S
Skulle klippa gräset men fick snöret i handen :(
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Kört med röjsågen, använde upp nästan en hel rulle, så går det då man har många stödmurar av sprängsten.
 
K
Flyttat begränsningskabeln till Klippis för att förhoppningsvis snygga till gräset i ett par slitna hörn.
 
K
Vi har fått två fina vinbärsbuskar av grannen som ska planteras imorgon:)
 
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
Varit på handelsträdgården och köpt en massa växter. Sen blev det plantera och göra iordning alla krukor och hängamplar
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
P
  • Svett lite ogräs med gasolbrännaren
  • Hittade lite gräsfrö som låg och skräpade, så jag kastade ut det där jag krattat bort lite gammal mossa.
  • Vattnat de nyplanterade perennerna
  • Bestämde mig för att flytta varmkomposten så att jag kommer fram med gräsklipparen ordenligt, men har inte bestämt var den ska stå ännu.
  • Klurat på att bygga några odlingslådor och om man kan inkorporera en liten damm (vattenspegel) i en av dem
  • Slipat av handtagen på ett par gamla yxor och oljat dem.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Klippt gräset och monterat ihop delarna jag lackerade på gasolgrillen igår.
Nu är det bara att läcktesta eländet och grilla igen.
 
CM1234 skrev:
Klippt gräsmattan och skyfflat undan jordhögarna min sambo lämnade efter sig efter hon grävde upp en ny rabatt. Hon är väldigt selektiv när det gäller sysslor. Får inte vara för jobbigt/tråkigt/ta mycket tid. Antar att det på något sätt var för jobbigt för henne att helt enkelt....skyffla ned jorden i skottkärran och köra bort det på direkten?! :confused:

också funderat på varför 500 kvm kirskål verkar ha poppat upp över natten....suck.....
Min fru är likadan. Hittar på en massa bra projekt men såfort det blir tråkigt lämnar vi allt och hittar på något annat ;)
 
  • Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Jag har klippt gräset i lugn och ro. Det är konstigt hur givande det kan vara med lite alldaglig trädgårdsskötsel när man inte alls har något annat på schemat. (y) (takomläggninge är ju klar! :wow:)

Jag hann ju till och med smälla upp en hemmasnickrad gungställning! (y)
 
  • Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Tillsammans med hela familjen lyckats gräva bort en dryg kvadratmeter "gräsmatta" full med tallrötter och blåbärsris från klippan. samt tagit bort 5 sjöstensplattor som ska föreställa en trappa.
 
Har kört trimmer för första gången i år 😅 provade att koka tråden före och märkte en viss förbättring på hållbarheten !!
 
Rensat buskar och häckar, klippt häckar, trimmat gräs å pysslat om roboten :)
 
Gått och fluktat efter en verikalskärare.. Men till min stora förvåning så hade de gamla ägarna viss lämnat kvar en sådan! Ska byta några lager som går trögt + ny drivrem så kommer den bli som ny!

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
S
Skooda skrev:
Skulle klippa gräset men fick snöret i handen :(
Nu är gräset klippt:p
 
fremax skrev:
Gått och fluktat efter en verikalskärare.. Men till min stora förvåning så hade de gamla ägarna viss lämnat kvar en sådan! Ska byta några lager som går trögt + ny drivrem så kommer den bli som ny!

Med vänlig hälsning, fremax
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.