Nybbe79 skrev:
Fick tillbaka den i onsdags från verkstan, och idag gicks den sönder igen, hur gick du tillväga när du reklamerade den? Känns som dom kommer säga att jag ska skicka den på lagning igen.
Jag hade köpt min på Netonnet så efter samspråk med support så skulle jag vända mig dit.

Körde till lagershoppen i Hbg där jag köpt den och förklarade som det var. Inga problem att reklamera men jag ville inte gräva upp min tråd så fick glatt betala 1250kr!!! För 250m tråd.

Åkte in till TK såg och motor i Hässleholm igår och köpte en Miimo 520.

Är sjukt nöjd med den än så länge. Är skillnad på klippare och klippare. Men är som sagt nöjd med Worx i övrigt och har en syster som är helnöjd med sin.
 
Hej! Ny worxägare här. En liten fundering på versionerna. Står 12.6 på displayen vid uppstart tittar man på worx hemsida ska den senaste till maskinen vara Hypericum 3.1 v1.26. Det är en WG796E.

Får den nämligen inte att ansluta med wi-fi utan får felkod anslutningsfel. Samt att den verkar stänga av sig i laddaren... Kanske räcker med en update för problemen. Laddade ner senaste filen från worx men är en mapp med 2st filer. Lägger man hela mappen eller bara filerna på USB-minnet?
 
souba skrev:
Hej! Ny worxägare här. En liten fundering på versionerna. Står 12.6 på displayen vid uppstart tittar man på worx hemsida ska den senaste till maskinen vara Hypericum 3.1 v1.26. Det är en WG796E.

Får den nämligen inte att ansluta med wi-fi utan får felkod anslutningsfel. Samt att den verkar stänga av sig i laddaren... Kanske räcker med en update för problemen. Laddade ner senaste filen från worx men är en mapp med 2st filer. Lägger man hela mappen eller bara filerna på USB-minnet?
Filerna. Ska sluta på .pck har jag för mig.
 
Står det 12.6 så har du redan senaste versionen. Works verkar ha lite problem med att bestämma sig var punkten i versionsnumret ska vara. Ska bli spännande att se om nya versionen (när den nu kommer) kommer heta samma på webben som i maskinen.
 
Ok. Tackar för snabba svar. Nån som strulat tidigare med wifit? Hittar det och knappat in lösen men när man trycker på anslut står det "anslutningsfel"
Prövade även att byta fabrikspinkod men det funkar heller inte.. Knappsatsen svarar inte när man ska mata in nuvarande pin, är detta kända problem?
 
souba skrev:
Ok. Tackar för snabba svar. Nån som strulat tidigare med wifit? Hittar det och knappat in lösen men när man trycker på anslut står det "anslutningsfel"
Prövade även att byta fabrikspinkod men det funkar heller inte.. Knappsatsen svarar inte när man ska mata in nuvarande pin, är detta kända problem?
Har läst trådar innan att wifi suger på dessa maskiner, svårt att få kontakt med routern, kanske är för långt ifrån?
 
Den står nära routern och hittar själva wifit så det är inte problemet tror ja.
 
Har fått så på min 796 lite då och då på senare tid. En omstart av routern gör att den ansluter igen.
 
Hej,
Någon som har förslag på vad man kan göra åt en vilsen WG 796E från 2015

Har en WG796 från 2015 uppdaterad föreg år med vad jag tror är sista uppdatering 12.6 i display vid start, den har en hel del konstigheter för sig och kör gärna utan för tråden om marken lutar det minsta och får för sig hjulmotorblock på plan mark.
Jag har provat med att flytta kabeln till planare mark och längre från hinder etc men det har inte hjälpt

Tacksam för förslag till lösningar
 
Nybbe79 skrev:
Fick sitta i 62 minuter i kö innan någon svarade i supporten, då säger hon att hon inte kan hjälpa mig och ska koppla mig vidare!!!! Aldrig sa jag, då svarade hon att dom kan ta mitt nummer så ringer dom upp inom en timma, nu har det gått fyra timmar och ingen som ringt!!! Bara sätta sig i den där j...a kön igen, supporten går hand i hand med skiten dom säljer😡😡😡😡😡😡
Där slog Du huvudet på spiken detta har jag erfarenhet av o påtalat ett flertal gånger
 
Elkludde skrev:
Där slog Du huvudet på spiken detta har jag erfarenhet av o påtalat ett flertal gånger
Förstår inte vad det är som tar sådan tid att komma fram, nu fick jag äntligen tag på en och jag förklarade vad felet har varit och att samma fel kom tillbaka, då ser han i datorn att dom har påpekat en spricka i chassit som det kommer in fukt i och gör så att det blir kortis i moderkortet, då undrar jag varför man inte gjorde något åt detta första gången den var inne??
 
Min erfarenhet av deras telefonsupport är att man kommit fram närmast direkt, Båda gångerna var det en Hasse som var mycket bra att göra med.

Någon gång har jag mailat dem, då fick jag svar efter några dagar.
 
Nybbe79 skrev:
Förstår inte vad det är som tar sådan tid att komma fram, nu fick jag äntligen tag på en och jag förklarade vad felet har varit och att samma fel kom tillbaka, då ser han i datorn att dom har påpekat en spricka i chassit som det kommer in fukt i och gör så att det blir kortis i moderkortet, då undrar jag varför man inte gjorde något åt detta första gången den var inne??
Det undrar Du med all rätt
 
  • Gilla
Nybbe79
  • Laddar…
mg765 skrev:
Min erfarenhet av deras telefonsupport är att man kommit fram närmast direkt, Båda gångerna var det en Hasse som var mycket bra att göra med.

Någon gång har jag mailat dem, då fick jag svar efter några dagar.
Jag har ringt minst fyra gånger och det har alltid tagit minst 30 minuter innan någon svarar, idag så satt jag i 62 min.. det enda man hör är "det är många som ringer just nu, men vi tar strax emot ditt samtal"... Operatören har jag absolut inget att klaga på, dom har varit väldigt hjälpsamma... Men dom måste göra något åt telefonköerna...
 
robotschema.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej ni som kan det här med seriekoppling.

Min granne har en Landroid som har några år på nacken och nu funderar vi på att köpa en robot också. Om jag förstått det hela rätt så bör vi också välja en Landroid för att vi inte skall störa ut varandra.

Våra tomter har en sträcka på ca 10 meter där våra gräsmattor möts utan någon som helst avdelare emellan och jag har läst här i tråden om flera som har seriekopplat sina slingor för att de skall kunna klippa hela tomten. Dock fattar jag inte riktigt hur det skall göras. Min första gissning var att man skulle göra som jag har ritat det röda strecket på bilden, men sen läste jag att två trådar brevid varandra tar ut varandra så att Landroiden kör över dem. Kan någon förklara så att jag förstår?

Jag undrar även ifall man kan seriekoppla all olika modeller av Landroid eller hur vet man vilka som går att seriekoppla?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.