Vinn modernt entrétak värt 13 000 kr!

entretak3.jpg

Designtak är tillbaka och vill klä en av era entréer med ett modernt skärmtak så att familjen slipper stå och bli blöta till hösten när regnmolnen kommer tillbaka (för i sommar kommer det såklart bara att komma ett fåtal lätta små sommarregn som inte stör semestern).

Modellen i denna veckans tävling är robusta Hipped som med sitt småländska hantverk, och infällda spotlights (!), lyfter vilken entré som helst.

Värt att notera är att bredden på taket är 2,1-metersvarianten. Vinnaren får själva välja färg, (aluzink, blyertsgrå, klarröd, silvermetallic, svart eller tegelröd). Bilder på färgerna finns hos Bygghemma.

Totalt värde 13 400 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Var har designtak sitt säte?


1. Kiruna
X. Göteborg
2. Småland

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 27 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma (2-4 veckor tillverkningstid). Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och Designtak för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: 2. Småland

Vi är i slutförhandlingar inför vårt nybygge just nu och det vore minst sagt glädjande om vi kunde ta bort kostnaden för entrétaket ur offerten! Är precis den stil vi tänkt oss till vårt drömhus!
 
Svar, 2 Småland
Skulle sitta som en keps på Atterfallshuset som vi precis håller på att bygga.
 
Svar: 2 Småland

Det gamla entrétak har haft sina sista dagar så ett nytt entrétak skulle sitta bra!
 
Svar. 2 Småland (dessutom bara 3 mil ifrån mig)

Ska bygga garage nu och denna skulle passa perfekt utanför ytterdörren. Som det ser ut nu så blir det ingenting ovanför dörren och det vore ju tråkigt. Trevlig helg alla :)
 
Svar 2 Småland

Vi får tillträde till vårat drömhus den 31 maj och något som verkligen behöver bytas är just entrétaket. Efter mycket bud och krigande så fick vi huset men vi fick ta av renoverings bufferten så det hade passat prefekt och vinna denna fina tävligen.
 
Svar 2 Småland
Har renoverat hela nedervåningen under 1,5 år samt bytt ytterdörr till en fin pardörr som tyvärr inte har nåt skydd ännu. Detta taket skulle rädda dörren från att få skador av regnet som blöter den.
 
Svar: Småland

Redan innan vi köpte vårt hus från 1938 var entretaket inte i bästa skick. Därför vore det ett perfekt lyft att byta ut det till ett designtak som passar perfekt med stilen på vårt hus.
 
Svar: 2 Småland

Vi har ett gamalt hus från 40-talet som har ett fint litet nätt skärmtak i original......det vill säga över dörren på den läade och skyddade sidan av huset. Dörren på andra sidan, som följdaktligen står i slagregn, är utsatt för sol i söderläge och all annan tänkbar typ av nötning skulle må riktigt bra av ett skärmtak, lite som en kompensation för de 71 år som gått liksom......
 
Svar 2 Småland

Stort behov av detta, har en källare med utgång mot en altan. Dock ligger källaren en liten trappa ner så vatten och löv samlas där. Behöver verkligen ett snyggt tak så jag slipper riskera översvämning i källaren,
 
Svar: 2 Småland.

Min villa från 70-talet har alltid saknat entrétak och jag har länge letat efter en snygg prefab-variant utan att lyckats. Nu verkar ju finnas en ypperlig modell från Småland. En bonus är att mitt hus har samma typ av plåttak som på entrétaket. Hoppas nu på vinst.
Dörrsommar.jpg Dörrvinter.jpg
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Svar: Designtak håller till på Småländska höglandet.

Det vore fantastiskt att vinna detta fina tak som inte hålls uppe av konsoller som man kan slå i huvudet i. Det befintliga entretakets konsoller har jag slagit i huvudet i flertalet gånger när jag ska gena lite snett, och det är lika irriterande varje gång. Dessutom så är konstruktionen på det gamla taket sådan att den samlar på sig enorma snömassor. Hade varit kul att sätta upp det här i sommar.
 
svar: Småland

Den svarta varianten hade passat oss perfekt, då andra plåtdetaljer är svarta..
 
Svar: Småland!
Jag tror att det där fina entrétaket skulle passa perfekt ovanför vår nya vita Leksandsdörr som levereras om två veckor!
 
Svar: 2. Småland.

Entrén idag vårt mod den sänker...
taket är gammalt och regnet det oss dränker...
ett nytt tak vore toppen, vi alla tänker.
Men endast en vinnare utses kan...
låt det bli mig så att jag kan ropa: "jag vann!"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.