www.toolstop.co.uk om du ska köpa Makita.

Jag är väldigt nöjd med min Makita-park på 18V.
 
Chrissofsweden skrev:
www.toolstop.co.uk om du ska köpa Makita.

Jag är väldigt nöjd med min Makita-park på 18V.
Du driver med mig, vilka jävla priser! Något bättre än byggvaruhusen i Stockholm :-D Stort tack!
 
Kolla in prishammeren.dk
 
Jag köpte Makita från Toolstop till väldigt bra pris men ganska dyr frakt dock. Att tänka på är att de har andra nätkontakter. De skickar med nätadapter till laddaren men den funkar dock inte i många utomhusskarvsladdar och vindor dock. Men det är lätt att skruva upp laddaren och löda dit en EU-strömkabel om man vill.

En annan sak att tänka på är att kitten från England aldrig innehåller den borrmaskin man vill ha, det är endera deras billigaste eller monsterslagborrmaskinen på 2,3 kg. Men man får helt klart mycket för pengarna om man hittar ett kit som har de maskiner man behöver + tre st 4Ah-batterier.
 
  • Gilla
WzOn
  • Laddar…
E
Mitt tips är att köpa de maskinen du trivs bästa med i handen. Dumt att låsa sig till en viss tillverkare bara för att lådorna ska vara av samma färg. Alla märken har sina bra maskiner och sämre maskinen.

Jag själv har dåliga erfarenheter av makitas 18v dragare då jag har den i jobbet (som snickare). Har avverkat 2 maskinhus samt 2 st batterier på 1 år. Tycker att den är dåligt balanserad samt bedrövlig hastighet på båda växlarna. Däremot trivs jag mycket bra med deras sticksåg.

Smaken är ju som baken men jag mitt tips är att köra med det man gillar oavsett märke så vida man inte tänker köra på batterimaskinerna och tänker ekonomiskt när man köper rena maskiner.
 
  • Gilla
WzOn och 1 till
  • Laddar…
Köp i första hand nätanslutet och köp bara batterimaskiner om du verkligen lider av sladden. Köp sedan en batteridriven borrmaskin/skruvdragare som passar handen. Bosch och Makita är båda bra märken så köp det som har bästa priset. Skall du sätta mycket skivor så köp en nätansluten dragare med djupanslag och automatmatning.
 
  • Gilla
WzOn
  • Laddar…
andeol skrev:
Jag köpte Makita från Toolstop till väldigt bra pris men ganska dyr frakt dock. Att tänka på är att de har andra nätkontakter. De skickar med nätadapter till laddaren men den funkar dock inte i många utomhusskarvsladdar och vindor dock. Men det är lätt att skruva upp laddaren och löda dit en EU-strömkabel om man vill.

En annan sak att tänka på är att kitten från England aldrig innehåller den borrmaskin man vill ha, det är endera deras billigaste eller monsterslagborrmaskinen på 2,3 kg. Men man får helt klart mycket för pengarna om man hittar ett kit som har de maskiner man behöver + tre st 4Ah-batterier.
Nja, jag skulle inte öppna laddaren. Den är ojordad ändå så det är bara att knipsa kabeln och sätta dit en ny kontakt.
 
  • Gilla
WzOn
  • Laddar…
Smaken är som baken vad gäller batteri- eller nät. Jag väljer batteri alla dagar i veckan. Batteridriven borrmaskin och dragare ska du antagligen ha oavsett, och de är med på alla jobb, så laddare och batterier har man ändå alltid med. Att slippa sladden värderar jag högt. Ibland har man inte tillgång till ström eller långt till ström. Beror mycket på vilken typ av jobb man gör. Batterihandklinga är ovärderligt på brädgården när man inte har släp med sig tex.
 
  • Gilla
WzOn
  • Laddar…
Anders_Nilsson skrev:
Köp i första hand nätanslutet och köp bara batterimaskiner om du verkligen lider av sladden. Köp sedan en batteridriven borrmaskin/skruvdragare som passar handen. Bosch och Makita är båda bra märken så köp det som har bästa priset. Skall du sätta mycket skivor så köp en nätansluten dragare med djupanslag och automatmatning.
Är det en bättre investering att köpa en dragare med djupanslag än en skruvautomat? Vad innebär automatmatningen i en dragare?
 
Vad är det för arbeten dina verktyg skall användas för?
 
moperandi skrev:
Vad är det för arbeten dina verktyg skall användas för?
Det är först och främst ett nytt tak på garaget, några innerväggar inne i huset och sen nya socklar i ett par rum. Finns det tid över i sommar så ska jag byta ut altanen också. Har använt gamla grejer och dom bara krånglar och går sönder, så tänkte nu göra en investering inför sommaren när mycket jobb ligger inplanerat.
 
Inget betong/tegelarbete med andra ord? Tycker själv 10.8V maskiner är smidiga, så jag hade kört på en liten och lätt dragare i kombination med en stark 18 voltare. 10 voltaren är troligtvis den som kommer att användas i särklass mest. (Kör själv Festool CXS och PDC, men så jag ju sjukt fast i träsket - ett tips: prova aldrig Festoolverktyg...)
 
  • Gilla
WzOn
  • Laddar…
moperandi skrev:
Inget betong/tegelarbete med andra ord? Tycker själv 10.8V maskiner är smidiga, så jag hade kört på en liten och lätt dragare i kombination med en stark 18 voltare. 10 voltaren är troligtvis den som kommer att användas i särklass mest. (Kör själv Festool CXS och PDC, men så jag ju sjukt fast i träsket - ett tips: prova aldrig Festoolverktyg...)
Nej precis, inget tegelarbete just nu i alla fall! Varför inte Festool? Har tummat lite på dem i butik. Du menar att jag kommer fastna för dem då?
 
kör själv makita 18V på husbygget av den enkla anledningen att jag fick köpa en hel bag med maskiner för en tredjedel av nypriset, och jag måste säga att ingenting gör mig besviken gällande de maskinerna! man kan inte förvänta sig styrka i klass med sladdrivet förstås, men battericirkeln äter sig igenom 6 lager vindskyddsgips utan att klaga! sen ÄLSKAR jag bälteskrokarna som finns på nästan alla enhandsmaskiner, till exempel min gipsautomat är fantastiskt smidig att hänga i fickan och jobba med båda händerna. sedan att laddarna (har 3 st) laddar ett 4Ah batteri på 36 minuter (från stendött) är bara bonus! till och med vinkelkapen duger till småsaker, kapat alla spirorör till ventilationen med den! och så känns maskinerna gedigna och smidiga till storleken.
 
  • Gilla
WzOn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.