kontorsråttan
Tja vad fungerar dessa kopparpläterade kokkärlen på för spis?
Alla svarar 2 samtliga, så då vill jag utmana det genom att prova på vedspis.
(Det är min motivering)
 
F
2. Samtliga

Jag vill koka fläsket och få det stekt.
 
2, samtliga. Min man som sköter matlagningen skulle bli glad för nya fina grytor där han sliter vid spisen :)
 
Svar 2: Samtliga'

Vore tjusigt att kunna ställa fram pannan eller kastrullen direkt på bordet i stället för karotter.
 
Svar 2 Samtliga

Ibland upptäcker man talanger hos sina barn först när de flyttat hemifrån. Som sonen som på sin höjd rörde ihop ett glas o'boy när han var hungrig. Nu visar det sig att han är en väldigt duktig kock. Vore kul att överraska honom med fina kärl.
 
Svar: 2 samtliga

I mitt kök skulle dessa vackra ting sätta piff
antingen jag kokar potatis eller steker en läcker biff.
 
Samtliga

Motivering: spisen lade av för ett tag sen och gjorde då en ombyggnad av köket till induktionshäll och inbyggnadsugnar för att kunna bevara det gamla fina 60-talsköket (spisen var placerad så man inte kunde ta ut ur ugnen utan att bränna sig. Men ville inte göra som alla andra och slita ut originalköket) Gissa vad som glömdes i budgeten? Jo att de fina kastrullerna och stekpannan inte fungerar på induktion.

Men bortsett från att allt måste lagas i tunga gjutjärnsgrytan blev det bra:
image.jpeg

En vinst skulle fullända köket och göra det roligt att laga mat igen!
 
SVAR: 2. Samtliga

MOTIVERING: Stekpannan och grytan i koppar skulle ge ett skinande visuellt lyft åt mitt kök om jag fick hänga upp dem på kökskrokarna ovanför min spis :)
 
Svar 2 - Samtliga :)

Vi har renoverat köket och måste inom kort skaffa en ny spis. Vad kunde vara bättre än att kunna matcha allt nytt och fint, med nya snygga grytor och stekpannor i koppar? Klassiskt och snyggt, precis som köket!
 
Dvs: 2 samtidiga

At tilberede maden i smukke gryder/pander gør fornøjelsen det størrer.
Sådan er det i hvert fald for mig - trives bedst med gode og smukke produkter.
 
2. Samtliga

Med ett husbygge runt knuten så hade det varit härligt med ett nytt sett stekpannor i ett helt nytt kök än de gamla häckarna som är intryckta i skåpen.
 
Samtliga!
När jag först flyttade hemifrån gjorde jag precis som jag misstänker att de flesta gör, jag begav mig ner i källaren hos mina föräldrar och plockade på mig det jag behövde bland deras ”skräp”. Där hittade jag bl.a. en gammal teflonpanna där teflonet börjat lossna (jag menar så illa kunde det ju inte vara om mina föräldrar valt att spara den istället för att kasta den) och tre kastruller, två, något buckliga och missfärgade ”vanliga” och en gigantisk pastakastrull med teflon (som såklart börjat lossna). Denna skattjakt i föräldrarnas källare utspelade sig för mer än tio år sedan och jag har fortfarande kvar samma kastruller (dock inte samma stekpanna). När jag lagar mat till vänner är det strängt förbjudet att vistas i köket, dels för att jag skäms över mina fula köksredskap och dels för att jag är rädd att vännerna ska tro att jag försöker ge dem teflonförgiftning!
 
Svar 2.

Våra grytor och stekpanna här hemma är från Coop, anno 2004. Det finns rostfritt och sedan sånt som påstås vara rostfritt, dessa grytor från Coop påstods vara rostfria men påminner mest om något som hittats under en arkeologisk expedition...
Stekpannan höll i 6 månader och har vickat skevt på hällen ända sen dess (Orkar inte ens gå in på vad jag tycker om det sk "teflonet", det som finns kvar, och när vi sist kunde njuta ett vändstekt ägg till frukosten) i dag ångrar jag fett mkt att jag slängde morsans "omoderna" stekpanna på återvinningen... Kvalitet är reptålighet, värmefördelning, värmetålighet och det är svårhittat idag.

Mette Blomsterbergs grytor och stekpannor ser ju inte bara bra ut utan verkar också ha en fullgod kvalitet. Vårt kök är öppet och redskapen hänger framme, med dessa set skull jag även hänga upp pannor och grytor utan att skämmas, de skulle snarare vara kökets "bling bling".
 
Svar 2 samtliga spisar.
Motivering: Jag vet att det finns fler material i kokkärlen än vad som beskrivs i texten (y) Koppar är omagnetiskt och fungerar därför inte på induktionsspis. Men utsidan av bottnarna består av Ferritiskt rostfritt stål av 18/0 kvalitet som ÄR magnetiskt och fungerar därför på induktion. Så jag vill vinna för att jag hittade ett material till :)
 
Svar 2 samtliga
Vi är snart klara med vårat nys kök , vitt lant kök med ek skivor och kakel som liknar koppar men med lite liv i .
Då köket får ny häll så skulle ett nytt koppar set både passa nya spisen samt matcha kaklet .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.