Vinn lyxigt Blomsterbergs koppar-set till spisen

blomsterbergs.jpg

Koppar som material är både snyggt och trendigt. Denna veckan har du chans att ge ditt kök ett lyft genom att kamma hem både en stekpanna och en 3-liters gryta i koppar och rostfritt stål från kändiskocken Mette Blomsterbergs produktutbud. Redskapen är tillverkade med 0,5 mm 18/8-stål invändigt, 1,3 mm aluminiumkärna och med 0,5 mm kopparbeläggning utvändigt, som ger en elegant finish.

Totalt värde cirka: 2 100 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du bör vinna.

Fråga: Vilka spishällar fungerar redskapen på?


1. Induktion
X. Glaskeramikhäll
2. Samtliga

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 3 juni

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Metteblomsterbergs. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Blomsterbergs för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Lär mig gärna
  • Laddar…
D09
Svar 2 samtliga.

Motivering

Ungarnas lördagspannkakor skulle få sig ett lyft

För min del så skulle dom göra sig bra på väggen och spara lite utrymme i lådorna 👍
 
2. Samtliga!
Har fastnat för "fina" saker i köket. Dock springer allt iväg i pengar jäkligt snabbt. Idag kör vi på IKEA-grytorna som jag köpte när jag flyttade hemifrån - mindre kul! Om vi skulle vinna dessa kastruller skulle allt bli mycket roligare i köket!
 
Svar: 2 (samtliga)

Motivering:
Eftersom vi numera har en induktionshäll i det nybyggda huset och då var tvungen att göra oss av med en del kastruller etc. som inte fungerade med induktion så skulle dessa passa utmärkt som ersättning. De skulle dessutom blir en snygg prydnad när de inte används.
 
svar; 2.

Jag gillar mat, så varför inte.
 
Svar: 2. Samtliga

Vi försöker komma underfund med hur vi ska optimera förvaringen i köket i vårt första hus, och dessa såg jag direkt vilken vägg de ska få hänga på istället för att tryckas ner i diverse lådor! Passar perfekt över köksön! :)
 
2. Samtliga

Det börjar bli dags att uppgradera några av de IKEA kastrullerna som kom i "flyttat hemifrån paketet" för 15 år sedan, lyckan vore att få kastruller som håller de kommande 30 åren.
 
Svar 2, samtliga!

Helt enkelt efter att ha fyndat en takdusch i koppar på samma våningsplan som det öppna köket i vårt nybygge - så infinner sig ett omedelbart behov av att matcha kastrullerna och köket med denna. Det säger sig självt:)
 
Svar 2. Samtliga.

Min fru har gett mig två fantastiska barn (och mycket mer) och förtjänar mer än vad jag kan ge henne. Dessutom är koppar av någon anledning något som ligger högt upp på hennes lista vad det gäller inredning.
Jag tror hon verkligen hade blivit glad över dessa och jag vill att hon ska vara glad helt enkelt.
 
2. Samtliga

Jag kommer ihåg gammelfarmors gamla Nils Johan kopparbottnade kastruller som jag hade det stora nöjet att få använda medans jag fortfarande inte hade induktionshäll, tyvärr så blev dessa oanvändbara när vi renoverade köket och de lämnades vidare.

Nu är våra IKEA-kastrull påväg att tappa handtaget, så att återigen få vackra köksredskap vore underbart!
 
Svar 2

Det är exakt såna där vi vill ha, men inte bara till matlagning utan till att servera maten i vår nya matsal. Det känns så mycket mer inbjudande att ställa fram maten i snygga kastruller än på uppläggningsfat. Tänk er att servera oxjärpar i gräddsås i stekpannan och kokt potatis i kastrullen mitt på vårt 2,7m långa matsalsbord, under ljuskronan till brasan som knäpper. Perfekt vardagslyx!
 
Svar: 2, samtliga

Vid vår kommande flytt till nybyggt hus rensar vi ut allt från vårt gamla kök, inklusive stekpannor och grytor. Inte bara för att det är kul med nytt, utan främst för de vi har nu inte fungerar på induktionshäll. Då sambon har en förkärlek till koppardetaljer har vi kompromissat och sagt att "vissa detaljer" är OK med kppar (då jag inte varit ett större fan), så detta hade varit helt perfekt. Ny utrustning till köet passar mig som lagar maten, + att sambon får sina koppardetaljer, en win-win helt enkelt!

Mvh
 
Svar: 2, samtliga.

Vi skall stå med dubbelt boende i drygt ett halvår, där vi kommer bo på bägge platser och det över 50 mil mellan boendena vilket innebär att man ogärna släpar köksredskap mellan platserna. Dess utom väntar vi vår första småtting vilket gör att pengarna rinner iväg vare sig man vill eller inte. Vore ju helt klart en stor bonus att slippa dom tilltänkta IKEA-prylarna i ett av hemmen genom att vinna detta set! (att vi sedan gått runt och kollat på en kopparserie gör saken inte sämre)
 
2. Samtliga.

De är så snygga och vill passa bra hemma hos oss.
 
D
Svar: 2 samtliga.

Hade passat mig och sambon upperligt. Efter att renoveringen av lägenheten drog ut på tiden så börjar nu köket bli klart kan äntligen lagga mat igen på nya hällen och ugnen. Men blivit att slänga de flesta kastruller och stekpannor för nya hällen. Då sambon inte längre har jobb så är plånboken lite mindre så hade kommit väl till pass i nya köket och underlättat vår plånbok.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.