Svar: 2. Småland

Vi har byggt om vårt hus och allt har blivit jätte fint. Det är bara en detalj som tappades bort under resans gång och det är just entretak. Det vore underbart magiskt att få sätta på kronan på verket med ett nytt entretak.
 
Svar: Småland

Ett modernt skärmtak med infällda spotar skulle verkligen hjälpa vårt 70-talshus in på 2010-talet. Att vi sedan även skulle kunna öppna dörren utan att få med oss vädret in vore ju inte en så liten bonus heller.
 
Svar: 2

Vårt befintliga entretak passar inte riktigt byggnaden, har börjat sloka lite och det bor fåglar i det. Med andra ord, dags för en uppgradering.
 
Svar: 2, Småland.

Jag hade velat vinna detta så jag kunnat ge det till mina svärföräldrar som i ur och skur ställer upp för oss! Detta hade varit perfekt då deras stackars groventrédörr börjar ge med sig av allt slagregn den utsatts för.

Att få ge dem detta otroligt snygga entrétak hade både gjort deras dörr gott, dem gott och mitt inre gott! :)
 
Svar 2: Småland

Vi går och funderar på hur ett tak skulle kunna byggas på vårt hus som har ingång via en sjöstenstrappa på gaveln av huset - det känns som att alla försök till tak skulke bli konstiga och oproprotionerliga men det tak som är på bilden här känns både rätt tidsmässigt och är tillräckligt diskret för vår smak, att det sedan är småländskt hantverk sätter ju ännu fler spikar i kistan!
 
Redigerat:
image.jpg

Detta är målet för sommaren. Den vita nedervåningen är befintlig och övervåningen ska byggas. Entretaket har vi inte haft tid att projektera ännu.

Småland ärsvar på frågan.
 
Byggde ett attefallshus till dottern förra sommaren, eftersom vi fått tillökning och hon fick inte plats i huset. (Inte för att 16-åringen var ledsen för det.) Men det skulle verkligen behövas ett entrétak, så hon slipper bli blöt när hon står och fumlar med nyckeln.
1463812581147-359351807.jpg
 
Svar 2. Småland
Köpte mitt radhus för 40 år sen och nu behövs en hel del renovering. Har inte kunnat göra något de två senaste åren pga dödsfall och opererad hand, men nu är det dags att komma igång. Förutom nytt tak på förrådet, nya avskärmningar på uteplatsen och ommålning av fasaden så håller entrétaket på att ramla ner pga ruttet trä. Det här skärmtaket från Designtak skulle passa perfekt och ge entrén ett stort lyft. Då slipper jag bygga ett nytt tak och hinner med de andra renoveringarna i sommar. Har dessutom familjehuset att ta hand om och renovera så all hjälp tas tacksamt emot!
 
Svar: 2 Småland

Få bort det läckande lilla spruckna taket av korrugerad plast som sitter där idag.
Att sedan få ersätta det med detta tak med plåt som perfekt matchar plåttaket på huset vore ett otroligt lyft.
 
Vårt familjeliv haltar då jag fått ett tråkigt sjukdomsbesked. Min man jobbar för fullt på kvällar o helger med att färdigställa tomt runt vårt nybyggda fina hus medan jag fixar allt med hem o våra fina killar 3 och 6 år, för att det ska bli klart och fint innan jag blir sämre! En stor hjälp hade det varit att få det här fina entreraket!!!
 
Entretak 2016.jpg
Svar: 2, Småland

Bytt fönster och dörrar på hela huset men har kvar att bygga entrén. Både trappa och entrétak är provisoriska och har varit så i några år...
I år ska det bli ett nytt trädäck där man kan sitta och äta frukost i morgonsolen samt en trappa med vindskydd vid entrén. Det enda som jag inte har fått riktig kläm på är hur entrétaket ska utformas. Men så såg jag den här tävlingen och det taket skulle passa perfekt!
Bifogar bild på hur det ser ut i dagsläget. Matchar väl inte riktigt våra nya fina dörrar och fönster (och vi tror att grannarna skrattar åt oss i smyg).
 
Svaret är Småland !
Och då hör det ju hemma På mitt nybygge hus i just Småland . Vitt betonghus med grått tak, fönster och stuprännorna . Så hade passat perfekt med ett grått tak över entrén ! Love 😍

image.jpg
 
Svar Småland
Nu har vi bott i huset i 14 år och använder tvättstugeentren enbart, just den som inte har någon typ av väderskydd!
Enklare skärmtak har inte riktigt lockat, gör sig inget vidare på en träfasad 1 1/2-plansvilla från -84
Hopplöst på vintern med tre barn som klafsar igenom trappens snömodd rakt in!
Nu finns förhoppning på bättring 😊
 
2. Småland
Motivering. Just byggt ihop två småhus och entrén är i behov av styling. Det skulle vara pricken över i och ge mitt lilla hus en aura av sofisitkering och möta min familj och vänmer in med en känsla av Välkommen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.