Har du haft den på underhållsladdning under vintern?
 
Det där var nytt. Har du "vinterladdat" den enligt instruktion över vintern ? Vad händer om du skår på maskinen utanför laddstation ?
 
Nä ingen laddning i vinter den har ju legat ouppackad i sin kartong inomhus i vinter . Men det känns som nått knas med batteriet :( har skickat till supporten oxå men ej fått svar .händer inget om man försöker få igång den utan laddaren är i .stendöd. ....
 
Allmaktatarne skrev:
Nä ingen laddning i vinter den har ju legat ouppackad i sin kartong inomhus i vinter . Men det känns som nått knas med batteriet :( har skickat till supporten oxå men ej fått svar .händer inget om man försöker få igång den utan laddaren är i .stendöd. ....
Den har väl en strömbrytare I baken är den på ?
 
Allmaktatarne skrev:
Nä ingen laddning i vinter den har ju legat ouppackad i sin kartong inomhus i vinter . Men det känns som nått knas med batteriet :( har skickat till supporten oxå men ej fått svar .händer inget om man försöker få igång den utan laddaren är i .stendöd. ....
Klipparen är minimalt laddad när man köper den och eftersom den stått utan underhållsladdning under vintern är batteriet garanterat urladdat. Hur länge har du haft den på laddning i basstationen nu?
 
Fick svar från supporten nu .
Hejsan!

Det kan vara batteriet som strular.
Kan du testa följande?

Balansering av batterierna
Steg 1. Ladda roboten i 60 minuter OFF-läge
Steg 2. Ladda roboten i 20 timmar i ON-läge
Steg 3. PAUSA även P.boxen så roboten inte åker ut automatiskt.

Mvh

/Marcus

Får testa detta när jag kommer hem .

Det har stått på on läge i över ett dygn .min worx jag har i mitt andra hus var sån att den inte tog emot laddning om den var helt urladdad .men denna ger ju lite livstecken iallafall.
Strömbrytare bak? Sitter en under locket på ovansidan o säkringen är bak.
Mvh
 
Allmaktatarne skrev:
Strömbrytare bak? Sitter en under locket på ovansidan o säkringen är bak.
Mvh
Elkludde har en RC-modell och där sitter strömbrytaren bak, på din sitter den helt riktigt under locket.

Hjälpte nyligen en bekant med en 630 som liksom din köptes ny i höstas och lämnats i kartongen över vintern, den behövde nästan 2 dygn på sig i laddaren innan batteriet var fulladdat och optimerat.
 
  • Gilla
Allmaktatarne
  • Laddar…
Skulle rekommendera precis som fredda säger, sätt p-boxen i paus (håll On/OFF knappen intryckt i några sek tills en liten röd lampa börjar lysa) låt den ladda i minimum 60 min med strömbrytaten på maskinen i OFF läge och sedan i ON läge iaf 2 dygn.

Återkom gärna sen och berätta hur det gått.

Lycka Till !
 
Hej jag har inget svar men en fråga Ni som har delzoner hur installeras den enklast,med app eller menyerna

jag får den att gå in i zonen men den vägrar att klippa
 
Låter mysko med att den inte klipper. Nu vet jag ju inte hur du gjort när du installerade delzonen men när du installerar delzonen så tror jag det står typ något om stt man ska trycka STOP vid ingången till delzonen (iaf i min bok till RS630 från 2013) gör det istället ca 10m efter ingången.
 
Dropdead skrev:
Skulle rekommendera precis som fredda säger, sätt p-boxen i paus (håll On/OFF knappen intryckt i några sek tills en liten röd lampa börjar lysa) låt den ladda i minimum 60 min med strömbrytaten på maskinen i OFF läge och sedan i ON läge iaf 2 dygn.

Återkom gärna sen och berätta hur det gått.

Lycka Till !

Gjorde som supporten sa o imorse höll inte displayen på o blinka utan visa att den ladda .så ikväll blir det första åket :)
 
  • Gilla
Dropdead
  • Laddar…
Dropdead skrev:
Låter mysko med att den inte klipper. Nu vet jag ju inte hur du gjort när du installerade delzonen men när du installerar delzonen så tror jag det står typ något om stt man ska trycka STOP vid ingången till delzonen (iaf i min bok till RS630 från 2013) gör det istället ca 10m efter ingången.
OK jo så står det i min manual oxå.jag har tryckt stopp men efter ca 5 m skall prova med 10 m
anser Du att det har betydelse hur lång bort på sonen som det är öbildning, jag använder den med 1 ö
 
Provar här då supporten lovar svar på 24 timmar men inte svarat på 3 dagar.

Min RS630 -14 har börjat gå mot laddstationen efter ca 30 min klippning. Om man avbryter den på väg tillbaka och kör igång igen, klipper den en halvtimma till. Någon som upplevt samma bekymmer?

Sedan undrar jag om någon provat de nya powerwheels? Som det är nu tycker jag den slirar alldeles för lätt. Bara gräset blivit lite för högt vill den slira vid vändningar. För högt blir det eftersom den laddar hela tiden. Funkar det lika bra att skruvdubba hjulen med några skruv tro?

Väntar även på ett nytt framhjul på garantin, då den börjat tappa halva framhjulet och kör av. Det var två veckor sedan jag beställde hjulet och fortfarande inget. Har löst det provisoriskt med en bult rakt igenom de båda plasthalvorna, inte jättesnyggt :)
 
Går era klippare rakt fram? Alltså när den varit ut till kantslingan och vänt, går den då rakt eller svänger den sakta åt något håll?

Min går i stort sett alltid svagt till vänster, mer markant i sluttningar än på plan mark...

Någon fler än jag som har problem med att klipparen stannar, backar och kör åt ett annat håll så fort gräset blir lite längre? Verkar vara problem med för svagt överbelastningsskydd eller liknande?
 
Min har också lite svag sväng åt vänster. Har sett i servicemenyn att jag har på något som kallas klipper i sväng eller något likande, minns inte.

Min stannar också och backar, har inte för mig att den gjort det tidigare i högt gräs. Har du slöa knivar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.