9 av 10. Uppenbarligen kan jag BYGGA en altan, men inte upphandla en, då frågan jag hade fel på var antalet snickartimmar...
 
9 av 10 .
Hade fel på timmarna men det är en omöjlig fråga att svara på .
 
U
9/10
Även jag missade på frågan om byggtiden. Hade behövts en ritning för att slippa göra en ren chansning.
 
peternicklas
9/10, byggtiden. Är de så långsamma de som bygger altaner:p
 
Samma här. 9/10 med fel på antalet timmar.

Jag skulle inte behövt 150 timmar på mig att bygga. Kan det va så att man arbetar långsammare om man har betalt för det? :p
 
Korvgubbe
9/10 rätt efter att grovt ha underskattat hur slöa svenska hantverkare är.
Fast det borde nog vara 8/9 då frågan om tralltjocklek kom två gånger.
 
Den frågan borde inte vara med, hur avancerat är bygget? Hur lång tid tar det att laga en brygga? Nej redan 50h är mycket om det är ett enkelt bygge, och 150h är lite om det är överdådigt.

Jag skäms inte ett ögonblick för att jag svarade fel på den frågan...


...då är det betydligt retligare att ha fel på de övriga nio;)
 
Som alla andra 9/10, inte tar det 150tim att bygga en altan!

Vad har ni fått den uppgiften ifrån?
 
10/10
När man har en man som snickare vet man att det tar minst 150 tim med allt 😀
 
Nöjd med 7/10 med tanke på att vi aldrig byggt en altan "från början" bara byggt om en gammal dålig, och tog i lite mer så det blev bättre helt enkelt.
 
9/10
Fel, antalet timmar.
 
9/10. Har ni dåliga hantverkare i Sverige om det tar nästan en månad att bygga en 100kvm altan? Själv skulle jag klara det på under två veckor utan att vara hantverkare. Men det är klart när nån annan betalar så går det ju att dra ut på tiden.
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Nej, jag får skylla mig själv, jag brukar alltid hävda att man ska multiplicera alla tidsuppskattningar med pi så blir det närmare sanningen. Hade jag bara följt det själv här så hade jag ju fått alla rätt!
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.