när barnen väl har somnat.

Vila och umgås med barnen. Bygga på huset kan du göra när de är 15 och ändå hellre hänger med kompisar än med sina föräldrar.
Kloka ord!
 
Efter månader som dessa mdfskivor legat färdigkapade i källaren så sitter dom iallafall uppe. Nu ska det bara byggas lådor och fronter :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men först måste jag städa garaget så att jag kan komma fram till verktygen igen ;)
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Hur går det här då? Blir det något byggande?
 
Hoppas allt är bra med dig o familjen.. och att energin kommer åter med sommarsolen!
 
H
Vi vill få mer uppdateringar när du får en stund över! :)
 
Hur går det?
 
Åh, min inspirationskälla till att våga köpa hus. Hoppas energin kommit tillbaks och att du snart är tillbaks här i tråden också!
 
  • Gilla
MaWa71 och 1 till
  • Laddar…
Hur går det med allt ?
 
Jag tycker det känns obehagligt att jaga någon sådär. Det kan ju finnas många olika skäl till att man inte loggar in på ett tag. Tycker att vi väntar tills han självmant tar upp tråden igen.
 
  • Gilla
Goteborg och 2 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag tycker det känns obehagligt att jaga någon sådär. Det kan ju finnas många olika skäl till att man inte loggar in på ett tag. Tycker att vi väntar tills han självmant tar upp tråden igen.
Du har rätt, och oavsett så vad skulle det ge egentligen. Hoppas han läser och vet att vi uppskattade hans inlägg. Erik var absolut en stark anledning till att min husdröm föddes.
 
Hej på Er!

Jag logga in här idag för första gången på mycket länge. Det gör mig stolt över vad jag åstadkommit med egna händer och era kommentarer gör mig sugen på att ta upp renoveringarna igen!

Sanningen är den att av många olika anledningar så har renoveringarna avstannat. Jag har svårt att hitta motivation och intresset. Det är tillfälligt, för det finns mycket kvar att göra! Tråden kommer att komma till liv igen, det har ni mitt ord på!

Sen är det så att jag råkat hitta mig en hobby som tillfredställer alla mina intressen... jag spenderar mer tid än någonsin med mina verktyg, men på ett annat sätt :) laddar upp en bild så förstår ni.

På återseende! Inom kort hoppas jag!
 
  • Person som håller i en halvfärdig akustisk gitarr i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 16 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.