Även min fick hjulmotor block under en natt i laddaren, snurrade precis som din runt ett varv med hjälp av ena hjulet, supporten bad mig reseta maskinen genom att plockabort batteriet och sätta tillbaka det efter 10min, det var givetvis samma fel när jag startade om den, skickade in den direkt till HP shou i Hässleholm.
Skickade fredag, fick tillbaka maskinen onsdag veckan efter.
De fick byta ett kretskort i den, inte själva hjulmotorn som man kunde tro.
 
Fredrik Jacobsson skrev:
Ska den inte snurra knivbladen åt olika håll så den inte sliter på ena sidan av knivarna? Så står det i manualen iallafall. Men mina knivar ser också ut att bara ha snurrat åt ena hållet...
Nej det tror jag inte att den gör, så gjorde inte min i alla fall och nog inte mångas andras heller. En av anledningarna till att jag tyvärr i slutändan reklamerade min. Nöjd med resultatet i övrigt men stannade för mycket av olika anledningar för att hinna med min 2000kvm gräsmatta.
 
Nu har min börjat att gå ett varv runt hela slingan och in i laddstationen utan att klippa för att sedan köra ut igen och börja klippa. Såg fenomenet igår morse också, den går ut på schemalagd tid men som sagt ett varv runt slingan först utan att klippa.
 
Kan konstatera att den gick felfritt under gårdagens test med 2.01, håller även med att den går betydligt snabbare med denna programvara än tidigare 1.97 särskilt vid hemgång.
 
  • Gilla
hellylle
  • Laddar…
Corpes skrev:
Nu har min börjat att gå ett varv runt hela slingan och in i laddstationen utan att klippa för att sedan köra ut igen och börja klippa. Såg fenomenet igår morse också, den går ut på schemalagd tid men som sagt ett varv runt slingan först utan att klippa.
Min började göra så efter några dagar med 2.01 också, men ser ut som att det den gör är en kantklippning innan varje vanlig klippning. Stängde av den funktionen och då gick den ut direkt.
 
b0dd3 skrev:
Nej det tror jag inte att den gör, så gjorde inte min i alla fall och nog inte mångas andras heller. En av anledningarna till att jag tyvärr i slutändan reklamerade min. Nöjd med resultatet i övrigt men stannade för mycket av olika anledningar för att hinna med min 2000kvm gräsmatta.
Konstigt! Enligt manualen under 7.1 står det att den snurrar åt båda hållen.
 
Fredrik Jacobsson skrev:
Konstigt! Enligt manualen under 7.1 står det att den snurrar åt båda hållen.
Man ska nog se manualen mer som ett vallöfte från en politiker, det är mer en målsättning än en spegling av verkligheten... ;-)
 
  • Gilla
b0dd3 och 2 till
  • Laddar…
Det är ju sjukt att de inte får rätt på så enkla funktioner att snurra bladen åt olika håll varannan gång den startar eller att den ska följa slingan X meter till 4 olika zoner. Man undrar hur de testar dessa :)

Hoppas HP kan fixa min klippare snabbt, sitter i telefonkö dit nu, men det är många som ringer... :)
 
  • Gilla
b0dd3 och 1 till
  • Laddar…
Fredrik Jacobsson skrev:
Konstigt! Enligt manualen under 7.1 står det att den snurrar åt båda hållen.
Japp, snurra åt båda hållen runt fästskruven! Står ingenting om att knivtallriken skall rotera åt båda hållen!
 
Fredrik Jacobsson skrev:
Konstigt! Enligt manualen under 7.1 står det att den snurrar åt båda hållen.
I texten under 7.1 står följande
"de skärande bladen roteras varje månad för det bästa klippresultat. Varje blad kommer att hålla upp till 4 månader"
Knivblad.png
Om jag tolkar detta rätt innebär detta att när man efter en månad slitit ut sida 1 vänder man på bladet så att sida 3 används.
När sida 3 slitits ut byter man skruvhål så att tex sida 2 används och när sida 2 slitit ut vänder man så att sida 4 används.
Alltså räcker ett blad ca 4 månader, förutsatt att varje bladdel varar i en månad. Nu hade det givetvis varit trevligare om skivan roterat åt olika håll då hade man inte behövt byta lika ofta.
 
  • Gilla
b0dd3 och 1 till
  • Laddar…
nissenhj skrev:
Japp, snurra åt båda hållen runt fästskruven! Står ingenting om att knivtallriken skall rotera åt båda hållen!
Ok då kan man undra vad de menar med att det blir effektiva klippning för de snurrar åt båda hållen runt skruven? Rätt självklart att bladen gör det, de sitter ju bara med en skriv, men det har ju ingen innebörd för klippningen eftersom skivan bara snurrar åt ett håll... :)
 
Skylt på plats :D
 
IMG_20160608_164921.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
h00matis och 1 till
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nytt garage till min lilla trädgårdmästare
 
  • Gilla
Gerald T och 1 till
  • Laddar…
UGL skrev:
[bild]

Nytt garage till min lilla trädgårdmästare
Hur har du dragit slingan till laddstationen? Jag har en liknande placering av laddstation och hus som du men min robot slog alltid i det vänstra hörnet när den skulle ut och klippa så jag fick helt enkelt såga bort det vänstra hörnet.

IMG_20160608_214139.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska väl tillägga att allt fungerar här hemma men jag är bara lite nyfiken på hur du löst det med slingan.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.