Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Mick3 skrev:
hittade din tråd... dooya :)
Yes :) Sedan en EJLR-1000 motorstyrning från Nexa. Allt är inkopplat nu, men har ju inte kunnat prova varken mottagaren eller själva motorn.
 
falkn skrev:
Yes :) Sedan en EJLR-1000 motorstyrning från Nexa. Allt är inkopplat nu, men har ju inte kunnat prova varken mottagaren eller själva motorn.
OK.
segt o inte kunna veta om det funkar eller ej.

Tänkte införskaffa mig:
https://www.m.nu/paket-styra-rullgardin-fran-ikeajyskkirshgardina-zwave-p-2332.html

Men själva aktorn kommer jag inte ha bakom en brytare då kabeldragningen inte blir snygg, den kommer sita i anslutning till gardinen.

Skulle vilja styra den från annat håll.

Vet du eller nån annan om man kan sätta en likadan aktor i en dosa & ha en återfjädrande brytare.
Så signalen skickas från aktorn bakom knappen till aktorn uppe vid rullgardinen.
 
Mina är ju dock inte rullgardiner utan vanliga längder på skena. Jag har köpt skena och motor ihop från Dooya.

Jag har min styrning i en utanpåliggande dosa som jag lagt ovanpå garderoberna och därmed inte syns. Matningen kommer från ett uttag som sitter i garderoben och används till den integrerade belysningen. Det ska finnas och såldes även av samma säljare på aliexpress som jag köpte av, men jag ville inte ha synlig knapp. Vet inte om motsvarande produkt finns från någon av de mer etablerade företagen.
 
falkn skrev:
Mina är ju dock inte rullgardiner utan vanliga längder på skena. Jag har köpt skena och motor ihop från Dooya.

Jag har min styrning i en utanpåliggande dosa som jag lagt ovanpå garderoberna och därmed inte syns. Matningen kommer från ett uttag som sitter i garderoben och används till den integrerade belysningen. Det ska finnas och såldes även av samma säljare på aliexpress som jag köpte av, men jag ville inte ha synlig knapp. Vet inte om motsvarande produkt finns från någon av de mer etablerade företagen.



Blir nog att styra dessa med platta på väggen.

Ska ha totalt 5 st.
Problemet är bara att 3 utav dom sitter i andra rum och man vill nog kunna styra dom lokalt från knapp på väggen i rummet
 
Inget nytt? Börjar bli riktigt irriterande att ingen ny info kommer från Nexa.
 
Känns som om Nexa fått problem med sin certifiering och döljer detta.

Hörde av en vän att bridge inte kommer med något stöd för tex ip kameror, det hade ju varit smutt å kunna haft stöd för detta, att man kan streama video/bilder.

Funderar på att köpa mig ngn annan controller, men kan någon säga en controller som är lätt att programera, har stöd för Zwave plus, 433 MHz nexa produkter, ip kamera, samt ett snyggt gränssnitt?
 
Jag lutar också åt att det är nexa som stött på problem. Om det verkligen bara varit lång ställtid pga certifiering som det snackats om så ser man väl till att kommunicera detta ordentligt. Nu är det ju knäpptyst så troligen är det de själva som strulat till det.

Jag skulle gärna köpa en annan controller men hc2 är gammal o dyr, zipabox känns inte seriöst och Vera lite för hardcore kring kodning
 
Håller med tidigare.
Tror inte Bridge kommer släppas förens efter semestern.
Hade det inte varit deras fel hade dom säkert skrivit det nånstans för att kunderna inte sk välja andra fabrikat.

Börjar ruttna på denna väntan.
 
Mick3 skrev:
Känns lite likt :)

[länk]
Är för USA marknaden, saknar även support för 433Mhz
 
Om det är så att man inte orkar vänta på vad nu nexa har problem med vad finns det för alternativ?
tellstick?
 
berrabongo skrev:
Är för USA marknaden, saknar även support för 433Mhz

Aa såg det med.

Kändes bara som en väldigt produkt.
Både till företagsnamnet och produkten.
 
Har förstått att det är stort tryck på de företag som hanterar Z-Wave certifieringar för Europa just nu och det gynnar ju knappast Nexa, först till kvarn lär ju gälla även för dem. Vore ju ändå bra om Nexa kunde kommentera processens status, är ju uppenbart ett stort intresse för produkten.
 
ControlFreak skrev:
Har förstått att det är stort tryck på de företag som hanterar Z-Wave certifieringar för Europa just nu och det gynnar ju knappast Nexa, först till kvarn lär ju gälla även för dem. Vore ju ändå bra om Nexa kunde kommentera processens status, är ju uppenbart ett stort intresse för produkten.


Ja, speciellt när man ringer till Nexa och dom lovordar produkten o att den är färdigpackad o klar för leverans.
Så dom tror ju stenhårt på sin produkt, inte bara tror på den för att sälja/tjäna pengar.


Man bara väntar på cert, känns surt...
 
Vad jag har förstått så verkar Bridge tyvärr inte kunma styra IP kamera. Skulle ju gärna vilja synca IP kamera tillsammans med sensorer samt att kunna streama rörlig bild tex utanför entre och garage, kanske finns de någon smart lösning, men enl Nexa finns inte denna funktion :/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.