Är det någon som kan bidra med överblicken?
 
peternicklas
60-70 cm mellan trådarna klarar min av. Har c:a 4 m. sträcka med det avståndet. Worx 791E.1 kör jag med.
 
Inte mellan trådarna utan mellan mur och buske
 
peternicklas
pjop skrev:
Inte mellan trådarna utan mellan mur och buske
Det blir nog tufft för de flesta.
Worx kanske kan klara det om du kör med zoner och inte klipper passagen.
Slingan måste ligga c:a 25 cm från mur och buske så det är endast 20 cm. kvar.
När man använder zoner så följer den slingan ut till resp. zon och det bör fungera för dig.
 
peternicklas skrev:
60-70 cm mellan trådarna klarar min av. Har c:a 4 m. sträcka med det avståndet. Worx 791E.1 kör jag med.
Köpt ny klippare i år?

Vad har du för övriga krav? Passager är ju bara en mycket liten del i det hela. Mycket lutningar? Storlek på gräsmattan? Pris?

En Husqvarna klarar inte att hitta mellan på 70cm för kablarna ska ligga 35cm ifrån hinder så då ligger dom ihop. Men man kan köra det som biyta men då får man bära klippare imellan.
 
Redigerat:
Inte så stor yta, kanske 300. Inte kuperat. Det viktigaste är att den klara passagen.
 
Hur ser det ut runt passagen? Är det något klippare kan krocka emot t.ex? Kanske går att lura det om man är lite finurlig. Det går ju t.ex. att lägga kablarna i kanten på passagen om den här något att krocka med och inte kör utanför och fastnar i något. Då skulle man kunna lägga guidekablen om man väljer en Husqvarna eller Gardena i mitten. Kanske kan funka. Men när det gäller sånt här så finna det inga garantier. Jag vågar inte lova något iallafall. Alternativet med biyta finns ju alltid och det fungerar. Men då får man ju bära dit klipparen och starta den manuellt och sen tillbaka när batteriet är slut. Fortfarande enklare än att klippa manuellt men inte den lösningen man önskar med en robot kanske.
 
pjop skrev:
Inte så stor yta, kanske 300. Inte kuperat. Det viktigaste är att den klara passagen.
Gör du en Ö av det hela så kommer en worx komma genom pga sina dubbla nossensorer. Annars svårt.

Den berömda bosch med GPS kanske?
 
T
quick skrev:
Köpt ny klippare i år?

Vad har du för övriga krav? Passager är ju bara en mycket liten del i det hela. Mycket lutningar? Storlek på gräsmattan? Pris?

En Husqvarna klarar inte att hitta mellan på 70cm för kablarna ska ligga 35cm ifrån hinder så då ligger dom ihop. Men man kan köra det som biyta men då får man bära klippare imellan.
Min 330 klarar mindre än 70, dock är det ju ingen längre sträcka, ca 1 meter. Inte jag som installerat utan ett företag.
Men just den ytan klipps dåligt.
 
TreeView skrev:
Min 330 klarar mindre än 70, dock är det ju ingen längre sträcka, ca 1 meter. Inte jag som installerat utan ett företag.
Men just den ytan klipps dåligt.
Intressant. 330? Är det en 330X Husqvarna? Är det en guide draget igenom passagen? Eller hittar den på slump? 330x är ju för övrigt grym på att hitta in i alla skrymslen och vrå men när det är en smal passage in i ett större område kanske det inte räcker till med slumpen alltid.
 
T
Ja, det är 330 X, en passage som förbinder två större områden, med en guidekabel. Fungerar väldigt bra, aldrig haft problem där.
 
Har en kort passage med 10cm mellan begränsningsslingorna. Min 330x grenslar bägge slingorna och kör igenom men då krävs det att den kommer i exakt vinkel annars går det inte. Nu kommer den åt bägge områdena från andra hållet så det spelar ingen roll för min del men att vara beroende av att klipparen ska passera en så smal passage kan bli svårt.
 
Worx Landroid fixar det.

Ställ in zoner, så åker den dit och klipper.. nästa gång åker den utanför den zonen :)
 
Förra sommaren postade någon ett filmklipp där en av de större HQ (320 eller 330) körde igenom en löjlgt trång passage hur snabbt och lätt som helst, på en testbana inomhus utan gräs, så man såg tydligt hur slingorna låg. Hittar tyvärr inte den nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.