Svar 2 (Alla)

Gjorde världens klipp för ett tag sen på Ikea och köpte en häll med typ 60% rabatt, det visade sig inte vara så billigt när jag fick slänga i stort sätt alla kastruller och stekpannor då dom inte gick att använda till hällen..

Detta vore ju kanon för att börja bygga upp köksarsenalen igen!!
 
Svar: 2 - samtliga

Har drömt om ett sådant lyxigt kopparset i många år. Tänk om en dröm kunde gå i uppfyllelse. Skulle användas så gott som dagligen i vårt kök, som nu mest innehåller ärvda rostfria kastrulller och tunga gjutjärnspannor.
 
Så pass snygga att det vore rena bonusen om dom skulle visa sig vara bra.
 
Svar: 2 Samtliga spishällar.

Klassiska kopparkokkärl i modern och funktionell design,
önskas av gammaldags bondkök med kopparklädd spiskåpa.
 
Svar 2, alla.

Man äter med ögonen också, så jag är säker på att till och med jag skulle få godkänt i köket om maten skulle tillagas och serveras i dessa kärl.
 
Svar: 2
Motivering:
Blomsterbergs koppar-set höjer matlagningens kvalité, från att vara medioker till att bli succé.
Det som är allra bäst,
är att dom passar till både vardag & fest.
 
Svar: 2. Samtliga

Hyrde hus som hade gasspis, nu ser mina gamla kastruller och stekpannor bedrövliga ut både på undersidan sidorna, dessutom har flera handtag helt eller delvis smält! Nu har vi köpt hus (alla pengar till "lyx" är slut!) och har en fin spishäll. Jag önskar mig fina kastruller att använda och göra vardagen lite roligare!
 
2. Samtliga.
Jag gillar det rustika utseendet hos Blomsterbergs koppargrytor och skulle väldigt gärna byta ut min gamla gjutjärnsstekpanna från loppis mot en finare i koppar.
 
Svar 2: samtliga.

Motivering:
Jag har en del äldre koppar pannor och grytor från farföräldrarna som jag alltid använt. Men när jag flyttade till hus för 6 månader sedan och gick från gamalspis till en ny induktionshäll så visade det sig till mitt stora förtret att mina gamla fina pannor inte fungerar på den nya spisen.
Av den anledningen skulle jag bli super glad om jag vann dessa nya vackra köksverktyg :)
 
Svar: 2 samtliga

Så snygga dessa är, håller på med tillbyggnad och där blir nytt kök, har velat ha såna här grytor till nya köket men dom är lite över budgeten när man har så mycket annat pengarna ska räcka till, dessa hade blivit en perfekt present och överraskning till både mig och min sambo!!
 
Svar: 2 - Samtliga!

Motivering: För att matlagningen blir roligare med bra, och snygga redskap! Kastruller och grytor i koppar kommer för alltid att vara funktionella och blir bara snyggare och bättre ju mer de används!
 
Svar på tävlingsfrågan är alternativ 2) Redskapen fungerar på samtliga spishällar.

Motivering till varför jag ska vinna låter så här:

Mat och kvalitet i skön förening
Ger vardagen mening

Kring grytorna vi samlas och trivs
Njuter och får oss nåt gott till livs
 
Svar: 2 Samtliga.

Fantastiskt vackra kokkärl som lyfter dukningen när man serverar direkt från dem!
 
Alla.

De där skulle bli grymt snygga att ha i mitt gamla 1700-talstorp, eftersom jag inte har plats i skåpen för att gömma kok och stekkärlen.
 
Rätt svar är 2:Samtliga

Motivering:
Då husbygget tar alla pengar ur kassan hade det varit fantastiskt att ändå få nya kopparkärl att visa upp i det nya köket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.