Jag har bara lagt slingan rakt in sista metern. Ut går slinga ca 10-15 cm parallellt till vänster och den svänger ca 45 grader ungefär 15-20 cm utanför huset. Han backar ut ca 50-60 cm och studsar en gång på 45 graders vinkel sen är den igång.
 
Du har inte lust att rita in i paint hur du har gjort? Jag va nog inte riktigt med på din beskrivning.
 
  • Gilla
GadgetMaster
  • Laddar…
Klipparen gick felfritt igår med 2.01 hittade hem utan problem, har mailat Supporten om den positiva upplevelsen av denna programversion då de verkar vara på rätt väg.
 
  • Gilla
b0dd3 och 2 till
  • Laddar…
Henke2:
Hur många timmar har du ställt in din klippare på för hinna med 1500 m2?
 
Ganntrader skrev:
Henke2:
Hur många timmar har du ställt in din klippare på för hinna med 1500 m2?
Det hinner ju inte med och det är öken och jag fuskar. Men annars startar den 8 på kvällen och parkerar 8 på morgonen.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Henke2 skrev:
Det hinner ju inte med och det är öken och jag fuskar. Men annars startar den 8 på kvällen och parkerar 8 på morgonen.
Det var en positiv och nyfiken fråga. Inte en kritiserande fråga :)
 
Redigerat:
Slinga garage.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såhär har jag gjort med slingan in och ut ur garaget. Fungerar klockrent.
 
Dottern kom in med en svart skruv igår som hon hittat på gräsmattan. Anade oråd och gick ut för att kolla till Hubbe (WG791E.1), mycket riktigt där saknades en skruv längst bak. Blev att lossa alla och på med locktight så ska de säkert inte hända igen.
 
UGL skrev:
[bild]

Såhär har jag gjort med slingan in och ut ur garaget. Fungerar klockrent.
Går den blå slingan under laddplattan? Vad är avståndet mellan den blå och den röda slingan?
 
Har dragit slingan under betongplattorna precis som jag ritat. Dom ligger med 15-20 cm mellanrum.
 
Ganntrader skrev:
Det var en positiv och nyfiken fråga. Inte en kritiserande fråga :)
Nu ströks min riktiga förklaring tyvärr. Så jag får väl förenkla det hela och säga att det var ett internt skämt och inget negativt :)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Hej!
Nybliven Landroidfantast!
Eller...nästan iallafall... är så sjukt sugen på att åka och hämta en hos Classe, och läser allt jag kan komma över i form av tester, dokumentation och självklart på detta eminenta forum!

MEN...jag har en ganska liten tomt (max 500m2), men ganska knixig, uppdelad i två zoner, men värst av allt, jag har en liten damm på tomten!

Hur stor anser ni risken är för att den stackars klipparen kommer att få bada??
Förstår att man ska gränsa av mot dammen, men hur tillförlitlig är denna avgränsning?

Går självklart att tänka om och sätta upp någon form av mur mot dammen, men samtidigt vorde det på sätt och vis även illa om den får för sig att rymma ut på vägen vid bilarna...

Det här med zonindelning ser jag också som en utmaning.
Är det för mycket begärt att hoppas på at den ska kunna hitta fram på framsidan (vid bilarna) genom den plattläggning som finns mellan hus och garage? Bredden där är ca drygt en meter.

Bifogar två bilder, en på dammen, samt en enkel skiss på tomten.
Det gröna är ytan som ska klippas.

Vad tror ni?
Är det ens praktiskt möjligt med en robotklippare eller ska jag fortsätta
handjaga med den uppladdningsbara Ryobin (som för övrigt fungerar sjukt bra).?!

Tomt.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

13320480_10154273145058184_8309101057183724106_o.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
plutoorjan skrev:
Hej!
Nybliven Landroidfantast!

...

Hur stor anser ni risken är för att den stackars klipparen kommer att få bada??
Förstår att man ska gränsa av mot dammen, men hur tillförlitlig är denna avgränsning?

Går självklart att tänka om och sätta upp någon form av mur mot dammen, men samtidigt vorde det på sätt och vis även illa om den får för sig att rymma ut på vägen vid bilarna...
Välkommen!

Eftersom det inte lutar ned mot dammen tror jag risken för bad är väldigt liten. Avgränsningen är väldigt pålitlig så länge det inte lutar bort från den, är min erfarenhet.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Den stannar väl dessutom om den känner att den hamnar utanför slingan? Vår har aldrig åkt utanför slingan och har en helt platt tomt.

Vi har en passage på vår tomt som endast är ca 80 cm bred. den delar av tomten i 2 "zoner" kan man säga. Har klipparen inte inställd på olika zoner då den lätt hittar igenom denna passage. Men din passage mellan garaget och huset är ju rätt lång så vet inte riktigt hur den hanterar det. Annars får du programmera den att köra X meter på slingan innan den börjar klippa, då kan du får den att köra till framsidan några gånger i veckan när den börjar klippa.

Vill också passa på att ge lite behöm till HP Schou för snabb reparation av vår robot som fick "hjulmotor block" problemet och behövde ett nytt huvudkretskort.
 
  • Gilla
b0dd3 och 2 till
  • Laddar…
Hej på er
Går i funderingar att skaffa en 792e.1. Hur lång begränsningskabel kan man ha till den ??? Har en tomt på 2000kvm, räknar jag bort hus garage osv.... Är det ca 1500kvm gräsmatta kvar som ska klippas, då räcker det väl med denna 792e.1 som klara 1500kvm eller????

Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.