Rätt svar: 2, samtliga

På min spis trängs de stackars potatisarna i en för liten kastrull som jag "ärvt" från min farmor. Häromveckan kastade min ettåring locket i golvet så att plasthandtaget gick i många delar. En ny stekpanna har jag införskaffat för något år sedan, men kvalitén på den visade sig vara låg, ty beläggningen på den är inte som den ska, och maten fastnar totalt. Dessa underbara kärl skulle passa mig och min mat perfekt! När de inte skulle rymma potatis och kalops skulle de få hänga bredvid min fina vattenreservoar i koppar (även den ärvd från farmor).
 
2 - Samtliga!

När jag skulle flytta hemifrån så samlade min mamma på sig kastruller och stekpannor genom att bland annat skicka efter prylar i postordertidningar.
Bara det att detta var 12 år sedan, och vi använder dessa lågbudgetkastruller än idag.
Detta vore verkligen att få uppdatera både kök och matlagning!
 
Svar: På samtliga spishällar.
De skulle få stå/hänga framme, för att öka mysfaktorn i vårt kök.
 
Svar: 2

Dottern, blivande kock som i köket redan rockar,
bland utslitna teflonrispiga budgeteländen i skåpet ilsket plockar.
Menar att det jag och hennes pappa som är syndabockar.
Helt klart att hon hellre i vackra kvalitetskärl av koppar
sina utsökta gastronomiska skapelser stoppar.
 
Svar - 2 den passar alla.
Ska nu flytta till ny bostad, hur kul som helst, nu måste även kastrullförrådet kraftigt förnyas, och dessa var ju förträffligt snygga!
 
Svar: 2

Att få lyxa till det lite i köket vore trevligt. Kanske skulle jag till och med trivas bättre där utan mina budgetgrytor. Plånboken tillåter dock inte sådana experiment för tillfället så att få testa lite bättre grejor gratis hade passat fint. Kanske jag rentav kan bli omvänd till att kosta på mig mer framöver...
 
Passar på samtliga.

förutom att de är snygga så är de också mer energisnåla eftersom koppar leder värme bättre än rostfritt. Har en kastrull redan och det skulle vara trevligt att komplettera med 2 till.
 
2. Samtliga!

Jag fick kastruller av mina syskon i studentpresent för över tio år sedan som de köpte i Ullared. De är mjuka med tunn botten och jag ska byta ut dem när de går sönder.
De sjunger nu på sista versen och ser för gräsliga ut. Min sambo är på mig och frågar om det krävs ett hål i dem för att jag ska byta ut dem så nya vore nog på sin plats!
 
Svar:2
Mitt ex tog mina bra kastruller.
 
Svar: #2 Samtliga

Vi är i tankarna att byta ut äldre teflonbelagda pannor och grytor som börjat få skador. I slutet av året planerar vi att vårat nya kök är klart och då skulle dessa vara pricken över i:et.
 
Svar på frågan: Självklart kan pannorna och kastrullerna användas till samtliga hällar!

Trendigt kök behöver trendiga pannor och kastruller.
Kvalitativt kök, behöver kvalitativa pannor och kastruller.
Blomsterbergs kopparset skulle lyfta mitt kök till en ny nivå som jag skulle uppskatta väldigt mycket!

Med vänliga hälsningar
David Borvall
0768804130
 
Redigerat:
Svar: 2, Samtliga

Med nyrenoverat kök med ny induktionshäll skulle dessa passa fantastiskt, speciellt när vi umgås i glada vänners lag
 
2 är svaret
Mina kastruller gick till en nyanländ flykting familj. .Jag har 2 st. kvar och de fina koppar kastruller skulle vara en froid att få arbeta med. .Lagar och bakar allt själv till familjen.
 
Svar 2.

Kopparkärl passar utmärkt i mitt kök färgmässigt mot de rödaktiva granitskivorna och kvalitetsmässigt mot de japanska kolstålsknivarna som de kan tävla mot i patina med tiden.
 
Jag älskar koppapannor, det förgyller köket och via her precis byggt klart sommarstuga och där skulle de passa perfekt ihop med den vitmålade liggande panelväggen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.