peternicklas skrev:
Runt 1 m. Vet dock inte vad som gäller för 2016.
Ok. Ja det är något som dom verkligen borde lägga energi på att lösa. 1 meter är ju ganska mycket till grannen i ett villa kvarter där allt fler skaffa robot.
 
peternicklas skrev:
Nej, det är inte grannens problem. Han hade sin klippare innan. Hur skulle du själv reagera om din granne köpte en klippare som störde ut din egen?
Spelar ingen roll vem som hade sin först eller sist. Är ju grannen som får problem och därmed också får lösa sitt problem(hade grannen läst på lite och tänkt till om att hans grannar också köper robotklippare kort efter honom så hade han kanske gjort ett annat val). Hur skulle världen se ut om man skulle gå runt och hjälpa alla som får problem av valen de gör här i livet ?

Over and out för min del i denna tråden. Gör nu inte tråden till en "fight" mellan de olika tillverkarna/modellerna
 
  • Gilla
WarHawk och 1 till
  • Laddar…
Håller med. Men samtidigt vill man ju inte göra sig ovän med grannen i onödan heller. Inte helt lätt det här. Men köper man en klippare som inte klarar av att gå bredvid en klippare av samma fabrikat så får man nog skylla sig själv. Men hade jag varit i TS sits så hade jag satsat på en Husqvarna. Det ska tydligen funka bra bredvid Worxen på båda håll.
 
Ja det här är inte lätt. Då jag o grannen har bra kontakt så vore onödigt att bli osams för en robot. 😃
Vad säger ni om en robomow?
Eller fungerar inte det heller med worx?
 
peternicklas
Rochaz skrev:
Ja det här är inte lätt. Då jag o grannen har bra kontakt så vore onödigt att bli osams för en robot. 😃
Vad säger ni om en robomow?
Eller fungerar inte det heller med worx?
Har du 1 m. eller mer, då ska en Worx fungera.
Har du mindre än 1 m. ner till c:a 40 cm. fungerar HQ och Gardena.
Nu förutsätter jag att det är en klippare som är svart och orange som han har.
Är det en tidig Worx från 2012 så fungerar inget.
 
Du får helt enkelt köpa två Husqvarna klippare. En till dig och en till grannen. Så är problemet ur världen och plånboken väl dränerad :)
 
  • Gilla
MartinP666 och 2 till
  • Laddar…
Okej! Men ngn film som finns på youtube ska det fungera med 40 cm om man har två worx.
Blir snart galen på det här. 😁
Sen läste jag på ngt forum att man ska kunna koppla ihop slingorna med grannens. Ja ni fattar man blir snurrig.

Worx (grannen) vs Hq?
Worx (grannen) vs garderna?
Worx (grannen) vs robomow?
Worx (grannen) vs Worx?

Tjatar jag vet men vill ju att det ska fungera för båda!
Vad ska jag välja!?
 
peternicklas
Rochaz skrev:
Okej! Men ngn film som finns på youtube ska det fungera med 40 cm om man har två worx.
Blir snart galen på det här. 😁
Sen läste jag på ngt forum att man ska kunna koppla ihop slingorna med grannens. Ja ni fattar man blir snurrig.

Worx (grannen) vs Hq?
Worx (grannen) vs garderna?
Worx (grannen) vs robomow?
Worx (grannen) vs Worx?

Tjatar jag vet men vill ju att det ska fungera för båda!
Vad ska jag välja!?
Kolla först vilken Worx din granne har.
Är det en 794, 790,791 så gäller filmen mellan 2 Worx. Är nog samma mellan Worx och HQ, finns film på detta med..
Är det en av de första Worx, fungerar nog inget.
 
Okej. Han köpte den förra året så lär vara nyare än 2012. Kanske står på den!?
 
peternicklas
Rochaz skrev:
Okej. Han köpte den förra året så lär vara nyare än 2012. Kanske står på den!?
Är den svart och Orange så är det en M, samma som i Filmerna.
 
Ja det är en sån!
Hittar inte filmerna!
Kan du länka?
 
Är det någon som vet om det hjälper med att själv skaffa en ny slingsignal i roboten så att grannens maskin inte går över till våran begränsningskabel?
 
ollefisk skrev:
Är det någon som vet om det hjälper med att själv skaffa en ny slingsignal i roboten så att grannens maskin inte går över till våran begränsningskabel?
Vad har du för klippare? Sen beror det en hel del på hur känslig grannens klippare är på signalen. Den kanske tar vad som den kommer över. Men är väl bara att testa. Har du en Husqvarna är det ju snabbt och enkelt gjort.
 
quick skrev:
Vad har du för klippare? Sen beror det en hel del på hur känslig grannens klippare är på signalen. Den kanske tar vad som den kommer över. Men är väl bara att testa. Har du en Husqvarna är det ju snabbt och enkelt gjort.
Jag har en AM 315 och grannen har en Worx. Ska se om det går bra när min robot laddas och då inte skickar så stark signal.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.