Din tur att lägga upp bild ;)
 
Efter jobbet :)

Har ju inte byggt nåt ännu ...

Fotar när jag kommer hem ser lite konstigt ut runt ingången till badrummet svårt att förklara ...
 
Din "tröskel" är byggd typ bakom dörren i smygen? Eller ser jag fel?
 
Innanför dörren, ganska djup, som dörrkarmen ung, dörr öppnas utåt som du säkert såg
 
Såhär ser det ut.

Takhöjd och smalhet i passage in till badrum är ett problem...

Ta gärna en titt och gör en bedömning.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hmmm, svårt att trolla där , förstår det.
 
Alla idéer välkomna...
 
Jag tycker det skulle funka att ha upphöjt golv i hela den lilla korridorsnutten.

Vad finns ovanför taket i hallen, det går inte att höja upp? Eller ligger det rör eller reglar eller nåt där?
 
Så var en idé jag hade. Eventuellt går taket att höja. Men de "fina" handgjorda valvet blir väldigt lågt då eller vad tror du?
 
BirgitS
Novisfixaren skrev:
Så var en idé jag hade. Eventuellt går taket att höja. Men de "fina" handgjorda valvet blir väldigt lågt då eller vad tror du?
Hur högt ovanför golvet är valvet?
 
195cm till valvets mitt ...
 
BirgitS
Redan det är ju väldigt lågt och om det bara blir 185 cm så kommer ju många att slå i huvudet.
 
Alternativet är ju att riva valv och tak ock se vad som finns bakom. Risk är ju bjälkar och då måste jag återställa allt ...
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Valvet innehåller knappast något sådant i sig, hörnen är säkerligen tomma. Och visst blir man nyfiken på varför taket är sänkt?
 
Finns vindstrappa ovanför så taket förmodligen sänkt för att få bra steg i denna trappa och plats för isolering ...

Får kanske riva lite uppifrån och försöka titta efter..


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.